Kat breekt pootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Kat breekt pootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 05:59

Wil je heeeeel heel goed de spalk in de gaten houden?
Zodra het gaat ruiken, smetten.........of je kat zit er aan (likken, bijten) dan MOET je ermee terug.
De kans dat het afsterft bestaat namelijk nog steeds.

Waarom zit er eigenlijk een spalk omheen?
Wij doen dat nooit als we een poot gezet hebben bij een hond of kat..........:?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:21

Je wilt niet weten hoe overbezorgd ik ben. Elk moment van de dag voel ik of alles nog goed zit, of hij nog reageert en of het pootje geen andere temperatuur heeft dan zijn andere pootje.

Ik meende dat het spalkje er om heen zat voor versteviging, zodat er niets zou gaan schuiven. Er was een klein stukje bot dat tijdens de operatie niet precies op elkaar gezet kon worden, dat zou wel gaan genezen, maar het zou wat versteviging nodig hebben.

Tamale is vandaag een beetje aan de diarree, zou dit een reactie op zijn antibiotica kunnen zijn? De dierenarts zette mij net in de wacht en daar kwam ik niet meer uit, dus ik probeer het zo dadelijk nog een keer.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:07

hoe gaat het nu met Tamale

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:30

Tamale doet het onwijs goed, hij baalt er wel hard van dat hij eigenlijk niets mag doen en moet echt nog leren om gaan met dat ding aan zijn pootje. Nu zit ik lekker buiten met hem, hij zit in een kleinere bench en kijkt heerlijk om zich heen. Buiten dat hij niet kan spelen en rennen, is het gewoon de kat die ik ken!

Zijn zusje Vicky vind hem nog wel erg eng, en durft er eigenlijk niet bij in de buurt te komen. Dat is erg jammer, maar ik ga er van uit dat ze langzaam aan hem zal gaan wennen. De andere katten accepteren hem wel!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:41

RoosG schreef:
Ik ben heel benieuwd naar een foto Delerium, ik heb nog geen tijd gehad om speeltjes met kattenkruid te halen, maar ik ga voor mijn werk even de stad in.
*knip*

Dit is de bench zoals-ie al vrij snel was. Alleen was deze foto tijdens het verschonen, hier bovenop is nog een laag deken gekomen (Trouble moest in de winter) zodat ze lekker warm en zacht lag.
Aan de zijkant had ik de kattenbak, zo had ze een stukje zonder speelgoed, een stukje met speelgoed, en een bak. En een voerstukje, maar dat werkte niet. De pluchen plank is een krabplank, die had ik er eerst ook in zodat ze zich daarmee kon voortbewegen maar al snel begon ze eraan te schuren. Toen de plank buiten de bench gezet als rustig stukje. Over de hoek (de kant van de bak+speeltjesloos) had ik een laken op ongeveer een kwart van de bench, en 's nachts schoof ik hem 3/4 over de bench heen. Tip van de DA toen om als kattenbak te gebruiken: de onderkant van een reismand. Die hebben hogere zijranden maar een heel lage instap.

Het is jammer dat je zo ver weg woont, heb nog een hele lading zooi uit de benchperiode...

Fijn te lezen dat het weer beter gaat met Tamale! Heb je een foto van hem? Ben wel benieuwd naar het beestje achter de naam :)

Afbeelding

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 10:56

Oh dat ziet er wel leuk uit! Heb er nu iets hangen, zo'n hangspeeltje, maar daar kijkt hij niet naar om. De dierenwinkel waar door de kattenkruid speeltjes heen, maandag kan ik ze dan eindelijk kopen.

Ik zal zo dadelijk even een foto van hem maken, dan kunnen jullie hem zien :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:26

Afbeelding

Dit is Tamale dinsdag, toen we weer terug naar de dierenarts gingen. Hij heeft nu een anders spalkje en een grotere bench, maar in deze is hij makkelijker te vervoeren.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:34

Ik heb wel ervaring gehad met een kat met een gebroken poot. Pony heeft op de kat gestaan. Poot was zodanig gebroken dat het bot eruit stak := De dierenartsen hebben haar geopereert. De operatie is helemaal prima verlopen en je kan gewoon niet meer zien dat de poot ooit gebroken was. Ze rent, spingt, etc. Allemaal geen probleem :) Ze was wel redelijk jong toen dit gebeurde..