Kat met diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:50

Quotje van mezelf

BraveSpots schreef:
Of zelf eens verdiepen in goeie voeding zou met stip op één moeten staan, het is tensotte geen rocket science. DA is een leuke tweede (mits je een goede aan de haak hebt geslaan) en een dierenwinkel zou zich beter gewoon bezig houden met het verkopen ipv adviseren.

Doe eens een beetje moeite en zoek zelf het een en ander op! Je hoeft er geen universitair diploma voor te hebben en dan weet je teminste wat je in je dier stopt.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:01

Sassol: mijn dierenarts heeft een studie gevolgd bij de maker van Sanimed, ze kon er erg veel over vertellen. Ik zal eens opzoeken wat BARF is, klinkt wel een beetje vies :P. Advies van de dierenwinkel qua voer zal ik inderdaad niet meer opvolgen hoor. Maar de dierenarts weet wel waar ze het over heeft, dus ik neem aan dat ik daar ook van uit mag gaan. En zeker weten doe je het nooit, ik kan opzoeken wat er allemaal inzit en wat het met een kat doet, maar ik blijf wat betreft een 'leek', wat op internet staat hoeft niet waar te zijn. Maar ik neem alle reacties mee hoor, ben blij met alle adviezen!
BraveSpots: beetje een stekende opmerking van je. Doe eens moeite? Ik doe alle mogelijke moeite om m'n dieren gelukkig en gezond te hebben. Volgens mij heb ik al meerdere malen aangegeven dat ik mij aan het verdiepen ben.. Wat wil je nog meer horen zodat ik volgens jou wel genoeg moeite doe? Ik heb nu gekozen voor Sanimed. Is je reactie nu zo omdat ik niet kies voor een ander voer wat hier is aangeraden?

Peer_hvj

Re: Kat met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:37

Onze kat krijgt Royal Canin, als hij andere brok krijgt heeft hij meteen uitslag diarree etc.
Wat kreeg je kat bij de fokker? Misschien kan (tijdelijk) overgaan op dat voer.
Daarnaast is rauwvoer ook heel goed, je hebt ook verschillende soorten, de een is goed voor het herstel van het darmflora, de ander voor de lever etc. Even googlen op bijv carnibest, en dan komt er van alles uit rollen. Het ziet er niet lekker uit voor ons (en voor mijn kat xD) maar als je het ze op jonge leeftijd geeft vinden ze het meestal ook lekker, oudere katten meestal ook, maar de onze is een speciaal geval. Hardstikke gezond, zou ik zeker voor 2x pw minimaal voeren.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:42

Waar hij is geboren kreeg hij Whiskas kittenbrokjes. Misschien wel iets om naast de Sanimed nog te geven tegen de diarree, aangezien je het hebt over herstellen van de darmflora. Ik ga het even opzoeken. Bedankt voor de tip!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:30

Goh verrassend een studie bij sanimed en dan toevallig dat voer aanraden! Daar krijgt je DA gewoon geld voor..

Goed voer hoeft niet duur te zijn maar je moet kijken wat t best bij jouw kat past ( en bijvoorbeeld bij je vriezerruimte). Wat voor diagnose gaf je DA?

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:56

De dierenarts heeft zelf meegewerkt aan het samenstellen van het voer, krijgt regelmatig cursussen over verschillende diervoeders. Ze weet wat er in zit, dus natuurlijk beveelt ze het aan. En niet om geld te verdienen, maar om mijn kat een gezond leven te bezorgen.
Wat vreemd om zo over een iemand te denken zeg, als ik mijn eigen DA niet eens meer mag vertrouwen.
Zoals ik al eerder heb verteld, is er volgens haar ook niks mis met Whiskas. We hebben het over verschillende soorten brokken gehad, en dit is (ook volgens internet) een goede brok. Vanwaar nou gelijk deze twijfel? Enkel omdat ik het ook bij de DA koop?
Over de diagnose, het is of gewoon diarree omdat een kitten dat kan hebben, net zoals mensen dat wel eens kunnen hebben. Als het met deze spuit niet over zou gaan, dacht ze een virus (dacht ik) met een moeilijke naam. Maar daar heb ik mij verder ook niet mee bezig gehouden, het belangrijkste is dat hij er weer helemaal bovenop komt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:42

WillemYntJee schreef:
Goh verrassend een studie bij sanimed en dan toevallig dat voer aanraden! Daar krijgt je DA gewoon geld voor..
Goed voer hoeft niet duur te zijn maar je moet kijken wat t best bij jouw kat past ( en bijvoorbeeld bij je vriezerruimte). Wat voor diagnose gaf je DA?

:') :')

Wat een flauwkul zeg.
Weet je wat een gemiddelde dierenarts per maand verdient??
Dat is echt schandalig weinig.
Sterker nog ik ken praktijken waarbij ze hun personeel net kunnen betalen en zichzelf soms niet.
En dan maar roepen dat dierenartsen zo rijk zijn.
Ja ze zijn er wel, maar dat zijn voornamelijk veeartsen en paardenartsen.
Hier wordt geroepen om je eens ergens in te verdiepen... dit is er ook zoeen.

Het is de slechts betaalde universitaire studie...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:45

Ik voer mijn twee katten, een van 5 maanden en een van 8 weken ook gewoon RC. Ze moeten ook echt niets anders haha en we doen met een zak van 5 kg ruim een maand. Ook onbeperkt.. ik wilde eerst ook Wishkas kopen maar de verkoper raadde het heel erg af ivm veel zout dat erin zou zitten. Vind mn katten erg opgeknapt sinds ze RC krijgen :) Hoe is het inmiddels met de kleine?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:57

Citaat:

Nou?

Wil wel weten gezien de da hoe ze hier wonen verdienen ze toch wel ruim

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:18

tita schreef:
Citaat:

Nou?

Wil wel weten gezien de da hoe ze hier wonen verdienen ze toch wel ruim

Waarschijnlijk hebben ze ook nog een partner :+

Maar mijn ex collega dierenarts verdiend ongeveer 1500 euro per maand schoon.
Die werkt 24u vast + diensten. Waar je als dierenarts op oproepbasis ongeveer.. jawel 75 eurocent per uur mee verdient.

Nou dat is een dik feestje he :+

Met een werkweek van 40u verdien je waarschijnlijk in loondienst iets van 2200 euro.
Voor een universitaire studie is dat echt schandalig.

Dierenartsen die een eigen praktijk hebben die hebben vaak al meer eigen geld of doen grote huisdieren erbij.
Dat verdient echt dubbel zo goed als alleen kleine huisdieren.