Geiten in de tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:59

ze slopen alles, komen over/door elk hek, en ze zijn irritant.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:02

Je vindt geiten leuk of niet leuk, dus dat irritant kan ik begrijpen.
Maar het alles slopen ligt eraan wat je in de weide neerzet.
Net als met het hekwerk, het ligt eraan hoeveel aandacht je hebt besteedt aan dit hekwerk :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:25

http://link.marktplaats.nl/561403119

Foto's zijn niet van de geiten zelf, maar geiten die erop lijken. Moet nog foto's van de geiten zelf maken, maar dat zou volgende week pas gebeuren.

Ben namelijk diegene die altijd de foto's maak en ben er in het weekend niet. Was vergeten foto's van ze te maken deze week (stom, stom). Dacht ook dat ze al verkocht waren, maar deze mevrouw is plots ziek geworden en ligt in het ziekenhuis. Daardoor heeft ze afgezegd.

Maar in iedergeval het zijn wel twee leuke dwerggeiten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:09

PocoGaucha schreef:
ze slopen alles, komen over/door elk hek, en ze zijn irritant.

Dit vind ik een beetje een opmerking in de categorie: "paarden stinken en ze horen alleen maar in de diepvries" :o

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:40

Nobody more?

AngeliqueB

Re: Geiten in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:47

Ik denk dat alles al genoemd is: Een afrastering die stevig genoeg is en hoog genoeg inclusief stroomdraad erlangs. Een droge tochtvrije stal en een speeltoestel. Geitenbokken stinken, gecastreerde bokken niet. Ze zijn groepsdieren dus moeten met meer staan (ik heb er 3).

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:54

Leuk dat je geitjes neemt! Ik heb zelf vroeger een melkgeit gehad op de boerderij bij mijn beste vriendin. Geiten zijn eigenwijs. Dat is een ding dat zeker is. Ze proberen op alles te kauwen over het algemeen en als ze ontsnappen.....dan moet je in ieder geval niet heel erg verdrietig zijn over je bloemenperk....
Maar ze zijn ook zo grappig en brutaal!
Zorg in ieder geval dat je ook wat klimmateriaal in het midden hebt staan (niet te dicht bij het hek want dan zijn ze ook weg) zodat ze wat kunnen spelen en de hoogte in kunnen. Verder is het meeste al genoemd. Schuilstal, ontwormen, enten etc etc. Het is gewoon als ieder dier een verantwoordelijkheid....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:48

Ik heb er hier in totaal 350/400 rondlopen :')
Bij ons zitten ze nu binnen maar gaan vanaf juni naar buiten en dan kunnen ze 10 km lopen en het is 15 km breed :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:29

AngeliqueB schreef:
Ik denk dat alles al genoemd is: Een afrastering die stevig genoeg is en hoog genoeg inclusief stroomdraad erlangs. Een droge tochtvrije stal en een speeltoestel. Geitenbokken stinken, gecastreerde bokken niet. Ze zijn groepsdieren dus moeten met meer staan (ik heb er 3).

In het verleden hebben wij ook een gecastreerde bok gehad. De stank was niet zo hevig als bij een 'echte' bok, maar toch duidelijk aanwezig. :j

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:44

Coby, ik heb 2 gecastreerde bokken en die ruiken niet sterker dan de dames-geiten!!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:46

Wij hebben melkgeiten, ze moeten een stalletje hebben waar ze in kunnen staan, gras velt en in de winter hooi, en biks, en verder stro in hun stal natuurlijk

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:36

quera schreef:
Ik heb er hier in totaal 350/400 rondlopen :')
Bij ons zitten ze nu binnen maar gaan vanaf juni naar buiten en dan kunnen ze 10 km lopen en het is 15 km breed :j

Dat is er leuk, denk ik! Zijn jullie een bedrijf? Want ik denk niet dat je voor de hobby zoveel geiten hebt ;P