Opvanghond via internet vinden; slecht geregeld of pech?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:29

Ahh die is echt heel erg leuk! <3
Ik begrijp wel dat jullie voor hem gevallen zijn :D haha.

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! *\o/*

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:46

TS: wat een leuk dier! Wens haar heel veel plezier met haar nieuwe kameraad!

Ragdollcat schreef:
delerium schreef:
Zelf heb ik een hond uit Spanje, via een stichting. Niets dan goeds daarover :j

Waarom uit spanje, hier zitten ze boordevol in NL.

Op het moment dat ik zocht naar een hond zat er in het asiel eenvoudigweg de match niet. Die zat toevallig in een herplaatsingsgezin en het was liefde op het eerste gezicht. Mijn voorkeur was ook een hond uit een nederlands asiel, maar ik ga niet voor "doe die maar" terwijl de match niet correct is. En ik heb echt niet de ene dag besloten dat er een hond bij ging komen en de volgende dag een hond opgehaald. Integendeel; ik heb over verschillende honden contact gehad en de zoektocht heeft een paar maanden geduurd. Maar de match is perfect :j

amyz

Re: Opvanghond via internet vinden; slecht geregeld of pech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:53

Wat een leukerd zeg! :D
Mijn hond komt ook uit Spanje, ook via sphoek. Niets dan lof over die stichting, ik heb een probleemgeval geadopteerd maar zij zijn daar ontzettend eerlijk over geweest en idd goede nazorg etc. :j Overigens zelfde verhaal als delerium; deze hond was dé match voor mij :)

Sammyoo

Re: Opvanghond via internet vinden; slecht geregeld of pech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:49

Wat een leuke hond zeg! Gaat het goed?
Hier ook een wisselende ervaring met een organisatie die vanuit opvang honden plaatste. Onze hond was bij een 'zeer ervaren' jong meisje geplaatst: het dier zat als het niet in de tuin kon in een kennel in een garage. Madam vond ons eigenlijk ongeschikt als eigenaar voor de hond (terwijl wij beiden zo'n 25 jaar ouder waren en altijd honden hebben gehad). Nadat wij drie verschillende personen duidelijk hebben kunnen maken wel goede hondenbaasjes te zijn, mocht de hond toch komen. Volgens het opvangmeisje zou de hond zeer dominant zijn, maar al gauw kwamen wij erachter dat het een heel zachte hond was die eigenlijk ieder conflict met andere honden met een staart tussen haar poten uit de weg gaat. We zijn nu drie jaar verder en ze heeft bij ons in het bos, bij de paarden en met onze andere honden een heerlijk leven.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 00:44

Dankjulliewel! En leuk om nu ook redenen voor een keuze te horen.

Hoewel het de hond van mijn moeder is laat ik hem de komende tijd iedere dag een keer uit, na de zomer zal ik 'm waarschijnlijk zo'n 2 keer per week mee gaan nemen voor een flinke wandeling, en als het goed gaat mag hij op den duur mag ook mee met buitenritten met het paard

@Sammyoo: Dank! het gaat ontzettend goed! Bono is vreselijk slim, leert super snel. Hij doet het allemaal echt netjes. En ach, hij moet nog een hoop leren, maar daar is hij vijf maanden voor. Hij doet wel echt z'n best en pakt het allemaal heel goed op.
Hij heeft zondag kennis gemaakt met mijn paard, dat ging super! Paard is 100% hond-proof en ziet geen reden om te reageren op een blaf of onverwachte beweging, dus is wat dat betreft ook wel het ideale leerpaard :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:53

Superleuk joh! :D gaat echt goed dus!