Teken, het houdt maar niet op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Ik heb vandaag Pulvex Spot gekocht bij de dierenarts ! Ben benieuwd !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:47

:j Hier ook, de hondjes ontkomen er echt niet aan. Paar weken terug zijn we naar het bos geweest met paard + honden, paard had nergens last van, op de terugweg heb ik van 1 hond 10 teken (nog spinnetjes) geplukt %)

Wat ik nu doe is ze voordat ze de auto uitgaan naar het bos insprayen met een spray teken vlooien en teken. Normaal gesproken moet je een keer of 30 sprayen om het helemaal te laten werken (dan moet je het eens per 2 maanden doen) maar ik doe het zo'n 5 keer per hond zodat er toch een laagje opzit, dit helpt wel!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:15

vorig jaar de scalibor band gebruikt (werk een half jaar en is geur en ruikloos en aanschaf valt er mee qua kosten) heb toen geen teken gevonden en wij hebben toen een midweek vakantie gehad in Dwingeloo en de bossen waar het schijnbaar stikt van de teken.

Dit jaar niet behandeld alleen hadden ze advantage tegen alleen vlooien gehad een maand voordat we op vakantie gingen naar Dronten. Heb geen teek bij de 3 honden of mezelf kunnen ontdekken. Echter ik was wel de enigste met honden die geen teken had (en er waren heel veel honden) en heb dagelijks zeker 3 uur in de bossen gewandeld en ze veel laten zwemmen. Waarom hun geen teken hadden geen idee, hoewel mijn honden wel rennen en vliegen maar altijd op het pad vooruit en weer terug of in kort gras. Ze rennen niet door struiken en diep het bos in wat veel honden wel doen.

Heb ze nu net ontvlooid en zag opeens dat ik nu advantix heb voor de honden en advantage voor de katten.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 29-05-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Re: Teken, het houdt maar niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:22

Ik had vorig jaar wat scaliborbanden te weinig, een gedeelte was over datum, en heb toen maar de helft een band omgedaan. Daarna eigenlijk een beetje vergeten, maar ik heb bij alle honden geen teken meer gezien. En het stikt hier echt van de teken. Ik dacht dat het toeval was, maar een kennis vertelde precies hetzelfde. Dus ik doe dit jaar weer bij de helft een band en eens kijken of het weer werkt. Ik vind het wel makkelijk als een gedeelte geen band om krijgt, want er gaan er 2 in een bench als ik even wegga en dan vind ik een band geen fijn idee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:31

nikka: super dat het zo werkt! Ik vind banden om ook eng en thuis hebben ze nooit een halsband aan dus had deze banden los om de nek hangen dat ze er zich niet aan op konden hangen. Daarnaast heb ik zulke grote honden dat de band vast en zeker het gelukkig wel zou begeven. Dit jaar dus nog niets om gedaan en we gaan dadelijk nog een midweek weg dus ben benieuwd. Nu dus wel vandaag (week van te voren) advantix gegeven tegen vlooien, teken, muggen en ander ongedierte.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:44

Aranel schreef:
:j Hier ook, de hondjes ontkomen er echt niet aan. Paar weken terug zijn we naar het bos geweest met paard + honden, paard had nergens last van, op de terugweg heb ik van 1 hond 10 teken (nog spinnetjes) geplukt %)

Wat ik nu doe is ze voordat ze de auto uitgaan naar het bos insprayen met een spray teken vlooien en teken. Normaal gesproken moet je een keer of 30 sprayen om het helemaal te laten werken (dan moet je het eens per 2 maanden doen) maar ik doe het zo'n 5 keer per hond zodat er toch een laagje opzit, dit helpt wel!

Hoe vaak ga je dan naar het bos? Ben je niet bang dat je met elke keer 5x spuiten toch gaat overdoseren?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:06

Nou, nu 2 keer per maand ofzo. Bang voor overdoseren ben ik niet :n Staat op de verpakking dat je het ook moet herhalen na 2 weken. Doe ik natuurlijk niet, maar dan lijkt het me niet schadelijk..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:18

oh dan valt het mee idd, zag je al elke dag opnieuw sprayen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:47

Hoffie777 schreef:
Vorig jaar geen teken op onze twee honden gezien. Momenteel kijken we ze twee keer per dag helemaal na, want ze zitten elke keer onder. Het enige verschil is dat ze nu hele dagen in de tuin lopen.
Ben benieuwd wat je er tegen kan doen.

Als de tekenkolonie in je tuin zit kan je proberen of een paar kippen je er vanaf helpen, die eten nl ook aardig wat insecten als ze los kunnen scharrellen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:41

Hier vanavond ook een teek ontdekt. Al aardig volgezogen en groot dus. Hond was al twee dagen lomer dan normaal, maar niets kunnen vinden. Vandaag dus een bultje met een grote teek eraan. Teek net verwijderd met een tekentang en betadine opgedaan.

Wat doen jullie bij een al volgezogen teek? Antibiotica kuurtje vragen bij de DA? ivm kans om ziekte van lyme enz.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:22

tips van mijn kant:
kruitvat eigen merk knoflook en artesjok, 6 pilletjes per dag, en heb tot nu toe nog geen vooi of teek gezien.
ook van andere gehoort die dit al langer geven.
wel hele jaar door geven ( maar is naar mijn iedee goedkoper dan die pupetjes en zo)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:16

Maar knoflook is toch giftig voor honden?
Waarom dan dit geven?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:20

Tekenband halen bij de dierenarts, werkt prima :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 14:52

knoflook is absoluut niet giftig, je moet het alleen niet met hele stronken tegelijk geven. Het zit bijvoorbeeld ook in een variant van de schapenvet bonbons.