Veel overlast van kraaien, hoe vang je ze weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Veel overlast van kraaien, hoe vang je ze weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:12

Een hond er op af sturen hihi, mijn oom stuurt altijd de labrador achter die monsters aan als ze op de gewassen zitten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:48

Nou.. niemand dus enig idee hoe we die dieren wegkrijgen lol?
Die vangkooi is wel handig, alleen hebben we geen tamme kraai om erin te zetten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:52

Volgens mij zijn er al genoeg tips gegeven hoor.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:04

Er staan inderdaad heel veel tips. Je moet gewoon wat proberen en dan hopen dat het werkt!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:24

Niemand enig idee???
Ik zie zo 5 tips staan die enigszins bruikbaar zijn..
Er is geen 1 oplossing, er zijn meerdere dingen die kunnen werken DUS zul je iets moete ngaan uitproberen...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:30

Ik snap overigens dat je als kinderboerderij een kraaivriendelijke oplossing wilt maar ik betwijfel of je dat gaat lukken. Misschien moet je het maar zo zien, 5 afgeknalde kraaien scheelt je 100 dode kuikens.. Zou ik trouwens wel op een dag doen dat jullie officieel gesloten zijn ivm geschokte kindertjes.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:36

Voor een vangkooi moet je een ontheffing hebben. In jullie geval is er geen landbouwbelang en zal je een ontheffing bij het ministerie van EL&I moeten aanvragen op grond van overlast/economische schade (art 75 Flora en Faunawet)

Afschot is in dit geval ook niet toegestaan. Er is weliswaar een landelijke vrijstelling voor gebruik van het geweer maar die is ook weer in relatie tot belangrijke schade aan gewassen, vee, bossen, bedrijfsmatige visserij en wateren. En dat is hier niet aan de orde!

Je kunt het beste zorgen dat je je voerplaatsen goed schoon houdt zodat er niets te halen valt, dan zoeken ze het wel elders.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:44

Equimotion schreef:
Voor een vangkooi moet je een ontheffing hebben. In jullie geval is er geen landbouwbelang en zal je een ontheffing bij het ministerie van EL&I moeten aanvragen op grond van overlast/economische schade (art 75 Flora en Faunawet)

Afschot is in dit geval ook niet toegestaan. Er is weliswaar een landelijke vrijstelling voor gebruik van het geweer maar die is ook weer in relatie tot belangrijke schade aan gewassen, vee, bossen, bedrijfsmatige visserij en wateren. En dat is hier niet aan de orde!

Je kunt het beste zorgen dat je je voerplaatsen goed schoon houdt zodat er niets te halen valt, dan zoeken ze het wel elders.

+:)+ mee eens

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:45

anneliesdj schreef:
Nee dat doen ze niet, kraaien hebben blijkbaar toch een 'familiegevoel', elk ander dood beest wordt wel aan gevreten maar een dode kraai helpt wel degelijk.
Waarom gebruiken boeren deze methode dan ook al 100 jaar? Zou wel dom zijn als ze er na al die tijd nog niet achter zijn dat het helemaal niet werkt.

haha geloof mij nou maar ze eten ook gewoon dode kraaien op hoor ;) ze vreten net zo goed aan elkaar. .
wij hebben in de opvang weleens een kraai gehad die was doodgegaan en helemaal aangevreten door zijn soortgenoten die bij hem in het hok zaten ( en ja ze hadden ook gewoon ander voer liggen )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:46

vrouwke schreef:
friet bakken en er neer leggen waar ze komen.

Daar gaan ze dood van? oeps dan heb ik net een paar kraaien vermoord?
Ik geef ze altijd de frietjes die over zijn,en ze zijn er dol op.Maar ik vind geen dode kraaien.

TS een oplossing voor je overlast: laat op je boerderij een aantal katten lopen?
Maar dit kan alleen als de kat niet bij de kuikens kan d.m.v. hoog gaas.
Die kraaien komen vanuit de lucht het hok in waar de kuikens zitten denk ik?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:48

SecretLIN schreef:
haha geloof mij nou maar ze eten ook gewoon dode kraaien op hoor ;) ze vreten net zo goed aan elkaar. .
wij hebben in de opvang weleens een kraai gehad die was doodgegaan en helemaal aangevreten door zijn soortgenoten die bij hem in het hok zaten ( en ja ze hadden ook gewoon ander voer liggen )

Hahaha geloof mij nou maar ik heb het al 100x in praktijk zien werken :roll:

Gohya: een kat is over het algemeen banger voor een kraai dan andersom, denk niet dat dat gaat werken.

Afschieten mag idd niet maar in NL mag je zowieso niets doen als je ergens overlast van hebt, soms moet je gewoon zelf maatregelen nemen.
Maar er zijn toch ongediertebestrijdingen? Die weten vast wat wel en niet mag en wat gaat werken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:19

wat jij wilt, bovendien lekker diervriendelijk en zoals je al zei een praktijk uit de middeleeuwen dode kraaien op te gaan hangen :roll:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:36

Diervriendelijker dan ze allemaal af te schieten.
Hoe diervriendelijk is het een apparaat neer te zetten wat geluid van een kraai in paniek produceert?
Alle manieren om ze weg te houden zijn dieronvriendelijk, dat is nu eenmaal zo.
Maarja, je moet er toch vanaf dus veel keuze heb je niet.

Daarbij gaat het mij helemaal niet om het diervriendelijke, middeleeuwse of wat dan ook.
Jij zegt dat het niet werkt en dat klopt niet, daar ging het mij om.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:06

dan verschillen we daar in van mening ;)