Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
colette_007 schreef:Stamboom sorry was nog met wat anders in mn hoofd
Femke niet mee eens het moet wel rendabel blijven. In zin van uit de kosten komen.
Wij proberen altijd zo dat we een pup "gratis" kunnen aanhouden dus dat de verkochtte pups opbrengen wat alles samen gekost heeft en we er 1 uit kunnen houden.
Als je echt gaat tellen zal er heus wel geld bij moeten. Maar pm nu ook nog dna onderzoek etc verplicht te stellen prima, maar kosten worden alleen maar hoger en broodfokkers krijgen steeds meer klanten.
stef schreef:interessant, maar hoe willen ze rassen als de engelse bulldog en de king charles ooit nog gezond krijgen?
Dan ga je mijn inziens dus niet fokken met dieren die nog maar net worden toegelaten voor de fok (HD-C bijv.)
Hoe mooi ze er ook uit kunnen zien...
Anoli schreef:Helemaal eens en ik ga precies hetzelfde doenSuper dat ze dit nu besloten hebben, al ben ik wel een beetje sceptisch over hoe e dit in de praktijk gaan aanpakken.
Want tussen zeggen en doen zit nog een groot verschil
Ga het wel in de gaten houden want ik vind deze ontwikkeling erg interessant.

En het zijn zulke heerlijke lieve hondjes....Remy schreef:Ik vind dat de rasvereniging van onze Hovawart het goed gedaan heeft. Die stelt als vereniging een bedrag vast dat de fokkers voor de pups mogen vragen en houdt de prijzen bewust aan de lage kant. Hiermee wordt het ras oninteressant gemaakt voor de broodfok.