Wat doen jullie tegen die enorme....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peer_hvj

Re: Wat doen jullie tegen die enorme....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:56

De kat ligt soms te zonnebaden, gaat de bosjes in om muizen te vangen etc. Zoekt dan even een plekje in tuin in de aarde (altijd lekker koel daar)
De hond (mand gaat altijd naar buiten om even te luchten etc) gaat heerlijk op zijn kussen liggen zonnen, en meneer is zwart, lekker warm dus. Na een kwartiertje hijgen besluit hij meestal dan maar om de schaduw op te zoeken, ook meestal op dezelfde plek aarde waar de kat ligt.
We laten hem 's ochtend uit, ook gewoon in het middag uur (al was het vandaag iets te lang voor hem in de warmte om weer terug naar huis te lopen) Meestal dan gewoon het bos in, in de schaduw, of de dijk op waar het gras meestal lekker koel is, een windje staat en waar hij kan zwemmen. En dan in de avond als we nog even een eindje weg naar het meer waar hij achter de konijnen aankan en kan dobberen in het water. (Ja dobberen. Hij gaat op kniehoog staan en zakt door zijn pootjes, alleen voor de bal gaat hij ver het water in xD)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:48

Voor de katten niets bijzonders, die liggen te zonnebaden en als het ze te warm wordt, zoeken ze verkoeling op de vloer.
Met de hond lopen we nu korte rondjes óf we gaan ergens heen waar ze lekker kan zwemmen. Verder staat de achterdeur open, zodat ze in de tuin kan gaan liggen. Daar staat ook een grote curver-bak met water, waar ze mee kan spelen. Daar gooit ze haar speelgoed in om het even later weer van de bodem te vissen :+

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:51

Ik zag dit topic vanmorgen al, maar heb nu toch een vraag aan jullie. We kwamen er vanmorgen achter dat onze kat gejonkt heeft, 1 klein poesje, heel lief (we wonen op een boerderij en de kat is niet erg aanhankelijk dus het viel niet echt op laat maar zeggen, we hadden ook totaal niet in de gate dat ze drachtig was). We denken dat het katje al een dagje oud is ofzo. Het katje lag in een oude regenton in een diep gat van stro, erg benauwend dus. Nu heb ik het katje even in de garage gelegd op een dekentje in een mandje, want daar is het wat koeler. Maar toch ben ik bang dat het katje het erg warm heeft. Heeft iemand tips hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:48

wij hebben 2 honden. 1 boxer en 1 boomerhondje. boomerhondje kan erg goed tegen de warmte, maar de boxer niet. wij houden alle rolluiken dicht overdag daar waar de zon opschijnt. hij licht dan altijd op de koele tegelvloer. verder zoekt hij altijd de schaduw op en kunnen we nauwlijks wandelen. nu met deze hitte heeft die de koelband om.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:56

xXLianneXx schreef:
Bij de konijnen heb ik gewoon een koude natte lap in een hoekje gelegd waar ze dankbaar gebruik van maken. Maar ze hebben genoeg ruimte en schaduw dus gelukkig hebben ze het niet al te warm.

Als konijnen gebruik maken van die koude, natte lap hebben ze het dus wél warm ;) Iets er in leggen wat langer koud blijft misschien een optie?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:58

Bij de twee bejaarde konijnen van mijn vriend (nja, van zijn ouders) heb ik een frisdrankfles met koud water in het hok gelegd. Ze liggen er heeeeeeerlijk tegenaan. Daarnaast staat er een paracol bij tegen de uurtjes dat de zon het hok in schijnt en hebben ze een appeltje tegen de dorst ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:24

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:43

Ik probeer de honden niet uit te laten op het heetst van de dag, hoewel ze het daar niet altijd mee eens zijn. De vaste tijd is 3 uur/half 4, en zo rond 3 uur beginnen ze me al aan te kijken zo van 'nou, gaan we nog een keer wandelen of hoe zit dat?' >;)
:')

Als het echt tropisch is gaan we alleen een kort rondje en geen uren weg. Hebben de honden dan ook helemaal geen zin in.
Vandaag was het minder heet dan gister dus ben ik wel weer met ze naar het bos geweest zodat ze lekker konden spelen en afkoelen in de beek.

Verder staat thuis de ventilator aan en zoeken ze zelf de koelste plekjes van het huis op om te gaan liggen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:25

Weer heerlijk met de honden naar t meer geweest en ze hebben lekker 2 uur lang gezwommen ...

Lekker onder een gigantische boom in de schaduw, heeeeerlijk en zeker niet warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:20

GamblersCup schreef:
TS, ipv een dure coldpack te kopen, kun je van die gewone elementen voor in de koelbox kopen. Die zijn nog geen euro per stuk en hebben hetzelfde effect.

Het probleem met die dingen is dat de inhoud behoorlijk giftig kan zijn, dus dat is absoluut geen optie bij knaagdieren en bijtgrage andere diersoorten. :n Dan is een Icepod een veel veiligere optie!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:55

Onze Rhodesian Rigdgeback ligt de hele dag in de zon vind ze heeeeerlijk :o
maar hun ras komt uit Afrika (Zimbabwe).
onze kat is heeel erg lui maar dat is hij altijd .
konijn doet ook gewoon.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:58

Heb toch zeer de neiging om onze katten, in elk geval de oudste, kaal te scheren met de tondeuse van de action..
Maar we kammen ze elk uur even en voor de rest liggen ze onder de boom in de schaduw

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:05

mijn konijnen kunnen kiezen, hun winterverblijf wat nu hele dagen in de zon zit of het grasveld wat het grootste deel van de dag in de schaduw ligt.... ze liggen in de zon............

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:13

Mijn katten zoeken zelf de schaduw op dus daar hoef ik niks aan te doen. Al liggen ze liever te bakken in de zon :roll:
De honden mogen zwemmen in de vaart en hebben een zwembad in de tuin :D
M,n ratten hebben ook een badje waar ze dankbaar gebruik van maken. Gister ging er zelfs één snorkelen :')

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:35

Voor de hnd heb ik buiten een badje staan waar ze verkoeling in kan zoeken. (overgens gaan men katten daar ook gewoon in :P) De konijnen heb ik in de schaduw staan met een wit kleed er boven die ik regelmatig nat spuit dat verkoeld namelijk ook. Bij de kippen heb ik parasols staan....de schildpadden liggen lekker in het water en de cavia en valkparkiet zitten binnen (huis is lekker koel) :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:39

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 11:42

xXLianneXx schreef:
moelly schreef:
Heb toch zeer de neiging om onze katten, in elk geval de oudste, kaal te scheren met de tondeuse van de action..
Maar we kammen ze elk uur even en voor de rest liggen ze onder de boom in de schaduw

toch maar niet doen want dan kan die helemaal de zon niet meer in, dan verbranden ze ;)

Insmeren met zonnebrand? Kan dat?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:47

me pony ze grote witte vlek op ze neus smeer ik in met baby zonnebrand want dat plekje verbrand snel..
me hondje tijger wil niet graag zwemmen dus die krijgt af en toe een lekkere douche onder de kraan.
en verder veel schaduw creeeren op het balkon buiten en deur open zodat hij wel zelf kan kiezen of hij buiten of binnen wil zijn

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:25

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:26

Ik legde er vroeger weleens een koude fles in, maar dat vonden ze maar niks of ze snapten het niet. Nu laat ik ze maar zoveel mogelijk met rust, ze hebben voldoende water en schaduw en tot nu toe hebben ze het altijd nog overleefd.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:39

Paard wordt de neus ingesmeerd met een goede sunblock. Madam heeft een mooie witte brede bles over haar neus dus die verbrand snel.
Hond heeft een koelband om en merken we verder niet veel van dat hij last heeft van de warmte. Hij kan zelf kiezen of hij binnen of buiten wil zitten en wisselt dat regelmatig af. Soms denk ik weleens dat hij van de zon helemaal niets werkt... Vanmiddag rond 14 uur kwam meneer heel vrolijk aan met zijn frisbee en een blik van 'zullen we ffies'...

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:57

in mijn kamer word het voor mijn 2 ratten veelste warm, en ventilator wil ik niet gebruiken ivm longontsteking oid. ze liggen op dit moment lekker in de tuin in de schaduw met over de helft van hun buitenverblijf een vochtig handdoek, dat koelt lekker. verders hebben ze een waterbakje met een laagje water, waar ze in gaan pootjebaden, en het gras is ook lekker koel. ze hebben er ook een grote platte steen in liggen, daar kunnen ze ook op/tegenaan liggen. momenteel liggen ze samen opgerold in een handdoek, haha.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:01

Mijn kamer is nu nog wel redelijk koel. Heb bij de cavies in hun hok wel eens koelelementen in een washandje gelegd maar een slopertje heeft er toch een gat in gemaakt.. Schrok me kapot want dat spul erin lijkt me hartstikke giftig. Veel deden ze er trouwens niet mee.. behalve slopen dan.

Honden liggen afgewisseld binnen/buiten. Vaak gaat de tuinslang aan en kunnen ze lekker spelen met water en afkoelen :j

Kat ligt ook afgewisseld in de schaduw/zon, hij verhaart nu enorm maar dat mag ook wel zo'n dikke vacht hij nog heeft..

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:09

Mijn hond gaat ook zonnebaden. :')
Af en toe waggelt hij dan even naar het zwembadje van mijn zoontje, laat zich even onder water vallen en ploft dan weer ergens in de schaduw neer. En dat de hele dag door.