Konijn oververhit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Konijn oververhit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:35

Mijn nijn moet niks weten van verkoelingsdingen. Heb inderdaad ook al water beneden neer gezet. Hij heeft gelukkig ook een ren , maar alsnog hij is een beetje dom geloof ik :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:41

Eén van de konijnen heeft één van de flesjes laten zien wie de baas is := Oftewel: drie gaatjes in de onderkant en eentje boven in de dop. Kan ik nu maar beter niet de flesjes in het hok leggen? Of gewoon wel (de andere twee flesjes hebben vrijwel niks). En zo niet: wat te doen dan vanmiddag met die warmte?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:59

Kan wel maar ik zou een nieuwe fles in de vriezer leggen. :)
Hier kunnen ze gelukkig achter de blokhut schuilen waar het vaak een stuk koeler is. De andere 2 die binnen zitten krijgen een fles water die bevroren is en de ventilator gaat aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:50

Ik hang een kleed over de ren , en spit hun zand om. Verder is het roeien met de riemen die je hebt...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:44

Burtzle schreef:
Ik ben met mijn konijntje (Van 10 weken oud) ook net naar de dierenarts geweest!
Ze kon niet meer lopen, en wou niet meer naar boven( Ze heeft een dubbel hok) en als je haar terugzette in haar hok, zakte ze helemaal weg, en begon heel raar met haar hoofd te toen, en zag je haar oogwit! Heeft haar ( Sammy) een prikje gegeven, met infectiebestrijding, en heeft gezegd wat ze wel mag eten en niet, ik had haar witlof gegeven :=
En morgen terug komen, hij weet het ook niet precies -O- -O- -O- -O-

Witlof is echt geen slecht voer hoor. Hier eten ze dat ook regelmatig zonder problemen al vele jaren.
http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20 een hele goede lijst om te kijken hoe of wat qua allerlei groenten en fruit enz.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:26

dierenfan schreef:
Burtzle schreef:
Ik ben met mijn konijntje (Van 10 weken oud) ook net naar de dierenarts geweest!
Ze kon niet meer lopen, en wou niet meer naar boven( Ze heeft een dubbel hok) en als je haar terugzette in haar hok, zakte ze helemaal weg, en begon heel raar met haar hoofd te toen, en zag je haar oogwit! Heeft haar ( Sammy) een prikje gegeven, met infectiebestrijding, en heeft gezegd wat ze wel mag eten en niet, ik had haar witlof gegeven :=
En morgen terug komen, hij weet het ook niet precies -O- -O- -O- -O-

Witlof is echt geen slecht voer hoor. Hier eten ze dat ook regelmatig zonder problemen al vele jaren.
http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20 een hele goede lijst om te kijken hoe of wat qua allerlei groenten en fruit enz.

Gelukkig maar. Ik voer mijn konijnen regelmatig witlof :j

Ik denk dat je bij konijnen eerder op de hoeveelheid moet letten.

Polivy

Re: Konijn oververhit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:35

Onze konijnen zijn verhuisd! *\o/* Van een plekje in de wei naar ergens anders in de tuin. :j Ben er zo blij mee, want dat betekent meer schaduw voor ze en de ren staat er nu eindelijk ook aan. Geloof dat ik vriendje hier ook heel blij mee heb gemaakt. Hahaha...