Een jaar na dato, herinnering aan herder Roc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:34

Wat een mooie hond en ziet er zo lief uit/

Ik snap dat hoor, het blijft moeilijk. Het is geen pakje boter.

Sterkte he en denk aan de mooie dingen en dat je altijd goed voor hem bent geweest en dat hij een fijn leven had bij jou.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:37

Ik weet precies hoe je je voelt.......Het is nu bij mij ook een jaar geleden dat ik mijn Duitse herder heb in moeten laten slapen |( Hij was mijn eerste eigen hond,mijn maatje en m,n alles. Hij is op een maand na 11 jaar geworden en is vanaf ie 8 maanden oud was bij me geweest.
Ik mis hem nog zo vreselijk........

Hier een fotootje van mijn grote trouwe vriend samen met mij en paard in Havelte
http://www.mijnalbum.nl/Foto-76HSBQBJ.jpg

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 23:57

Dankje Sjors, het plezier was van twee kanten, ik genoot evenhard mee :j
Ragdollcat, idd zo probeer ik maar het meeste te denken, maar af en toe overvalt het me toch, op momenten vooral dat je het niet verwacht..
Paxine, de tranen springen spontaan weer in de ogen als ik je foto zie, wat een lieve beer had je ook. Was hij ziek? Ik wel wel geloven dat je hem zo mist, heb hetzelfde immers... :(:)

paxine

Re: Een jaar na dato, herinnering aan herder Roc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:02

Dankjewel, ik kan nog steeds de foto's niet bekijken zonder een brok in m,n keel |(

Hij is van de één op de andere dag ziek geworden. Op zondag waren we nog wezen zwemmen met hem en lekker gespeeld en de volgende dag was ie dood ziek. Met gillende banden naar de kliniek gereden. Kon hem nog laten opereren e.d maar hij was zo ziek en had zoveel pijn dat ik besloten heb om hem de narcose en operatie niet aan te doen. We denken dat hij een tumor of zoiets heeft gehad die gesprongen is.......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:18

Jee, is dat alweer een jaar geleden? Wat gaat dat toch snel, ik weet nog hoeveel verdriet je toen had....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:30

wat een mooie ode aan roc... :j

en ik denk dat iedereen die zielsveel van een hond gehouden heeft weet hoeveel verdriet je er om kan hebben...

afscheid nemen doet gewoon zo'n zeer ;(

:(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 10:38

Paxine, wat verschrikkelijk... Bij roc konden ze toen ook niet opereren, omdat de luchtpijp en van alles en nog wat er dwars doorheen liep. Het kost me nog steeds moeite sommige fotos te bekijken, vooral de laatste 4 weken heb ik zo intensief met Roc geleefd dat alles dubbelop in mijn geheugen gegrift staat. sterkte meis, lange weg te gaan...
Diablo, ja ik herinner me heel goed dat je me veel keer een hart onder de riem gestoken hebt en geprobeerd om me op te beuren, tja ... een jaar geleden, waar blijft de tijd?
Dankje Kimmie, ook jij weet als geen ander hoe het voelt om je maatje(s) te verliezen, het heeft er bij jullie ook flink ingehakt, we moeten maar voor ogen houden dat ze nu zonder pijn rondrennen....

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:38

Dank je wel. Klein detail, mijn bulldog heette Hugo. Gelukkig heeft mijn hond niet geleden maar is hij waar ik bij was uit zichzelf ingeslapen (nadat ik 's ochtends nog bij de dierenarts was geweest voor wat plekjes op zijn rug en daar nog gezond verklaard werd, hij is 11,5 jaar geworden). Al jaren maakte ik me druk hoe mijn lieve bull aan zijn eind zou komen en was ik bang voor een lijdensweg. Vandaar ook dat jouw verhaal mij zo aangreep. Maar wat heb jij je lieve Roc nog een mooie laatste tijd kunnen bezorgen.

Ook ik heb meer met dieren en heb ook meer verdriet bij het verlies van een dier dan bij een mens (al durf ik dat niet altijd te zeggen, niet iedereen begrijpt dat).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:11

Wat een mooi overzicht van een hond die veel liefde heeft gegeven en gekregen. En natuurlijk vergeet je hem niet, het is toch jarenlang je maatje geweest. Sterkte! :(:)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:18

Slik..........

Mooie hond, en ja ik snap dat je hem nog steeds mist! Zal ook nog wel even duren als je zo een band hebt gehad....

Sterkte

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:49

Lieve Roc! wat een mooie hond was Roc toch.. jou hond, waar je zo onwijs van hield en die je nog altijd mist, alleen omdat het jou maatje was je alles.. Ik wil gewoon even zeggen dat ik onwijs trots op je ben! hoe je alles doet, hoe alles gaat en alles wat je onderneemt! en nu heb je gelukkig jou Mimi! ze zou Roc niet kunnen vervangen! maar er is wel weer een maatje.. een andere, maar deze kun je knuffellen en aanhalen, gewoon even als je Rocje mist... Meis, een hele dikke knuffel voor jou <3 weet dat ik aan je denk en als er wat is moet je maar even aan de bel trekken!! Dikke knuff :* :+:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 14:09

Diaantje, wat toevallig dat jouw Bulldog Hugo heette. Gelukkig heeft hij niet geleden,dat is het allerbelangrijkste. :(:)
Dankjewel Kooslover :)
GroteVogel, ik denk ook dat het nog wel even duurt, maar ik ben druk bezig om als ik verdrietig ben de goede herinneringen naar boven te halen...
Lieve Greetje, dankjewel meis, je weet dat ik er ook altijd voor jou ben, als je me nodig hebt, mailtje, belletje en het komt goed, ik ben heel blij met je berichtje <3

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:12

Wat een mooi eerbetoon aan je schitterende hond. Logisch dat je daar nog steeds verdriet van hebt. mooi stukje onderaan je bericht, das van Bram Vermeulen toch? Testament.
Heel veel sterkte gewenst hoor.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:29

Vala, ik weet eigenlijk niet of dit stukje van Bram Vermeulen komt, iemand had het in mijn topicje over Roc gezet en ik vind het zo mooi dat ik het in mijn onderschrift gezet heb als eerbetoon voor mijn Rocje <3

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:57

Mooie Roc alweer een jaar geleden dat hij niet meer in ons midden is. |(
Wat een prachtig topic heb je weer gemaakt!!
Ik weet dat je er kapot van was vorig jaar As en ik snap dat je jouw maatje nog elke dag ontzettend mist. :(:)
Jullie waren één eenheid, zoals hij altijd op zijn hoede was waar jij je bevond en jij altijd aan hem dacht.
Zelden heb ik zoveel liefde tussen mens en dier gezien als wat jullie hadden. :+:
Jullie waren gelukkig samen en zo sterk daar kon niets of niemand tussen komen.
Ik ben blij dat ik Roc heb leren kennen ook al deed het verschikkelijke nieuws ook mij ontzettend veel pijn vorig jaar en nog denk ik regelmatig aan hem wat een bijzondere hond en mooie hond het was.

Afbeelding

Ik weet dat Roc nu zijn welverdiende plekje in jouw hart heeft maar die data´s blijven zo ontzettend moeilijk.

Een hele dikke knuffel :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 23:10

Dankjewel Bren, het zijn idd moeilijke datums. Ook voor jou komt er weer een moeilijke datum aan. we blijven ze missen en ze zitten voor altijd in mijn hart <3

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:19

O, ik zie nu opeens je topic.
Is dat al weer een jaar geleden zeg? Ik heb je topic toen helemaal gevolgd.
Blijven rotdagen als het weer een speciale datum is. Hopelijk heeft de tijd het verdriet een beetje kunnen verzachten in mooie herinneringen met een traan van vreugde.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 23:24

Ja idd, alweer een jaar geleden, de tijd vliegt voorbij. Ik ben inderdaad beter geworden in de negatieve gedachtes om te zetten naar de positieve herinneringen, maar sommige momenten blijven toch altijd wel moeilijk.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 11:33

ik vond opeens deze foto, heb heel dierbare herinneringen aan deze foto <3

Afbeelding

If it should be
If it should be that I grow frail and weak,
and pain should keep me from my sleep,
then you must do what must be done,
for we know this last battle can't be won.
You will be sad, I understand,
but don't let grief then stay your hand,
for this day, more than the rest,
your love and friendship must stand the test.
We've had so many happy years,
what is to come can hold no fears.
Would you want me to suffer? So,
when the time comes, please let me go.
Take me where my needs they'll tend,
only stay with me until the end,
and hold me firm and speak to me,
until my eyes no longer see.
It is a kindness that you do to me,
although my tail it's last has waved,
from pain and suffering I have been saved.
Do not grieve, it should be you,
who must decide this thing to do.
We've been so close, we two these years,
Don't let your heart hold any tears.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:51

Mooie foto! <3 goed bewaren

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:30

Een jaar gelden alweer jeetje. Ik weet het nog goed en och wat vond ik dat erg voor jou en voor je maatje.
Gelukkig heb je heel veel mooie momenten met hem gehad en kan je daar nu aan terug denken. Nog heel veel sterkte en een dikke knuffel!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 18:07

Dankjewel Moniek <3

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:20

As, wat was Roc een prachtige hond en wat heeft hij een prachtig leven gehad bij jou!
Tuurlijk mis je hem, jullie hadden zo'n bijzondere band samen.
Gelukkig heb je die dierbare foto's nog en de fijne herinneringen!
Sterkte meis!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:17

Dankjewel Aniet, ik mis hem echt verschrikkelijk. |( Mimi en Nuka zijn niet hetzelfde en dat is logisch natuurlijk. Ik hoop dat het met Brixie ook goed gaat

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:25

aw wat moeilijk zeg.. verschrikkelijk lijkt me dat. Veel sterkte nog. Hij heeft iig een fantastisch leven gehad bij jou!