Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BrankaZ schreef:newmom schreef:eerst plukken indien mogelijk en vervolgens korter knippen.
verder niet nat sproeien en naar buiten leggen want dat gaat broeien.
tis niet prettig als je hondje er zoveel last van heeft.
Broeien? Nog nooit van gehoord en nog nooit meegemaakt. En wij hebben al 20 jaar Goldens die een flinke vacht hebben. Mochten ook altijd zwemmen. Water verdampt en dat koelt af. Dus geeft verkoeling.

BrankaZ schreef:Een hond kan niet zweten, warmte verliest hij vooral via tong en voetzooltjes.Wij hebben al jaren Goldens, nooit geschoren. Wel de vacht volgens rasvoorschrift laten uitdunnen (ondervacht). En gelukkig is het een ras dat gek is op zwemmen. Dus dat mag als het warm is vaak.
Verder lekker in de schaduw laten. Onze honden lagen/ligt b.v. graag onder de caravan. In de schaduw en vaak trekt het daar ook een beetje.
En een heel stuk groter en zwaarder dan verwacht.
rocymax schreef:Ja, misschien is ontwollen dan de beste oplossing. Hoe ging het met hem vorige zomer?
Even off-topic, wat is Puk mooi geworden zeg!!
ship schreef:ik zou niet kaal scheren maar een knipbeurt is niet zo heel erg dacht ik gewoon kort laten knippen ik zelf heb een Maltezer die scheer ik zelf met een opzetstukje dus gewoon kort meer niet kaal moet zeggen dat het dan voor haar beter te doen is...
ship schreef:ik zou niet kaal scheren maar een knipbeurt is niet zo heel erg dacht ik gewoon kort laten knippen ik zelf heb een Maltezer die scheer ik zelf met een opzetstukje dus gewoon kort meer niet kaal moet zeggen dat het dan voor haar beter te doen is...

Haal de jas na een tijdje wel weer af en voel heel regelmatig hoe de temp daar is zodat het niet kan gaan broeien.