Nest hommels in hooi...wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nest hommels in hooi...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:14

ik schrok er enorm van,was met mijn hand plakken aan het wroeten in de baal en dat beest begint me toch een partij hard te zoemen...

verder vind ik hommels wel mooi...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:06

Jeetje, hommels in brand steken :\ Vreselijk. Die beestjes doen geen vlieg kwaad.
Ja, ze raken in paniek wanneer je aan hun nest zit en dan kunnen ze steken, maar ik zou ook in paniek raken wanneer iemand mijn huis oppakt :+
Hommels zijn er vaak relatief snel vandoor, maar het ligt er maar net aan wat hun plannen zijn. Je kunt het beste een imker vragen. Die weten er wel raad mee en doen het graag voor je.
Steek ze aub niet in de brand. Er zijn al veel te weinig hommels en bijen.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:50

Ik ben ooit gestoken door een hommel omdat ik hem wilde aaien als 6 jarige :o en vorig jaar in mijn voet door een bij :P Maar goed, ik denk dat als je handschoenen aantrekt en dat hoopje hooi even naar een andere plek brengt, paar meter verder waar je geen last van ze hebt, ze fijn hun leventje gaan voort zetten :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:04

ik ben ooit door een hommel gestoken omdat ik er (ik zag hem echt niet!!!) op ben gaan zitten.. :$

Maar TS, als ze je niet in de weg zitten, vind ik t top van je dat je ze lekker bij je laat wonen :D