Rauw als wondermiddel, wat zal ik zeggen... Mijn Boxer heeft een mijtallergie met als oorsprong een voedselallergie en had op Hills ZD ernstige jeukklachten, diarree en viel zienderogen af. In brokken zitten mijten die in rauw niet zitten. Sinds we barfen kunnen we minderen met zijn medicatie, in plaats van die elke maand te verhogen. Rauw als wondermiddel? Voor mij dus een ja!
Buiten dat: Kijkend naar de samenstelling van de Orijen brok, die door veel bokkers wordt aanbevolen: 80% vers kippenvlees, 20% groente en vers fruit, zonder graan. De moeite waard om over na te denken: Hoe wordt ervoor gezorgd dat dit verse kippenvlees maandenlang vers blijft..?
Wat voer je met barf? 80 tot 85 procent rauw, echt vers vlees (bot/vlees/orgaan) van minimaal 5 verschillende diersoorten (bijvoorbeeld: rund, kip, eend, kwartel, fazant, hert, paard, parelhoen, zebra, zalm, konijn...), aangevuld met groente en/of fruit.
Ben ik heel gek als ik denk dat je met barfen een gevarieerder menu samen kunt stellen dan met brok? Een menu dat beter tegemoetkomt aan de behoeftes van de hond? Wat zit er volgens jou in brok dat niet in barf zit?
Edit; Mariska, er zijn dus nog genoeg andere barfonderdelen te vinden!