Opvangcavia's in de picture

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Opvangcavia's in de picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 10:45

Mag niet van de moderators, daarvoor moet ik een advertentie aanmaken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:17

Stipje!
Je woont voor mij wel erg ver weg, maar weet je of er ook een cavia opvang zit meer richting de randstad?
Ik wordt altijd wel geraakt door dit soort dingen en we hebben nog best wel een plekje over voor een oudje die hier een goede oude dag mag beleven :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 11:37

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 10:50

Vandaag de laatste cavia mannetjes uit het nestje herplaatst :)
Afbeelding

Voor cavia's en konijnen die nog een thuis zoeken, zie mijn onderschrift :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:38

Vandaag zijn Flupke en Nino verhuisd !!! :)
Afbeelding
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 09:26

Vrijdag was weer een mooie dag!
Eindelijk was er iemand die Alex wilde!!! Alex zat al heel lang bij ons.. hij was bij een andere opvang in een doos voor de deur gezet. Hij was half blind en ontzettend schuw.
Afbeelding

Hij is samen verhuisd met een jonge cavia Boy waarmee het direct klikte.
Afbeelding

Dan heeft Abby, een vrouwtje ook een nieuw thuis gevonden bij een andere vrouwtjescavia.
Afbeelding

Ook Elvis, een gecastreerd mannetje vond een nieuw thuis. Hij is verhuisd naar een groep met 26 dames.
Afbeelding

Vriendinnetje Mimi is verhuisd naar een grote buitenren waar ze samenleefd met twee konijnen. Ze komen nog terug voor een koppeling, maar we hadden helaas geen vrouwtjes meer in de opvang.
Afbeelding

Op dit moment hebben we nog maar één cavia in de opvang!!!
Alles verhuisd zo snel!
Maar er komen volgende week alweer nieuwe bewoners, wegens desinteresse kinderen en allergie.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 11:23

Vandaag zijn Bobby en Bram verhuisd :D.
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 18:11

Weer twee leuke cavia's verhuisd vandaag!
Sjoerd, mannetje afkomstig uit een andere opvang. Heeft toch een aantal weekjes bij ons gezeten omdat hij vrij schuw was.
Afbeelding

En Ruud, een hele leuke, lieve en tamme cavia! We waren zelf verliefd op hem, maar kunnen niet alles houden. Heeft maar twee dagen bij ons gewoond :).
Afbeelding

Vandaag weer twee cavia's gebracht en waarschijnlijk komen er nog vier zeugjes :).

Cavia's gaan echt snel met de herplaatsing!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:24

Ik was al een tijdje op zoek naar een site of iets van deze opvang :P Wist dat er eentje in Echt zat. Ik zocht 1 of 2 vriendinnetjes voor mijn konijn, uiteraard konijnenvriendinnetje(s), maar mijn broertje moest beslissen, mijn moeder had wat regeltjes opgesteld en ik mocht helaas geen suggesties doen. Dus zijn het twee zusjes uit een nestje hier in de buurt geworden. Ook leuk, maar ik had stiekem toch liever een opvang bezocht.
Maar ik ga dit topic even onthouden, site opslaan bij favorieten, etc. Als ik zelf weer eens mag kiezen, ga ik graag voor een opvangbeestje. Cavia's vind ik ook geweldig. Heb een wat ouder zeugje over genomen van iemand waar die niet meer kon blijven. Had mijn moeder net eindelijk zo ver dat ik een maatje er bij mocht, was ze net de dag er na gestorven. Waarschijnlijk combinatie van geen fijn verleden, ouderdom, benauwd weer en misschien ook het alleen zitten. Maar die cavia heeft me wel laten inzien wat voor leuke beestjes cavia's kunnen zijn! Dus als ik de kans heb of op me eigen woon, dan ga ik denk ik eens langs komen voor een leuk groepje cavia's :P

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 09:30

Haha, dan zien we je dan wel! :)
Konijnen hebben we altijd wel.. nog een hele wachtlijst van mensen die een konijn naar ons toe willen brengen. Maar dan hebben we natuurlijk ruimte nodig.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 16:59

Weer wat cavia's herplaatst in de tussentijd.

Twee US Teddy broertjes van drie jaar oud genaamd Billy en Willy. Waren van iemand die stopte met fokken.
Afbeelding

En dan is Coco verhuisd naar een grote weide met konijnen en een andere cavia. Hadden ruimte genoeg om elkaar te ontlopen en woonde in een ren van 35 m2.
Was van iemand die hem gekocht had als vrouwtje, maar bleek mannetje te zijn.
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 17:47

Ondertussen zijn er weer wat weekjes verstreken.
Vandaag hebben Minnie en Floor een nieuw thuis gevonden samen:
Afbeelding
Afbeelding

Vond Floor zelf echt een mooie cavia :).

Kleine cavia Remy is opgehaald, heeft wel lang geduurd. Kwam toen hij 3 weken was en is nu met 11 weken opgehaald:
Afbeelding

Cavia's Jill en Lilly zijn eventjes bij ons geweest en na enkele dagen waren ze al herplaatst!
Afbeelding

Vader Vito en zoontje Ziggy hebben ook een nieuw huisje gevonden:
Afbeelding

Gaat op dit moment niet zo snel aangezien we heel veel mannetjes in de opvang hebben en die helaas niet zo populair zijn :(.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:54

Super werk wat je doet! Echt diep respect! :j

Fijn dat deze kleintjes zo toch nog een leuk thuis krijgen! :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:55

Je doet echt heel goed werk!
Wat gek dat eerst niemand Alex wilde hebben.
Gelukkig heeft hij nu een goed tehuis anders ging ik mijn vriend eens lief aankijken.
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 8 was ook cavia's gehad en ze zijn door een dom ongeluk gestorven. Heb dus nog altijd een zwak voor deze dieren.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 19:29

Ja, het zijn vooral de schuwere types die niet echt makkelijk plaatsbaar zijn.
We hebben nu een mannetje genaamd Billy. Het is echt een prachtdier om te zien en pas 7 maanden oud.
Helaas is hij echt doodsbang. Zit de hele dag in zijn huisje en komt er alleen uit als niemand in de buurt is.

Nu in het weekend gaan we hem proberen te koppelen aan jongere mannetjes, zodat hij misschien een beetje uit zijn schulpje kruipt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:54

Afgelopen dagen hebben de volgende cavia's ook een thuis gevonden:
Chucky (gecastreerd) is samen met Kim verhuisd:
Afbeelding
Afbeelding

Dan zijn Glenn en Jordy nog verhuisd, deze had ik gered als voedseldier... zouden aan de roofvogels gevoerd worden. Daarbij is nog een derde spruit meegenomen (dus gezellig met zijn drieën) en dat werd Ash:
Afbeelding
Afbeelding

Ook hebben zondagmiddag Furby en Frummel een huisje gevonden:
Afbeelding
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:08

De laatste cavia's die dit jaar een thuis hebben gevonden. Op dit moment hebben we opnamestop, dus voorlopig zijn we leeg. Al krijgen we wekelijks nog aanvragen voor opvang.
Brownie is verhuisd samen met vriendje Bowi:
Afbeelding
Afbeelding
Dan heeft Snoesje een nieuw thuis gevonden:
Afbeelding
En liefje ook:
Afbeelding
Na heel lang zoeken zijn ook eindelijk de langst zittende cavia's opgehaald. Vader en zoon. Helaas konden beide cavia's niet meer met elkaar overweg. Zijn fokdieren geweest.. en helaas vielen ze andere mannetjes aan. Ook jonge cavia's van 4 weken oud tolereerde ze niet. Daarom was enige oplossing castratie en koppelen aan een dame.
Volgens de fokster die ze bracht waren ze 'nutteloos'.
Afbeelding
Afbeelding

We hopen volgend jaar ons werk gewoon weer door te zetten! Maar dan gaan we ons vooral richten op konijnenopvang, omdat er 10 kilometer bij ons vandaan een grote cavia-opvang is. Enkel van mensen die er echt echt echt echt niet meer voor kunnen zorgen en de dieren met spoed kwijt willen vangen we nog cavia's op.
Hier in de buurt is namelijk maar één konijnenopvang en daar betaald men 35 euro afstandsgeld. Je snapt natuurlijk dat veel mensen dat niet betalen voor een konijntje af te geven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:16

keuze's maken he. Toch goed dat er nog een opvang is en dat jullie je nu meer richten op de konijnen.
Heb ik veel respect voor.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:37

Ja, wij werken zonder afstandsgeld. Dus iedereen kan gewoon gratis een dier bij ons afgeven. Vandaar dat we bijna altijd vol dieren zitten. Vooral dieren van de dierenambulance, die hebben altijd voorrang.