Poes zwanger.. Tekenen van bevallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:48

Hallo?! Zo zielig is het niet hoor ;)

Mijn poes liep ook 24/7 buiten, was ook net 1, kreeg ook 4 prachtige kittens, en poesje loopt hier nog vrolijk rond ;)

EDIT: En we hebben 1 kitten gehouden, ze zijn heel gelukkig samen :+: (samen met 3 andere katten :+ )

Leandra

Re: Poes zwanger.. Tekenen van bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:55

Het is niet alleen sneu voor de poes, 10 maanden kan je vergelijken met een meisje van 16. Maar het is ook sneu voor de kittens. Wat als er geen huisje voor de kittens gevonden kan worden? Genoeg boeren en andere mensen met oeps nestjes verdrinken de kittens of leggen ze onder een stoeptegel. Er zijn gewoon zoveel kittens en dat is jammer. De kittenopvangen en asiels zitten alweer vol met gedumpte kittens.

Maar het moet geen reltopic worden, dus ts, kijk eens op sites als kattenplaza.nl. Daar zal je ook het een en ander aan informatie vinden. Daar zijn ook fokkers.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:03

Punt is en blijft, dat dit op zekere hoogte dierenmishandeling is.

Je hebt een poes van net een 1 jaar, haar lichaam is totaal niet voorbereid op het grootbrengen van kittens, omdat ze zelf nog moet groeien. Daarnaast is ze waarschijnlijk ook echt verkracht door katers, die zijn namelijk ontzettend hardhandig soms, en we hebben het hier over ongecastreerde buurkaters en geen dekkaters,

Dan ziektes, weet je dat zowel FIP, FIV en FELV bijna alle drie altijd een ellendige dood veroorzaken? En dat er kans is dat ze die heeft? Dat je haar moedwillig naar buiten hebt laten gaan omdat jij er last van had en haar zo misschien wel behoorlijk ziek hebt laten worden?

Als je een dier neemt, ongeacht het ras en soort dan dien je je hersens te gebruiken. Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat ze voor haar eerste verjaardag krols zou worden.

Ik hoop dat je in ieder geval je hersens gebruikt en haar na deze bevalling ook laat helpen. En ik zou zeer zeker een echo maken, dan weet je hoeveel kittens je kan verwachten.

Laats kwam er ook iemand met een poes van net een jaar die aan het bevallen was, en die kittens die daaruit kwamen waren compleet mismaakt en vervormd. Ik hoop dat je dat bespaart blijft.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:07

Mensen open even een ander topic over het wel of niet laten dekken van een kat van 1 jaar! de TS heeft een vraag en krijgt daar totaal geen antwoord op. Ze krijgt alleen maar zielige mensen over zich heen die het zielig vinden voor de kat. Maar daar is nu toch niks meer aan te doen. Dus de enige die nu zielig reageren zijn jullie vind ik. Misschien is het wel beter om TS tips te geven zodat haar kat goed door de bevalling komt. Dus mensen blijf even ontopic aub!!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:14

Overdrijven is ook een vak..... Mishandeling?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:43

Alsof elk "pretnestje" volledig in het asiel belandt.
Heb zelf 3 nestjes gehad, totaal 13 kittens, waar er niet 1 van in het asiel is gekomen.
Met sommige eigenaren heb ik zelfs nu nog contact.
En mishandeling, jeetje jullie gaan wel heel erg ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:40

Ach, kom op zeg mensen, het gaat heel vaak wel goed. En ja, sommige katten hebben FIP, FIV, FELV maar veel katten ook NIET. Ik heb een HTK (die buiten komt - en uiteraard geholpen is) en een raskat (die alleen bij ons in de tuin loopt) en die zijn kerngezond. (Krijgen we nu de discussie waarom mijn kat buiten loopt? Prima hoor, zijn ook genoeg voor- en tegenstanders van. En ook al genoeg rel- en zeurtopics over geweest op Bokt.)

Qua ´fokken´, TS dit topic is inmiddels weliswaar ontaard in een topic vol woedende mensen die vinden dat je kat ´verkracht´ is - daar wil ik niet in mee gaan overigens, katten paren nou eenmaal niet zachtzinnig, of dat nou raskatten (dekkaters) zijn of ´de kater van de buren´... maar ik raad je aan om wel even na te denken of het niet handig is je poes na dit nest te castreren. Nesten zijn ongelofelijk leuk, kittens zijn echt heel schattig! Dat is absoluut waar. En ik geloof ook echt dat je goed voor je kittens zorgt en er een fijn huisje voor zoekt.
Maar... mag ik je een alternatief beschrijven? Voor alle asiels zoeken ze regelmatig mensen die gedumpte nesten op willen vangen, al dan niet met moederpoes erbij. Ik heb dit ook gedaan, en het was heel erg leuk en dankbaar werk. Nog gezellig ook, want je kunt lekker met de mensen van het asiel kletsen over je kittens... en je doet er ook nog eens wat goeds mee.
Let wel - ik zeg niet dat je dit MOET doen, wel dat je het eens kunt overwegen. Want kittens zijn geweldig maar het is zo jammer om mee te werken aan het kattenoverschot, dat is gewoon een onderschat probleem. Hoewel jouw kittens (bij leven en welzijn) ongetwijfeld leuke nieuwe baasjes gaat vinden zorgt het er indirect wel voor dat die mensen geen andere katten in huis kunnen nemen. Snap je hoe ik dat bedoel?

En nogmaals, dit is absoluut geen aanval.

Verder ben ik benieuwd of je poes inmiddels is bevallen? Hoe dan ook hoop ik dat het goed met haar gaat en ze geen keizersnede nodig heeft, dat is behoorlijk heftig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:43

Leonoor schreef:
Overdrijven is ook een vak..... Mishandeling?

Ga eens na, ls we dat met een kind van 16 deden is het mishandeling en misbruik, maar een poes die nog voor haar eerste jaar gedekt wordt vinden we wel normaal? Een merrie van net 2 laten dekken, vinden we dat normaal?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:46

Een paard/mens/kat kan je niet vergelijken hierin :n Iets met instinct enzo.....

Maar goed, dit gaat allemaal gewoon enorm offtopic, er is hier een centraal discussietopic voor: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

Laten we de discussie lekker daar voeren en TS voorzien van het advies wat ze vraagt.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:51

Inderdaad, ze heeft nu wel weer genoeg gehoord.
Ts, ik denk dat het snel gaat beginnen. Als ze onrustig zijn, de tepels beginnen te glimmen en je ziet vocht kan het niet lang meer duren. Succes!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:53

Leonoor schreef:
Een paard/mens/kat kan je niet vergelijken hierin :n Iets met instinct enzo.....

Maar goed, dit gaat allemaal gewoon enorm offtopic, er is hier een centraal discussietopic voor: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

Laten we de discussie lekker daar voeren en TS voorzien van het advies wat ze vraagt.

Oh nee? Ik geloof het wel hoor, heeft namelijk allemaal te maken met hetzelfde, fysiek klaar zijn voor voortplanting. En een poes van 10 maanden is NIET klaar voor het dragen van kittens. Vraag het maar na aan een DA.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:57

xx_Horsiex schreef:
Leonoor schreef:

Maar goed, dit gaat allemaal gewoon enorm offtopic, er is hier een centraal discussietopic voor: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdierenLaten we de discussie lekker daar voeren en TS voorzien van het advies wat ze vraagt.

Oh nee? Ik geloof het wel hoor, heeft namelijk allemaal te maken met hetzelfde, fysiek klaar zijn voor voortplanting. En een poes van 10 maanden is NIET klaar voor het dragen van kittens. Vraag het maar na aan een DA.

Zie dikgedrukte. Nodig je van harte uit daar om te praten over leeftijden en katten en fokken. En zal je daar gerust vertellen wat mijn DA's daar over zeiden in die jaren dat ik in totaal > 20 nesten heb gefokt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:07

Ik hoef daar niet over te praten, ik ben paraveterinair en zie dagelijks hoe dom mensen met huisdieren omgaan, we hadden vorige week ook iemand die zijn kat voor een jaar heeft laten dekken, wil je weten wat er uit kwam? Mismaakte, misvormde en rotten kittens en die arme poes heeft het maar net overleefd.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:11

Dat hoeft niet aan de leeftijd te liggen.
Ook oudere katten kunnen zo'n nest krijgen.
zal waarschijnlijk eerder een gevalletje inteelt zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:14

Dakotah schreef:
Dat hoeft niet aan de leeftijd te liggen.
Ook oudere katten kunnen zo'n nest krijgen.
zal waarschijnlijk eerder een gevalletje inteelt zijn.

Dat was het dus niet. Weetje, tuurlijk kan het goed gaan. En hoop dat de TS hier van leert, maar waarom lezen mensen zich in godsnaam niet in voor ze een huisdier nemen?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:19

Je kunt in ieder geval niet zeggen, dat dat nest zo is geboren, OMDAT de poes jong was.
Als je hier de veulentopics leest, zie je ook dood geboren veulens e.d. bij merries die al eerder een goed veulen hebben gehad.
Net als bij paarden, kan er ook bij katten iets mis zijn, en bij elk dier trouwens.
Tuurlijk KAN het misgaan, maar dat kan bij elke dracht van elk dier, ongeacht leeftijd.
En bij mensen hetzelfde.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:24

Dakotah schreef:
Je kunt in ieder geval niet zeggen, dat dat nest zo is geboren, OMDAT de poes jong was.
Als je hier de veulentopics leest, zie je ook dood geboren veulens e.d. bij merries die al eerder een goed veulen hebben gehad.
Net als bij paarden, kan er ook bij katten iets mis zijn, en bij elk dier trouwens.
Tuurlijk KAN het misgaan, maar dat kan bij elke dracht van elk dier, ongeacht leeftijd.
En bij mensen hetzelfde.

Klopt maar als je bij voorbaat een dier hebt dat te jong is dan heb je extra risico's, vooral voor het moeder dier.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:09

ilsse schreef:
Inderdaad, ze heeft nu wel weer genoeg gehoord.
Ts, ik denk dat het snel gaat beginnen. Als ze onrustig zijn, de tepels beginnen te glimmen en je ziet vocht kan het niet lang meer duren. Succes!

helemaal mee eens.
ben zo benieuwd ts hoe het afgelopen is en of er al iets is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:15

Moderatoropmerking:
Vriendelijk het verzoek om een beetje ontopic te blijven :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:00

TS zijn de kittens al geboren?
Mag ik antwoord op de vraag waarom je een nestje wil met je poes? (mag ook via PB)
Hoe is het nu met de poes?
En laat je de poes castreren na dit nestje kittens?

Veel succes en ik hoop op een nestje gezonde kittens! :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:07

Jeeetje TS wordt wel heel erg aangevallen ik snap dat ze niet meer reageerd.
Als alle mensen nou gewoon even rustig reageren en niet meteen over gaan op mishandeling of het gaan vergelijken met een mens :? want dit kun je echt niet vergelijken met een mens!
Ik vind het niet zielig, er zijn ook genoeg mensen die veel fokken met paarden of andere dieren dat is toch ook normaal tegenwoordig?
Van elk dier is wel een overschot, maar wat doe je er aan? NIKS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:12

Zijn de kittens in middels al geboren?
Als je poes erg aanhalig wordt en veel 'zoekt' kun je er wel vanuit gaan dat ze binnenkort wat krijgt.
Als ze nat is van achter zijn de vliezen gebroken en zul je toch binnen 24 uur wel wat zien komen.
Zorg dat ze een fijn plekje heeft waar ze niet gestoord wordt, warm nestje, voer, water en de kattebak dichtbij.
Dat kun je ivm hygiene wel beter in een gang of bijkeuken doen anders is de kans best groot dat ze haar jongen op je bed of in je kledingkast werpt.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:42

TS zijn de kittens al geboren???? Die van mij wel, onze dame is vrijdag moeder geworden van 4 mooie gezonde kittens (2 mannen, 2 vrouwen)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:54

anneliesdj schreef:
Zijn de kittens in middels al geboren?
Als je poes erg aanhalig wordt en veel 'zoekt' kun je er wel vanuit gaan dat ze binnenkort wat krijgt.
Als ze nat is van achter zijn de vliezen gebroken en zul je toch binnen 24 uur wel wat zien komen.
Zorg dat ze een fijn plekje heeft waar ze niet gestoord wordt, warm nestje, voer, water en de kattebak dichtbij.
Dat kun je ivm hygiene wel beter in een gang of bijkeuken doen anders is de kans best groot dat ze haar jongen op je bed of in je kledingkast werpt.

Zo werd mijn moeder verrast toen ze thuis kwam en net haar bed van witte zijde lakens had voorzien, die waren opeens niet meer zo wit.. Maar lag daar een tevreden mama poes met haar 6 kittens.
Onlangs dat we een plekje voor hadden gemaakt..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:05

Daarom is het beter ze op te sluiten op een voor haar bekende plaats ;)