Heeft mijn kater paringsdrang?Of spoort hij niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:09

Bij fokkers is er in ieder geval nog een kwestie van vraag en aanbod. En niet zomaar een nestje waar niemand om gevraagd heeft. En daarbij worden die katten aangeschaft na veel nadenken, gezien het feit dat ze vanaf €400,- kosten. Worden ze bijna altijd verplicht gecastreerd en gesteriliseerd als je er niet mee gaat fokken (wordt in het contract vastgelegd) en zijn de aanschaffers van gefokte raskatten op bijna alle fronten veel verantwoordelijker bezig dan mensen zoals jij.

Ik heb 1x raskatten in het asiel zien zitten, twee heilige birmanen en die zijn binnen een week weer opgehaald door hun eigenaren. Nee dan al die katten die worden geboren door katers zoals die van jou. Kooien vol nestjes. Heel verantwoord ja. :n

Daarbij nemen raskatten niet de plek in van 'gewone' katten. Voor veel mensen is het namelijk: ik wil dat ras en anders niets. Dus het fokken met raskatten stoppen zorgt nooit voor het feit dat het overschot ophoudt. Het NIET buiten laten loslopen van een ongecastreerde kater zorgt echter WEL voor een kleine stap in de goede richting.

gohya

Re: Heeft mijn kater paringsdrang?Of spoort hij niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:16

Nee dan al die katten die worden geboren door katers zoals die van jou. Kooien vol nestjes. Heel verantwoord ja.

Ach ja alleen mijn kater zorgt voor zoveel nestjes he.
Ik zou zeggen: eigenaars van poezen,steriliseer je poes want je bent onverantwoord bezig.Ik laat mijn kater castreren dus jullie moeten ook je poes laten steriliseren.
De mensen lachen je uit en zeggen:waar bemoei je je mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:19

Ach arm katje, voorjaar is weer begonnen en hij wordt gek van de hormoontjes en alle andere katers in de buurt.
Ik denk dat je hem (en jezelf en de chi) er een enorm plezier mee doet om hem te laten helpen.
En dan daarna een tijd binnen houden tot hij echt genezen is, dan loopt ie echt niet zomaar onder een auto, heeft hij tot nu toe ook niet gedaan toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:21

anneliesdj schreef:
Ach arm katje, voorjaar is weer begonnen en hij wordt gek van de hormoontjes en alle andere katers in de buurt.
Ik denk dat je hem (en jezelf en de chi) er een enorm plezier mee doet om hem te laten helpen.
En dan daarna een tijd binnen houden tot hij echt genezen is, dan loopt ie echt niet zomaar onder een auto, heeft hij tot nu toe ook niet gedaan toch?

Jawel hij is 2 x onder een auto gekomen,staat hier ook in het topic.
Nou hij kan zijn hormoontjes anders wel kwijt hoor bij de gesteriliseerde poezen hier uit de buurt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:24

Ocharme die kattinnen, die moeten dat maar ondergaan, en dat zeg je dan nog zo trots :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:25

chanel1985 schreef:
Ocharme die kattinnen, die moeten dat maar ondergaan, en dat zeg je dan nog zo trots :(

Of die poezen dat zo erg vinden? poezen hebben ook gevoelens hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:26

Ik vind het een beetje raar...Maar goed!

Yvonne dr is niks mis mee dat je kater buiten rondloopt.... Onze kater loopt ook gewoon buiten en is niet geholpen!

Ik vind dat je het niet bij de mensen kan neerleggen die hun katers niet casteren! ik bedoel wij hebben nu 9 katten, 1 kater, 3 poezen & 5 jongen. Al onze beesten zijn niet geholpen! het is namelijk ONS probleem als wij jongen krijgen! En Als iemand anders jonge krijgt die het niet wouw had die zijn poes maar moeten laten helpen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:27

Zo te lezen is jouw kater inderdaad gefrustreerd. Zeker als het klopt (even voor de aanname) dat er geen echte poezen meer buiten lopen. Dan kan hij letterlijk dus zijn driften niet kwijt.

De combi castratie - doodgereden worden is natuurlijk een soort bijgeloof, dat snap je wrs zelf ook wel. Al snap ik wel waar het vandaan komt (zo zeg ik nooit meer dat mijn pony nooit kan vast liggen in haar stal, want toen ik dat eenmaal gezegd had... je raadt het al. Die avond lag ze vast :+ Een pony van 1,34 ong in een box van 3,5 bij 3... :P )

Het feit dat je kat al 2 keer aangereden is helpt dat idee al om zeep. Alleen heeft hij die 2 keer geluk gehad. Het is echt niet zo dat een kater meer kansen op overleven heeft dan een gecastreerde. Volgens mij kan en akter van 7 die in prima conditie is prima gecastreerd worden. Het is simpel een kwestie van narcose, 2 sneetjes in de balzak en balletjes eruit halen. De hele narcose duurt langer dan de ingreep (ik kan eht weten, ben DA assistente :7 ) Maar ik ben GEEN Da en heb jouw kat nooit gezien en aan ELKE ingreep zitten risico's, maar ik denk dat het gewoon moet kunnen. Dus doe jezelf, je kat EN je chi een lol... en laat dat beest helpen. Je helpt hem er nml echt mee.

Oh... en het is geen garantie op nooit meer vechten hoor. Onze castraat-kat heeft zijn hele leven gevochten om "zijn" straat buurkat vrij te houden. Alleen katten die in ons stukkie wonen mochten hier komen, de rest werd danwel links danwel rechts de straat uitgebonjourd... niet zachtzinnig ook. En die was toch echt met 7 maanden gecastreerd (en daarvoor mocht ie niet naar buiten)

Edit: ik lees net je stukje over dat gesteriliseerde poezen zich laten jumpen zeg maar :P Dat heb ik hier dus echt nog nooit gezien. De stalpoezen zijn gesteriliseerd en de stalkater niet (keus van stalhouder) en zij zijn ECHT zijn vrouwtjes (onderwerpen zich etc), maar als hij dat probeerd kan hij een paar klauwen verwachten.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 03-06-12 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:29

Mja, helaas helpt castratie niet altijd bij het voorkomen van paringsdrang. Mijn moeder heeft eens een geholpen kater gehad die altijd met veel liefde je armen bereed (en bij gebrek aan de verwarmingsknop :') ). Kat spoorde gewoon niet.

Desondanks ben ik altijd wel groot voorstander van castratie en sterilisatie bij katten die buiten komen. Het verminderd in het algemeen het kattenoverschot, het geeft minder overlast en de dieren zelf hebben meer rust in de kop omdat ze niet meer móéten scoren...Mja, dat laatste meestal dan. Sommige katten zijn op dat punt hopeloos :roll: .
Btw, ja, mijn poes vind ongeholpen katers niet leuk. Ze wordt bloednerveus van dat gejammer en het feit dat ze gewoon niet begrijpen dat 'Nee' ook echt 'Nee' betekend.

XxSultanxX

dat is idd paringsgedrag . onze (ex)kater doet dit ook . alleen dan wel op zijn zwarte kussentje :Y)

listiglistje

gohya schreef:
anneliesdj schreef:

Jawel hij is 2 x onder een auto gekomen,staat hier ook in het topic.
Nou hij kan zijn hormoontjes anders wel kwijt hoor bij de gesteriliseerde poezen hier uit de buurt.

Als ze daar in de buurt zoveel aan/dood gereden worden zou ik je tuin afzetten (net/gaas/stroom) ;)

geen gewonde of dode poezebeesten meer, alle loslopende poezenbeesten veilig en hij hoeft niet gecastreerd te worden :)*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:34

Volgens mij laat een geholpen poes zich niet meer bespringen hoor, weet je wel hoe pijnlijk dat is voor de poes? Dat laat ze alleen doen als ze echt in de stemming is (en zonder baarmoeder is die stemming er nooit).

En als hij onder de auto komt moet je hem in je eigen tuin houden.
In tegenstelling tot wat hier geroepen wordt ben ik het er niet mee eens dat een kat gewoon los kan/mag lopen. Zelfs als ze geholpen zijn kunnen ze nog voor overlast zorgen (poepen in andersmans tuin, vangen vogels en vissen enz). Je laat je hond ook niet rondsjouwen als anderen er last van hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:35

@Zilfstar
Dat dacht ik al ja dat het geen garantie is dat ze na een castratie ook niet mee vechten.Want ook de gecastreerde kater die hier ook loopt vecht net zo hard.
Ik weet dat er in elke ingreep een risico zit,dat is bij ons mensen ook,en daar ben ik eigenlijk ook niet bang voor.
Maar het commentaar van sommige hier op bokt!
Of mijn kater de enige is die voor nestjes zorgt.
Hoe ik het in mijn hoofd haal om een echte kater buiten te laten lopen!
Dat mijn kater de enige is die voor overlast zorgt.

Ze maken er weer een hele rel van [sommige],terwijl mijn vraag was:
is dit paringsdrang óf spoort hij niet.
Ook heb ik al 2 keer gezegd dat ik met mijn D.A. zou overleggen w.b.t.castratie op zijn leeftijd.
Maar sommige gaan maar door! maar het boeit me verder niet,er zijn er ook genoeg die normaal antwoord geven.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:38

Gohya :j ik snap je!

Wat betreft je vraag dus: JA paringsdrang (en een tikkie gek :D omdat ie de hond wil nemen _/-\o_ )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:42

@listiglistje
Het zijn niet alleen katten die hier in onze straat dood gereden worden.Een ontsnapte hond of konijn worden hier ook dood gereden.Er zijn hier in enkele jaren tijd 1 konijn, 2 honden, en 3 katten dood gereden.
De meeste auto's waren de taxi,die rijden hier als idioten.
Mijn vorige kater die pas 2 weken gecastreerd was werd hier vóór de deur dood gereden,auto reed niet eens hard.De kat rende onze tuin in en ik vond hem dood in de tuin,was aan de buitenkant niets te zien.
Idemdito de 2 katten van me buurman,beide dood gereden hier in de straat.
De ene hond zag ik gebeuren,hij werd enkele meters mee gesleept door die taxi,zo hard reed hij.

Het gaat mij erom of de kater niet spoort of idd. kater gedrag is.

@Zilfstar
De hond neemt hij niet meer,die bijt nu van zich af.
Die liet het in het begin toe omdat hij gewoon niet snapte waar de kat nou mee bezig was.
Ik zal hem nu ook laten merken dat ik het niet pik van hem,dan leert hij het wel af.
Hij doet dit trouwens sinds een maand of 2,voorheen nooit gedaan.
Laatst bijgewerkt door gohya op 03-06-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:45

Het is dus paringsgedrag, wat enkel verholpen kan worden door castratie, is niet 100 procent zeker dat hij het niet meer gaat doen, maar als je niets doet heb je 0 procent kans dat het weggaat.
Als je natuurlijk zelf wilt dat je kater dit niet meer doet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:46

macholoverr schreef:
Ik vind het een beetje raar...Maar goed!

Yvonne dr is niks mis mee dat je kater buiten rondloopt.... Onze kater loopt ook gewoon buiten en is niet geholpen!

Ik vind dat je het niet bij de mensen kan neerleggen die hun katers niet casteren! ik bedoel wij hebben nu 9 katten, 1 kater, 3 poezen & 5 jongen. Al onze beesten zijn niet geholpen! het is namelijk ONS probleem als wij jongen krijgen! En Als iemand anders jonge krijgt die het niet wouw had die zijn poes maar moeten laten helpen!

ohmen... -O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:48

Zilfstar schreef:

Wat betreft je vraag dus: JA paringsdrang (en een tikkie gek :D omdat ie de hond wil nemen _/-\o_ )

Dat is dus frustratie, lijkt wel grappig maar is eigenlijk heel sneu voor dat dier dat hij zo omhoog zit dat hij ook genoegen neemt met de hond of de arm van TS.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:49

gohya schreef:
@Zilfstar
Dat dacht ik al ja dat het geen garantie is dat ze na een castratie ook niet mee vechten.Want ook de gecastreerde kater die hier ook loopt vecht net zo hard.

klopt , ik heb een ex kater (F1 Sphynx) die ook al is hij gecastreerd veel vecht ;-)

ik vind dat mensen er wel lang op doorgaan zeg .. ze vraagt wat het gedrag kan betekenen . en nu gaat het over dat jullie het zo slecht vinden dat er ongecastreerde katten rondlopen :Y)
er word nu 1 persoon aangevallen omdat haar kat toevallig niet gecastreerd is .. terwijl er zoveel mensen zijn de hun katten zo naar buiten laten etc .
ik zeg niet dat ik er voor ben om katten ongeholpen naar buiten te laten , maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar .
persoonlijk laat ik mijn katten altijd helpen , omdat ik geen kittens wil en het juist gezellig vind dat mijn kat veel thuis is ipv dat hij altijd maar achter de vrouwtjes zit :+

het probleem 'ongewenste' kittens(en pups) zullen we waarschijnlijk nooit helemaal onder controle krijgen .. want ook al laten de meeste mensen hun dieren helpen als een paar het niet doen heb je toch nog altijd kittens , die dan vervolgens weer kittens krijgen . waardoor `het probleem `nooit zal worden opgelost .

dus vind het een beetje sneu dat er hier 1 persoon op aangesproken word . mischien maakt haar kat helemaal geen overlast op de buurt ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:49

anneliesdj schreef:
Zilfstar schreef:

Dat is dus frustratie, lijkt wel grappig maar is eigenlijk heel sneu voor dat dier dat hij zo omhoog zit dat hij ook genoegen neemt met de hond of de arm van TS.

Als je goed leest,dan lees je dat ook gecastreerde katers dit gedrag vertonen. ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:51

Correctie, sommige gecastreerde, niet allemaal ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:53

Soms, als ze op oudere leeftijd geholpen zijn.
Dat is omdat het dan een gewoonte is geworden, jou kater doet het nog niet zo lang dus de kans dat hij het na castratie nog doet is klein.
Je hebt wel grote kans dat hij blijft sproeien en zijn territorium verdedigen als hij al op leeftijd is.
Hoe oud is hij precies?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:53

chanel1985 schreef:
Correctie, sommige gecastreerde, niet allemaal ;)

ow ja.
Sommige gecastreerde katers. :o

@anneliesdj
Hij is nu een jaar of 7,precies weet ik het niet meer.
Sproeien doet hij niet in huis en niet in onze tuin,net als poepen en plassen.Hij gaat altijd het bos in hier 5min. vandaan.Je ziet hem niet hier bij de huizen rond lopen,alleen als hij dus weg gaat en terug komt.Ik heb hem nog nooit in iemands tuin gezien,terwijl de andere katers wel in onze tuin zitten en sproeien,poepen en de vissen uit me vijver vangen.En ja ik durf hardop te zeggen dat mijn kater dit niet doet hier.
Vogels vangen doet hij helaas wel,maar dat doen gecastreerde katers ook,dat zit gewoon in hun instinct.Bij de een sterker als bij de andere.
Laatst bijgewerkt door gohya op 03-06-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:55

@Amaris, het leven is hard.... En thja dit hoort nou eenmaal bij het leven vind ik... Daarbij als ik je een foto zou laten zien vind je ze toch wel erg leuk (de kittens!)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:57

Ik vind alle kittens leuk, ook die volledige nesten in het asiel (zie onderschrift) maar dat wilt nog niet zeggen dat je ongecontroleerd kittens geboren moet laten worden.

offtopic TS ik heb even in je profiel gespiekt maar wat doe jij goed werk met de opvang zeg!