Maat bench Labrador

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

Re: Maat bench Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:28

Ik heb hier nog een perfecte bench staan :) dus als je in de buurt bent ;) ....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:31

vroeger namen we een pupje de eerste paar weken in een grote doos naast het bed,als het pupje dan wakker werd dan hoorde je dat en dan kon je ermee naar buiten,en zo werd een hondje dan zindelijk..

tegenwoordig stoppen we een roedeldiertje als een hond in een kooi zo klein dat ie zich amper kan bewegen,want stel je voor dat zo'n klein beestje een ongelukje zou hebben...

vraag me weleens af waarom elk dier juist vrijheid moet hebben,en een hond ,zeker babyhondjes,maar zo klein mogelijk opgesloten moeten worden.. :\

:n

overigens hier 5 pupjes opgevoed zonder kooi,kan prima hoor...snap niet waarom er tegenwoordig al meteen naar een hondenkooi gegrepen wordt voor een babyhondje wat net uit zijn vertrouwde nestje gehaald wordt...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 01:40

Ik heb onze honden in een kleinere bench zindelijk gemaakt maar wel naast mijn bed uiteraard om precies die reden :j

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 07:49

Kimmie prima is jouw mening. Mijn vorige hond heb ik ook zo opgevoed. Alleen ik zou het wel fijn vinden als mijn hond niks sloopt. Dat heeft mijn vorige hond wel even een periode gedaan. Dat ze baldadidg was. Planten vernielen. En kerstballen uit de boom halen := Ze krijgt een grote bench en dan over een paar maandjes gaat die weg en kan mevrouw gewoon vrij in de kamer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:48

maar wie zegt dat dit hondje dat ook gaat doen?wie weet is het helemaal geen sloper...

en ze moeten toch ook de kans krijgen dingen te doen die ze niet mogen zodat je ze dat kan afleren,opgesloten in een kooi kunnen ze het niet doen,dus ook niet afleren.. :)

en tja,mijn mening hoor,maar puppies doen nu eenmaal dingen die ze niet mogen,dus een gesneuvelde plant en een kerstboom met kerstballen die leuk is,dat is bij mij een part of de deal als ik een puppie neem...

ik hoop het voor je,dat die kooi een wondermiddel is dat het hondje wat je nu krijgt het zal begrijpen dat ze niet mag slopen,ken genoeg honden die los gelaten worden en dan alsnog slopen,en dus hun hele leven opgesloten worden in een kooi van nog geen 1m2 ...

(wat dan ook nog eens groot zat bevonden wordt voor een bewegingsdier.. :\ )

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:25

Wij hebben onze labrador reu in een 92 bench zitten. Hij rekt zich er ook in uit en ligt heel erg uitgebreid. Past prima :j hij ligt er snachts in en overdag af en toe als hij zelf wilt.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:28

2misty2 schreef:
Kimmie prima is jouw mening. Mijn vorige hond heb ik ook zo opgevoed. Alleen ik zou het wel fijn vinden als mijn hond niks sloopt. Dat heeft mijn vorige hond wel even een periode gedaan. Dat ze baldadidg was. Planten vernielen. En kerstballen uit de boom halen := Ze krijgt een grote bench en dan over een paar maandjes gaat die weg en kan mevrouw gewoon vrij in de kamer.

Dat is hier ook de reden dat ik ze in een bench aanleer, is voor eigen veiligheid van de hond.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:29

kimmie261 schreef:
maar wie zegt dat dit hondje dat ook gaat doen?wie weet is het helemaal geen sloper...

en ze moeten toch ook de kans krijgen dingen te doen die ze niet mogen zodat je ze dat kan afleren,opgesloten in een kooi kunnen ze het niet doen,dus ook niet afleren.. :)

en tja,mijn mening hoor,maar puppies doen nu eenmaal dingen die ze niet mogen,dus een gesneuvelde plant en een kerstboom met kerstballen die leuk is,dat is bij mij een part of de deal als ik een puppie neem...

ik hoop het voor je,dat die kooi een wondermiddel is dat het hondje wat je nu krijgt het zal begrijpen dat ze niet mag slopen,ken genoeg honden die los gelaten worden en dan alsnog slopen,en dus hun hele leven opgesloten worden in een kooi van nog geen 1m2 ...

(wat dan ook nog eens groot zat bevonden wordt voor een bewegingsdier.. :\ )

Ik weet dat puppy's dingen doen die niet mogen. Dat zal ook vast voorkomen. Maar me meubels gesloopt als ik de ochtend werk hou je niet tegen. Ook kan je een hond achteraf niet straffen. Dus nee begrijpen doet ze het dan zo wie zo niet. De bench kan je prima afbouwen. Ik ga verder niet meer in op je reacties. Je bekijkt het van één kant en reageert best fel. Wij hebben besloten voor een bench in het begin.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:31

Romana, dat is indd ook nog eens waar. Bench is niet zielig. Zolang je het geen strafplek laat worden. En dat gaat het zeker niet worden. Ook een ongelukje mag. Dus nee mijn hond is straks niet zielig.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:37

Welnee, hij zit er toch niet 24 uur in? Wat ik allemaal in een onbewaakt moment heb meegemaakt....zal geen voorbeelden noemen, maar leven heeft wel een keer aan een zijden draadje gehangen, zware operatie en een hoop geld kwijt, nee dat overkomt mij niet meer.
Op een gegeven moment zijn ze wel op een leeftijd dat het slopen voorbij is maar dan ben je zomaar 4 jaar verder. En dan nog blijft de bench staan omdat ze die verkiezen boven hun mand.
En het is een enorme sta in de weg! gelukkig woon ik vrij groot.
Welek maat ga je nu nemen? Ik zou voor de 1.09 gaan, ik heb ze hier staan met standaard afscheidingsrek.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:19

Dus.. pup moet wat doen, maar we maken de ruimte zo klein dat ie niet meer kan! Is dat niet hondje pesten?Want had ie meer ruimte dan had ie wel zijn behoefte gedaan...

Mijn pup heb ik tot 5 maanden in de bench gehad. Gewoon een grote en nooit verkleint. Ik stond in het begin 2x per nacht op om 'm uit te laten en sliep bij hem in de buurt. Nooit heeft hij wat in zijn bench gedaan ondanks dat hij wel de ruimte had iets te doen als dat moest.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 14:33

Machie ik ga de ruimte in de bench niet verkleinen laat hem gewoon zoals die is ;)
En uiteraard sta ik in de nacht op enz. Ik ga de 93 nemen. Ik wil zo snel mogelijk weer van de bench af ivm ruimte. Mocht die te klein worden kopen we wel een grotere als we hem nog nodig hebben.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:12

kimmie261 schreef:
vroeger namen we een pupje de eerste paar weken in een grote doos naast het bed,als het pupje dan wakker werd dan hoorde je dat en dan kon je ermee naar buiten,en zo werd een hondje dan zindelijk..

tegenwoordig stoppen we een roedeldiertje als een hond in een kooi zo klein dat ie zich amper kan bewegen,want stel je voor dat zo'n klein beestje een ongelukje zou hebben...

vraag me weleens af waarom elk dier juist vrijheid moet hebben,en een hond ,zeker babyhondjes,maar zo klein mogelijk opgesloten moeten worden.. :\

:n

overigens hier 5 pupjes opgevoed zonder kooi,kan prima hoor...snap niet waarom er tegenwoordig al meteen naar een hondenkooi gegrepen wordt voor een babyhondje wat net uit zijn vertrouwde nestje gehaald wordt...

Hier wil ik wel even op reageren.
Wij hebben 5 honden (staffordshire bull terrier) en ja al onze honden zitten in een bench als we weg zijn om meerdere redens.
1 slopen, en ja ik begrijp dat jonge honden moeten leren dat ze dat niet mogen maar ga niet heel me toko laten slopen als ik niet thuis ben.
2 Er hoeft maar iets te gebeuren als ik niet thuis ben en ze gaan knokken, en geloof me dat wil je niet met 5 staffords.
3 Waarom niet voor een eigen plek zorgen voor de hond.

Tevens mijn honden vinden de bench prima, als we thuis zijn en ze lopen allemaal los gaan ze er soms zelf ook in liggen.
Dus ik begrijp het probleem niet om een hond in een bench te doen, zolang ze er maar niet te lang in zitten.