Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Estera schreef:Axel_Clauw schreef:Royal Canin draait mijn maag al van om als ik eraan denk, ik ga mijn hond niet bewust kankerverwekkende stoffen voeren.
Je bent de tweede die zegt dat RC kankerverwekkende stoffen bevat. Ben ik toch wel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt?
Estera schreef:Axel_Clauw schreef:Royal Canin draait mijn maag al van om als ik eraan denk, ik ga mijn hond niet bewust kankerverwekkende stoffen voeren.
Je bent de tweede die zegt dat RC kankerverwekkende stoffen bevat. Ben ik toch wel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt?
Air schreef:Overigens een interesant en schokkend testje wat ik van de week tegenkwam:
http://www.kat-hond.nl/vlees%20en%20brok/vlees_brok.htm
Douraque: Blikvoer is geen vers vlees of barf!
Douraque schreef:Ik vind het geen geschreeuw, maar zou wel graag een wetenschappelijk artikel hier over lezen en niet zomaar afgaan op wat mensen zeggen. Ik ben iemand van de feiten, dus wil graag iets lezen (wetenschappelijk) waarin staat dat het kankerverwekkend is en dat RC het voor die en die producten gebruikt.
Air schreef:Goed, nu ik wat meer tijd heb om te reageren:
Ik vind de openingspost erg opmerkelijk. Je bent namelijk tegen vers vlees voer, en daarna zeg je dat je tegen mensen bent waarbij hun manier de enige manier is. Ben ik dan gek of zeg je eigenlijk dat je tegen jezelf bent?
Daarnaast heb je Duitse Herder en je wil beweren dat die totaal niet op wolven lijken?En wat is een husky dan, of een wolfshond?
En dus omdat er honden zijn die uiterlijk heel anders zijn, zijn ze van binnen ook heel anders? Overleven in het wild heeft niks met het maag-darmstelsel te maken. Ik heb konijnen wat meer haarballen zijn.... lijkt niks meer op een wild konijn.. van binnen zijn ze alleen niet veranderd, ze hebben nogsteeds dezelfde voedingsstoffen nodig om te kunnen blijven leven.
Overigens denk ik dat als honden en katten alleen achter blijven ze prima kunnen overleven in het wild. Helemaal het jachtinstinct bij katten is er echt nog niet uit en ook bij honden niet.
Wetenschappelijk onderzoek is al zo vaak neergehaald door bewijzen in de praktijk...
Maargoed, je bent wel een beetje dief van je eigen portemonnee als 1 van je honden een granenallergie(bijv.) krijg en je alleen maar brok wil blijven voeren.