Buiten geitjes en schapen maar daar zorgde de tuinman voor en dat ging prima.
En binnen vogeltjes in een kooi, maar die leefden nooit zolang.
Werd niet goed voor gezorgd, er waren vaste collega's voor, maar als die vrij waren, deed niemand er wat mee verder.
Dus daar zijn toen 'nep vogeltjes' voor de sier in de vogelkooien gezet.
Ook is daar een 'huiskat' geweest, maar was ook geen succes.
Die lag soms te slapen bij bewoners op bed, wat niet mocht.
Of hij zat per ongeluk opgesloten in een ruimte, en had daar dus gepoept.
Het werkt alleen maar met dieren, als er één persoon verantwoordelijk is voor een bepaald dier.
En die persoon moet dus ook genoeg tijd hebben/krijgen daarvoor.
Hier zitten volwassenen met gedragsproblematiek en een lichte verstandelijke beperking. Ze is echt een toevoeging, maar ik neem haar ook niet vaker dan één keer per maand/twee maanden mee, anders wordt het 'gewoon' en gaan ze er wellicht anders mee om. Nu is het een feestje als ze meekomt en gaan we met zn allen wandelen in het bos en ligt ze omstebeurt bij iedereen op schoot. Dit doet ze overigens op eigen initiatief, want ze mogen haar wel roepen, maar niet oppakken.
Cliënten waar ik werk zijn juist erg rustig. Als er agressie is (wat wel voorkomt) ga ik mn hondje niet ophalen, want haar veiligheid gaat natuurlijk voor alles. Ik ga dus altijd eerst werken en haal ze op in mijn pauze o.i.d. Het is namelijk niet van tevoren te voorspellen hoe een dienst verloopt en een klein hondje is zo door een ruit gegooid.