Heremietkreeft, water voedsel etc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 02:00

Sorry wat was er negatief?
Over het zelfinzicht
Of over de olifant?
Was niet zo bedoelt

HolyPope

Re: Heremietkreeft, water voedsel etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 02:02

Negeren Corien, gewoon negeren.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 02:06

corientjuhh schreef:
Sorry wat was er negatief?
Over het zelfinzicht
Of over de olifant?
Was niet zo bedoelt

het zinnetje achter zelfinzicht interpreteerde ik als naar t negatieve trekken, als dat niet zo was las ik verkeerd en lezen we nu beide verkeerd..

meid ga lekker slapen laat negativiteit van je afgelijden en bedenk we zijn allemaal mensen met gevoel met normen en waarde en met kwetsbaarheden de een dit de ander dat kortom we zijn allemaal gelijk! dus kop op :)

*bedoel t dus goed he *

truste -> nu echt weg .. en wat holypope zegt negeren of gewoon zeggen ow oke leuk iig niet gelijk op je zelf betrekken want dat is niet nodig echt niet!

@ HolyPope

dankjewel :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 02:18

ik interpreteerde zelfinzicht juist als naar jezelf kijken etc

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:23

Om even serieus in te gaan op je vraag,

Als eerste heb je een aquarium nodig. Als je alleen van plan bent om deze heremietkreeft te houden hoeft deze niet zo groot te zijn. Echter, je hebt nog wel andere aparatuur nodig. Woon je dicht bij de zee? Dan kan je gewoon af en toe water verversen met water uit de zee. Woon je te ver weg? Dan dien je om de 1 a 2 weken 20% van het water te verversen met aangemaakt zeewater. Dit doe je door simpelweg een emmer of zak zeezout voor aquaria! te halen (dus geen tafelzout van Jozo) en dit volgens de richtlijnen aan te maken.
Je hebt ook een eiwitafschuimer nodig, deze filtert de schadelijke stoffen uit het water.
Filter en stromingspomp zijn ook belangrijk, de watercirculatie moet tussen de 5 tot 10 keer het aantal liters van het aquarium per uur zijn.
Verwarming is niet echt nodig, echter hebben ze wel graag een constante temperatuur. Ik zou de warmte van het water op 18/19 graden houden.
Qua voer eten ze van alles, van algen tot dode vissen. Het beste kan je af en toe een klein beetje diepvriesvoer in het aquarium doen.
Zorg voor voldoende schelpen zodat de heremietkreeft kan groeien en van schelp kan wisselen. En ook genoeg stenen uit de zee waar ze tussen kunnen zitten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:53

Joyckuh schreef:
Verwarming is niet echt nodig, echter hebben ze wel graag een constante temperatuur. Ik zou de warmte van het water op 18/19 graden houden.
.

Dat lijkt me aan de hoge kant, dit is een organisme uit de noordzee. Alleen tropische kustwateren zijn zó warm.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:31

Kuggur schreef:
Joyckuh schreef:
.

Dat lijkt me aan de hoge kant, dit is een organisme uit de noordzee. Alleen tropische kustwateren zijn zó warm.

Die in kleine poeltjes leven aan het strand, waar het water in de zomer vele malen warmer is. Daarbij, dit zijn feitelijk gezien dezelfde soort krabbetjes als die in de warme kustwateren voor komen. Ze kunnen dan ook prima op warmere temperaturen gehouden worden. Daarbij is 18/19 graden realistischer dan proberen een aquarium in een huiskamer zonder koeler op 14/15 graden te houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:03

Klinkt logisch. Heb je zelf ervaring met het houden van inheemse maritieme diersoorten?