advies gevraagd bevalling kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:03

Als je daarvan overtuigd bent, van het bovenstaande, bel een dierenarts, en laat het kitten inslapen. Dan laat je niet de natuur zn gang gaan en het kitten dus gewoon doodhongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:20

dierenfan schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens. Een kitten alleen en zonder moeder zou ik nooit voor kiezen. Kans op gedragsproblemen op latere (vaak volwassen) leeftijd is zeer groot. Als moeder het niet wil zou ik dus zeker ook de natuur zijn gang laten gaan.

Gewoon enorm TRIEST allemaal. Weer mensen die hun kat niet laten helpen en als er iets niet in orde is gewoon weer hun handen ervan af trekken. Kans dat er nog kittens in zitten is dus aanwezig en het is te hopen van niet. Anders echt nog wel kans dat de kat straks daar behoorlijk ziek van wordt en van kan overlijden maar ach, dat zal die mensen vast ook niet uitmaken.........

Sorry voor mijn reactie, weet dat TS alleen maar wil helpen maar in haar geval zou ik toch niets ondernemen. Als de moeder er niets van moet hebben en van de anderen wel dan is er ergens iets mis met dit kitten. Ook dat is weer een teken erbij waarom veel flessenkittens probleem gedrag hebben. Moeder merkte al dat er ergens iets niet in orde is met het kitten en door onze tussenkomst wordt zo'n kitten toch groot en als er nog niet ontdekt is waarom moeder hem niet moest dan gaat het meestal wel een keer naar boven komen.

Je weet helemaal niks verder over deze situatie af. Dus niet zomaar vooroordelen.

Mensen hebben alles over voor deze kat. En voeren de kitten nu zelf bij. En moederpoes accepteert de kitten weer.
Die kwam net haar kitten terughalen toen ze hem aan het voeren was. Kitten is alleen de weg kwijt.
En er zitten geen kittens in. En kittens worden ook netjes ontwormd straks enzo.
En kat word straks ook netjes naar de DA gebracht om haar te laten helpen. Zodat ze geen kittens krijgt meer in de toekomst.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:15

het is een heel nobel streven om een katje van 1 dag oud met de fles groot te brengen, maar het vergt heel veel tijd en energie en het is maar de vraag of het kleintje in leven blijft. Als mamapoes ze afstoot is er wat mis mee. Gelukkig accepteert ze de kleine nu wel weer. Ik hoop dat het goed gaat.

MusicIsLife

Re: advies gevraagd bevalling kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:31

Als ik eerlijk ben dan denk ik dat als ze het kitten dood willen laten gaan ze em eter niet zolang kunnen laten lijden maar beter in laten slapen maar ikvond dat de eigenaren het in ieder geval moeten proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:42

sheela schreef:
het is een heel nobel streven om een katje van 1 dag oud met de fles groot te brengen, maar het vergt heel veel tijd en energie en het is maar de vraag of het kleintje in leven blijft. Als mamapoes ze afstoot is er wat mis mee. Gelukkig accepteert ze de kleine nu wel weer. Ik hoop dat het goed gaat.

De eigenaresse is de hele dag thuis. Dus dat scheelt.

Eerst maar kijken als ze de nacht haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:42

luckyencurl schreef:
Als ik eerlijk ben dan denk ik dat als ze het kitten dood willen laten gaan ze em eter niet zolang kunnen laten lijden maar beter in laten slapen maar ikvond dat de eigenaren het in ieder geval moeten proberen

Snap helaas weinig van je zin

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:44

Sorry, ik bedoel dat de eienaresse of het kitten groot moeten proberen te brengen of moet in slaen maar et beestje niet rustig en lijden dood laten gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:36

Ze drinkt intussen ook alweer kleine beetjes bij mams. Maar word nog wel bijgevoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 00:03

En ze drinkt weer volledig bij mams *\o/* *\o/*

Waarscheinlijk was er iets met haar tongetje, want eigenaresse heeft vanavond in het mondje gekeken om te kijken als ze geen open gehemelte was. En toen bleek dat haar tongetje vast zat geplakt. Tongetje beetje los gekregen.
Toen kwam mama poes haar weer ophalen en sinds ze heeft de hele avond lopen drinken *\o/* *\o/*

Wel houden we haar in de gaten. Volgens mijn vriend is het een hij en heet ie Terror.
Dus we zullen zien hoe het verder gaat

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 02:15

Ik heb zo'n vermoeden dat Terror nog wel eens bij jullie kan komen wonen :+
Alle respect voor jouw handelen trouwens! Goed werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:25

Wat een fijn nieuws TS! Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet! :) Hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:53

delerium schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat Terror nog wel eens bij jullie kan komen wonen :+
Alle respect voor jouw handelen trouwens! Goed werk!

Nee niet bij mij. Mams wil geen 4 katten. Er komt binnenkort al een kitten erbij.
Had liever het andere broertje/zusje gehad van Terror, deze is wit met een hartje op zijn ruggetje.

Afbeelding

2de van links is de kleine terror. Denk eerder dat het baasje hem wel gaat houden.
Ook omdat het al een naam heeft en dat moet je nooit doen bij dieren die je verkoopt.
Heb ervaring maar dan met mijn (ras)konijntjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:53

Lente schreef:
Wat een fijn nieuws TS! Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet! :) Hou je ons op de hoogte?

Jazeker :D