puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:32

ashley1 schreef:
Als ik het goed lees werkt je moeder dus de ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen?
Waarbij jullie dus op zaterdag vrij zijn dus in die week zit de hond 1 dag alleen en die andere week zit de hond 3 dagen alleen?

Ik vind het ook te lang, 1 dag per week... tja daar kom ik nog wel overheen maar 3 dagen in de week zo lang wordt wel vaak, als hij tussendoor niet uitgelaten wordt. Hebben jullie geen buren of opa/oma ofzo die de hond misschien tussen door (om een uur of 11 bijv) eventjes willen laten plassen? Zo lossen wij dat onderling (zussen, ik, en vader die allemaal op ons eigen wonen op 1 dorp en allemaal honden hebben) ook op als er eentje van ons ècht heel lang weg is (dagje weg, ziekenhuisopname.. noem het maar op). Of anders een uitlaatdienst.

+ vergis je niet in de tijd, 2 maanden zomervakantie klinkt (en is voor ons) natuurlijk heel lang, maar zeg dat je een pup met 2,5 maand oud in huis krijgt, dan is hij/zij aan het eind van de vakantie nog maar 4,5 maand. Is nog niet heel oud he, om dan zo lang alleen te kunnen zijn.
Onze pup is van eind Dec, dus nu bijna 5 maanden en hij kan nu om 1 uur uitgelaten worden en dan om half 6 weer (is het langste wat ik heb geprobeert, en dan ging hij nog niet zitten piepen) maar of je dat moet willen.. en dat is nog maar 4,5 uur.

Je moeder werkt van 7 tot 4, dan gaat ze dus zeg maar half 7 weg en is ze rond half 5 pas weer thuis. En misschien duurt het nog wel langer.. dat gaat gewoon niet met een jonge hond.

Mijn moeders werk zit hier 5 minuten lopen vandaan dus ze gaat pas 5 voor 7 weg en ze is hier meestal al om 4 uur.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:33

FloMax schreef:
Opvoeden doe je inderdaad niet in 2 maanden. Max is nu een halfjaar oud en er zijn nog steeds dingen die verbeterd kunnen worden. Een pup is ook niet in 2 maand zindelijk, daar gaat veel tijd in zitten. Denk aan puppycursus, leren alleen thuis te zijn en noem maar op. Ik werk ook wel, maar ik heb het geluk dat mijn werk en huis 10 minuten van elkaar verwijderd zijn en ik kan meerdere malen per dag richting huis.. Dat heeft niet iedereen.

Nou ik mag hopen dat je dit niet echt meent := Een pup in huis nemen en dan 2 maanden later nog niet zindelijk hebben, mijn hemel.. dat is niet echt normaal voor zover ik gewend ben. Het langste dat het bij ons heeft geduurd was een week of 4 en dat was voor mijn beleving ècht heel lang (was onze huidige pup) maar als ze eenmaal niet meer in huis poepen/plassen duurt het nog wel een flinke tijd voor je ze echt een hele middag kan laten doen zonder tussendoor even te moeten uitlaten.

TS, hebben je broertjes wel zin om iedere keer die dagen direct uit school naar huis te moeten komen voor de hond?

En tja, mijn vader werkt iedere dag (7dgn per week dus) en laat de hond om 10 uur uit en dan om half 8 weer als hij thuis komt.. zijn wij het ook niet mee eens, maar hij kan niet zonder een hond dus laten wij de hond vaak tussendoor ook nog even uit en mag hij vaak in het weekend mee met mijn zusje en hun hond naar het bos/strand, ziet hij ook nog iemand en kan hij even lekker rennen en plassen. Is helaas niet iedere dag maar het is niet anders.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 27-05-12 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:33

Dat zou ik dus echt sneu vinden,zo'n groot ras op een flat. Als je dan toch wat wil koop dan wat kleiners en rustigers.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:34

Bassenqua schreef:
Dat gaat een grote teleurstelling worden, dat hoor ik nu al. Hond zal aan opvoeding tekort komen, zit veel teveel alleen thuis en kan ongewenst gedrag gaan veroorzaken, net zoals bij vele andere mensen die hetzelfde dachten als jullie en voor een hond kozen omdat het ze zelf zo leuk leek maar niet in het belang van de pup dachten. Gek hé dat de asiels propvol zitten met honden?

Een Berner Sennen? Nou dan zou ik maar een grote spaarpot aanschaffen want dat worden vele dure DA bezoeken, zit er een lift in de flat of gaan jullie het dier de eerste 14 maanden de trappen op en af tillen?

ER zitten 3 liften in deze flat

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:35

ashley1 schreef:
FloMax schreef:
Opvoeden doe je inderdaad niet in 2 maanden. Max is nu een halfjaar oud en er zijn nog steeds dingen die verbeterd kunnen worden. Een pup is ook niet in 2 maand zindelijk, daar gaat veel tijd in zitten. Denk aan puppycursus, leren alleen thuis te zijn en noem maar op. Ik werk ook wel, maar ik heb het geluk dat mijn werk en huis 10 minuten van elkaar verwijderd zijn en ik kan meerdere malen per dag richting huis.. Dat heeft niet iedereen.

Nou ik mag hopen dat je dit niet echt meent := Een pup in huis nemen en dan 2 maanden later nog niet zindelijk hebben, mijn hemel.. dat is niet echt normaal voor zover ik gewend ben. Het langste dat het bij ons heeft geduurd was een week of 4 en dat was voor mijn beleving ècht heel lang (was onze huidige pup) maar als ze eenmaal niet meer in huis poepen/plassen duurt het nog wel een flinke tijd voor je ze echt een hele middag kan laten doen zonder tussendoor even te moeten uitlaten.

TS, hebben je broertjes wel zin om iedere keer die dagen direct uit school naar huis te moeten komen voor de hond?

En tja, mijn vader werkt iedere dag (7dgn per week dus) en laat de hond om 10 uur uit en dan om half 8 weer als hij thuis komt.. zijn wij het ook niet mee eens, maar hij kan niet zonder een hond dus laten wij de hond vaak tussendoor ook nog even uit en mag hij vaak in het weekend mee met mijn zusje en hun hond naar het bos/strand, ziet hij ook nog iemand en kan hij even lekker rennen en plassen. Is helaas niet iedere dag maar het is niet anders.

Mijn broertjes boden het zelf aan...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:35

Een Berner Sennen op een flat? Vind je dat nou echt een geschikte hond voor in een flat?
Zou je misschien niet naar een ander ras gaan kijken?

Fijn dat je broertjes dat zelf aangeboden hebben, maar vinden ze dat na 6 maanden nog steeds zo leuk, om steeds uit school verplicht eerst naar huis te moeten om de hond uit te laten waar ze zelf niet voor gekozen hebben? Jij wilt de pup tenslotte, niet je broertjes.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 27-05-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:36

TS, jij wilt graag een puppy, maar ik lees vooral over jouw broertjes en moeder die thuis zijn om met de hond te gaan wandelen.
Een berner senner is wel een luiere hond misschien volgens jouw moeder, maar niet echt een binnenhond.
Het zijn erfhonden.
Daarbij is het één van de ongezondste rassen die er zijn.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 27-05-12 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:36

Je weet ook dat die honden heel groot zijn :)

Ik heb zelf een Franse bulldog gehad. Werd 3 keer per dag uitgelaten.Meestal 4 keer per dag. In het begin vaker. Om 8 uur om 12 uur op 15 uur en in de avond een rondje

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:36

kohtje schreef:
Dat zou ik dus echt sneu vinden,zo'n groot ras op een flat. Als je dan toch wat wil koop dan wat kleiners en rustigers.

Berner sennen zijn hartstikke rustige honden, het is een flat van 200 vierkante meter. In een normaal huis is het beter als ze de trap niet op gaan, dus zal het kwa opppervlakte hier misschien zelfs beter zijn (of niet?)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:38

Hoe oud zijn je broertjes?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:39

laralangwals schreef:
kohtje schreef:

Berner sennen zijn hartstikke rustige honden, het is een flat van 200 vierkante meter. In een normaal huis is het beter als ze de trap niet op gaan, dus zal het kwa opppervlakte hier misschien zelfs beter zijn (of niet?)

Helemaal geen rustig ras vooral als ze jong zijn niet. Degene die ik ken (stuk of 10) zijn allemaal druk.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:39

Ashley1; Niet alle pups zijn in 2 maand zindelijk. Zeg niet dat ik daar last van heb gehad, maar de hond van mn ex had na 5(!) maand nog wel eens ongelukjes hoor. En zulke verhalen hoor ik wel meer, dus echt gek is het toch ook weer niet ;) Maar daarbij neem ik ook mee dat je ze dan nog niet gelijk een hele middag alleen kunt laten, zoals jij dat ook zegt.

TS, een BennenSenner is echt te groot voor op een flatje, vind ik.. Waarom geen asielhondje? Er zitten genoeg jonge honden in het asiel..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:45

Volledig overtuigd zijn van een berner op je flat ook nog?? En behendigheid met dit ras???
En je hebt het idd steeds over je moeder en broertjes terwijl je een hond wil.

Eerlijk gezegd denk ik dat jij je nog eens heel goed in het wezen hond moet verdiepen :j
Laatst bijgewerkt door Silence op 27-05-12 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:45

Ik vind ook best dat het Qua tijd wel kan. En als hij die 3 dagen langer alleen is zou ik iets regelen dat hij tussen de middag aandacht krijgt en uitgelaten wordt.
Maar qua ras zit je helemaal verkeerd met wat ik hoor wat je ermee wil doen.
Een Berner is inderdaad een vrij rustige hond, dus op een kleinere flat gaat dat wel, maar het zijn absoluut geen honden voor behendigheid mee te doen, dat gaat geheid fout met de gewrichten.
Dat er een lift is is goed, want de eerste maanden/jaar mogen ze nog geen trappen lopen, en na 6 maanden ga je een Berner geen trap meer op tillen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:48

Berner Sennen hartstikke rustige honden? Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik werk regelmatig met Berner Sennen honden en het zijn juist actieve honden die de laatste tijd zelfs tegen het neurotische aanzitten

TS enig idee hoe ongezond de Berner is? Wat de kwalen zijn en wat de kosten zijn om het dier te helpen?

Roweentje89

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:52

Wij hebben zelf altijd Berners gehad. Het zijn als je ze genoeg aandacht, beweging en ook rust geeft rustige honden. :) Als je ze geen aandacht of teveel geeft krijgen ze veel te veel of te weinig prikkels en dan gaan ze zelf iets zoeken om zich mee bezig te houden of net zichzelf gek maken.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:57

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:04

laralangwals schreef:
Mijn moeder wil ook graag een hond en ja hij zal dan af en toe wat aleen zitten, maar er zijn toch genoeg hondeneigenaren die ook werken, zo vaak werkt mijn moeder niet vind ik zelf.
Hoelang heb je dan nodig om een hond op te voeden, hoe doen andere hondeneigenaren dat? Je kan moeilijk een jaar vrijnemen, dat kan ik me in ieder geval niet voorstellen...

In jullie situatie vind ik een pup nemen niet verstandig en sneu voor de pup. Flat is al jammer,want honden vinden het heerlijk om lekker in de tuin te ravotten. Uit de eerste post blijkt dat je er nog niet heel veel vanaf weet en een pup is veel meer verzorging ed dan je denkt. Over het laatste wbt vrijnemen, ja dit gebeurd. Een hond moet per dag 4 x minimaal uit, een pup minstens het dubbele.

Roweentje89

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:05

Misschien is het een idee om eens op de hond van een kennis te passen? :) Om eens te kijken hoe jullie dit bevalt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:11

hoe kun je in vredesnaam zelfs denken over een pup...of volwassen hond als hij van 7 tot 4 alleen moet zitten en je hebt niet de beschikking over een stuk afgerasterde tuin?

Edit....een berner? %)
Dat zijn erfhonden.Veel te groot voor een flat.
En met de nodige medische problemen....mocht je lift stuk zijn kun je 50 kilo op je schouders mee naar boven nemen.
En dan heb ik het nog niet over de medische problemen van een berner.
Ik heb er zelf een gehad,hij is vijf geworden.Hij kon de hele dag buiten lopen en hoefde geen trap op.
Laatst bijgewerkt door geerke op 27-05-12 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 10:13

kohtje schreef:

mijn broertjss zijn 12( in septeber 13) en 11
Laatst bijgewerkt door laralangwals op 27-05-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:16

laralangwals schreef:
kohtje schreef:

mijn broertjss zijn 12( in septeber 1) en 11

Dus je broertjes gaan dus binnenkort naar de middelbare school.
Dan houdt het dus al op voor ze, om tussen de middag de hond uit te laten.
Ik vind het ook een beetje raar, om zulke jonge jongens, zo'n verantwoording in de schoenen te schuiven.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 10:19

kohtje schreef:

mijn broertjss zijn 12( in septeber 1) en 11[/quote]

Dus je broertjes gaan dus binnenkort naar de middelbare school.
Dan houdt het dus al op voor ze, om tussen de middag de hond uit te laten.
Ik vind het ook een beetje raar, om zulke jonge jongens, zo'n verantwoording in de schoenen te schuiven.[/quote]
Waaron zou dat raar zijn?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:27

Waarom dat raar zou zijn?
Als het niet zou lukken, de jongens kunnen misschien toch niet elke dag tussen de middag naar huis, om de hond uit te laten.
Wie stel je dan verantwoordelijk?

Jij wilt een puppy, schreef je in je OP.
Maar of het zal slagen, hangt eigenlijk af van je broertjes.
En hebben hun genoeg ervaring om een puppy, helemaal zo'n grote hond als jullie willen, om die goed op te voeden.
Leren netjes aan de riem te lopen etc.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 27-05-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:28

Om diezelfde redenen (hond 3 dagen alleen thuis van 8 tot ca. 15.30) zijn wij niet aan een pup begonnen, maar hebben wél een 2 jarige hond genomen die alle cursussen al had gehad en zindelijk was. De eerste 2 maanden was er aldoor iemand thuis en was hij goed gewend. Wij gaan wel áls we met hem lopen lang met hem uit, maar ook onze hond gaat in principe 3 keer per dag uit. Waarom niet eens gaan kijken in het asiel?? Daar zitten hele lieve en goed opgevoedde honden tussen. Laat je informeren door de medewerkers daar; zij zullen je vertellen welke hond geschikt is. Maar een Berner Senner op een flat, neeeee niet aan beginnen... Wij hebben trouwens een Engelse Cocker Spaniel. Hiervoor hadden we een New Foundlander, maar die bleef de hele dag in de (grote) tuin + schuur als we niet thuis waren, dus dat was een heel ander verhaal. Helaas hebben we ook daar heel veel kosten aan gehad en heeft hij maar 8 mogen worden. En het verhaal dat iedereen wel wil uitlaten: ja prima in het begin. Maar dan als het regent, koud is, er iets leuks op tv is, etc. Dan wordt het ineens een stuk minder leuk en haken je broertjes (en jijzelf misschien ook wel) echt wel af op die leeftijd.