Een hond of een kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:09

Siamezen hebben heel veel karakter, zijn erg aanwezig en houden ervan om het middelpunt van de aandacht te zijn (oha).
Mocht een hond je dus misschien net iets teveel werk zijn, dan is dit zeker geen saaie kat!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:13

De meeste honden hebben niet aan een 3x een rondje uit genoeg! Absoluut niet, dus ik snap niet waarom dit gezegt wordt. Onze hond wordt 's ochtend ca 30min uitgelaten, dan rond het middag uur, gaat degene die thuis is 1/1,5/2 uur met hem opstap, dan voor het eten laten we hem nog even plassen, omdat hij 's middags veel zwemt en drinkt, en dan voor het slapen gaan laten we hem ook nog zo'n 20 minuten uit.
Als je echt een hond wil zou ik voor een ouder beesje gaan, of voor ééntje die genoegen neemt met een kleine wandeling, meestal zijn dit wel de kleinere hondjes, dus daar moet je maar net van houden.
Wat de katten betreft, die kunnen ook heel goed gezelschap houden hoor! Wij hadden een onwijs lief poesje uit het asiel, een echte knuffelkont, die continu bij je in de buurt. We hebben ook een Maine Coon, je hoort veel dat ze lief zijn, maar die van ons tjah.. laten we het erop houden dat het niet mijn kat is.
Britse kortharen (je moet er wel van houden) zijn ook zeer aanhankelijk, wel is het raadsaam er 2 te nemen, en het liefst (met elke raskat eigenlijk) een afgezette tuin te hebben waar ze niet uit kunnen. Britten zijn heel baas aanhankelijk, ze praten ook echt tegen je, en ook deze volgen je veelal op de voet.
Als je eene raskat/hond wil zou ik je echt aanraden om goed de lijnen allemaal na te gaan (al wordt hier met sommige rassen veel mee gesjoemeld) En trek er anders lekker een dagje op uit, naar een paar asiels, misschien kom je daar wel je match tegen.

Tip: volg ook cats 101 en dogs 101 op animal planet, leer je veel over het ras.
dit is ook een handige site, alleen hebben veel dierenasiels niet al hun dieren er op staan, maar zo kan je je wel een beetje orienteren: http://dierenasiels.com/

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:12

Het ligt natuurlijk geheel aan de hond, niet iedere hond waardeert het om 2uur uitgelaten te worden... dat is even goed kijken dus naar welk ras er bij past en inderdaad het asiel heeft misschien de hond zitten :j

Wij hebben gekozen voor een raskat en zijn toen een zoektocht gestart naar welk ras bij ons zou passen. Dit is de Chartreux geworden http://www.youtube.com/watch?v=g-piXXEGKME
Het zijn bijna hondjes hihi! Ze kunnen zitten op commando, eentje bedelt op commando en ze lopen de hele tijd achter ons aan en spelen veel samen. Het zijn geen enorme schootkatten, maar komen wel gezellig naast je op de bank zitten en ze slapen graag bij ons op bed. Daar weten ze heel goed hun plekje, op het voeteneind :)
Daarbij zijn het ook nog eens stille katten, kunnen niet hard miauwen :D Ze doen het soms zachtjes, als ik eten voor ze pak dat is echt te schattig hihi!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:54

Ik was ook altijd vooral een hondenliefhebber, en katten was wat onbekender en dat maakt wat onbeminder.
Een hond zou wegkwijnen bij ons, we hebben nu een poes (van de straat) en ik ben verbaasd over hoeveel band je daarmee hebt en hoe grappig ze zijn, we genieten van de karaktertrekjes. Ze praat met ons, we kunnen met haar wandelen, heel gezellig! Nu met dit mooie weer zien we haar iets minder, al komt ze wel steeds buurten als we buiten zitten. Ze is echt een boefje, zit op daken, bomen, op bed van de buurvrouw :+ en 's avonds heeft ze een knuffel uurtje. Dan móet en zal ze op schoot, als je de laptop niet van je schoot legt gaat ze daar gewoon op liggen.

Azmay

Re: Een hond of een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:58

Ik zou inderdaad voor een hond gaan, kies er dan wel een die niet uit een werklijn is, en geen terrier.

Wij hebben op het moment koningspoedels, en die kunnen zichzelf makkelijk bezighouden en zijn tevreden als ze losgelaten worden op een veldje voor een kwartier. Zoiets zal je dan moeten vinden, een border collie word doodongelukkig als hij alleen in zijn mand kan liggen.