Ik heb er tientallen door het hele huis zwerven. De ene hond vindt het geweldig, de tweede wel aardig, de derde snapt er niets van en de vierde vindt het volkomen oninteressant.
Ik koop op de rommelmarkt of bij de kringloop een hele tas vol met knuffels en die stort ik dan thuis leeg, wordt Twiggy helemaal gek omdat ie niet weet welke die eerst zal pakken.
Oh en slopen doen ze ze ook maar ja lekker belangrijk!
Laura_x_
Geplaatst: 18-05-12 17:34
Hier krijgen ze wel eens knuffels, die zijn dan binnen korte tijd kapot.
Melvern
Geplaatst: 18-05-12 17:37
Ik heb een heel aantal knuffels voor de honden. Helaas plukken ze de meesten helemaal leeg en ligt er overal vulling van die dingen. Ze trekken er ook wel eens samen aan, dan hoor je ze scheuren... beide vinden ze die knuffels wel helemaal geweldig....
vigo_is_lief
Geplaatst: 18-05-12 17:40
mijn hond richt zich vooral op de bal, maar in huis gaat hij vaak met een nepkip enzo schudden en dan vliegt ie door de lucht eigelijk ziet hij elk speeltje wel als een prooi
aikon
Geplaatst: 18-05-12 18:04
Ja, al mijn honden hebben knuffels gehad. Hier mijn jongste met haat konijntje
En met haar pas "gevangen" eland. Tja als noorse eland hond MOET je natuurlijk een eigen eland hebben
Overigens nooit problemen gehad met killer instinct. Konijn,cavia en kippen lieten ze allemaal mooi met rust. *ratten en muizen niet *
Mijn hond heeft ook behoorlijk wat knuffels en andere speeltjes. Soms gebruikt ze ze inderdaad om te spelen en stoeien. Maar meestal legt ze ze door het huis heen en gaat ze erop slapen. Eentje is favoriet en die gaat standaard savonds mee in haar mand als ik naar bed ga om te slapen
Peer_hvj
Geplaatst: 19-05-12 22:34
Onze hond heeft een roze speelgoed aap, vroeger met geluid erin, maar bij opvang adres hebben zij dit er helaas uitgehaald... Hij schud er weleens mee, maar hij ligt er ook heel vaak mee te kroelen. Ook hebben we flos touw, hier doet hij niks mee, balletjes (soms met apporteren en zwemmen), frisbee's en tjah, hij kan van alles zijn speelgoed maken xD Meestal is het als hij in een dolle bui is en even wil laten zien hoe leuk hij is. ('s nachts slaapt hij 'stiekem op de stoel, dus daarom hebben we er dan een kleed overheen) Als we dat eraf halen wordt hij helemaal gek, hij gaat ermee aan de haal en wij moeten er dan zogenaamd achter aan, helemaal geweldig, maar een prooi, nee dat is het niet voor hem. Ook spelen we veel met onze handen, hij bijt wel als hij speelt, maar niet gemeen, gewoon om ook even terug te pesten als ik hem pest. Nee is dan ook echt nee, dat weet hij. Verder is het echt een doetje, dus of hij nou ergens mee schud maakt ons niet zoveel uit.. Hij heeft alleen soms last van drijf instinct.
Onze jongste hond heeft al van pup af aan een knuffel beer, daar is ie zooooooo voorzichtig mee en 's avonds als ie in de bench moet om te slapen ligt ie net als een klein kindje opgerold met zijn knuffel. Hij vreet alles op en molt alles, behalve zijn knuffel.
Echter is de oudste hond er ontzettend bang van, daarom mag de jongste hem alleen 's nachts in de bench. De oudste heeft als pup wel eens knuffel achtige dingen gehad, maar hij molt alles binnen enkele seconde. Ze krijgen er dus ook geen meer (de jongste mag zijn beer houden in de bench tot ie kapot is).
Verder hebben ze binnen toch geen speelgoed, binnen krijgen ze alleen kauwbotten en buiten is spelen/speelgoed. Moet wel zeggen dat ze in de zomer zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten zitten (deur staat open) en in de winter zijn ze altijd overdag buiten als wij dat ook zijn.