Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar op de meest gebruikte plasplekjes. En daaroverheen gaat een dikke laag hennep, van hemparade oid. Prijsgunstig, met de houtkorrels doe ik heel lang omdat je er relatief weinig van nodig hebt. Hennep is duurder dan zaagsel maar veel minder stoffig en zachter. Ze krijgen per dag een pluk hooi, dat lopen ze door de kooi wat dus uiteindelijk de derde laag vormt. Manou schreef:Mijn ervaring met houtkorrels bij de konijnen is dat er maar een klein laagje nodig is, zeker als je het combineert met een ander product voor het comfort. Ik doe in een kattenbak in het hok een bodempje houtkorrels en dan een pluk stro erover. Dat gaat dan prima voor 2 dagen, terwijl met dezelfde bak helemaal gevuld met zaagsel na twee dagen het vocht op de bodem zichtbaar was. Dat is wel een andere situatie zo'n toiletbak versus een hele kooi.

en leek me ook niet lekker liggen. Dus vandaar dat ik er een dikke laag hennep over heen heb. Vocht gaat door de hennep in de houtkorrel die het opnemen en uit elkaar vallen. Met als gevolg dat de bak zelf zo goed als droog blijft en ze zelf ook lekker droog en zacht zitten.