Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en ja hoor. Op de een of andere manier verharen witte herders nog meer dan andere herdersoorten. Het lijkt wel een raskenmerk soms omdat de meeste witte herdereigenaren het verhaarprobleem melden.
onze eerste was heel extreem, bleek ook verergert te worden door zijn schildklier probleem. Nummer 2 was kerngezond en ook daar leek niets tehelpen tegen het verharen. We bleven kammen maar het bleef heel erg.

Yamcha schreef:En verharen ze bij jou veel of weinig? In principe zou een buitenhond veel minder moeten verharen, eigenlijk.
aerdenhout1 schreef:Yamcha schreef:En verharen ze bij jou veel of weinig? In principe zou een buitenhond veel minder moeten verharen, eigenlijk.
Nou.......... nee die van mij daar word ik onderhand gestoord van!
Nu weer minder, maar afgelopen week dat het in een keer 21 graden was..... MAN!!!
Ik ga bij de volgende honden over op de Chinese naakthond denk ik!
En als het heeft geregend en ze zijn nat geweest... oeps!!!
Kaal scheren die handel!
Nee hoor, doe ik niet natuurlijk!

aerdenhout1 schreef:Ik wou dat ik mijn honden de open trap op zou kunnen krijgen, want dan zou ik jou advies echt naleven!
In mijn oude huis deed ik dat inderdaad regelmatig, maar in mijn huidige huis kan ik ze niet boven krijgen waar het bad zit!
Wel een idee om zodirect eens te doen op stal als de temp warmer word.
Hoop dat ze dan niet gaan rollen in het zand, heb je weer een probleem!

Fammiie_x schreef:Hier ook een hondentrimster.
Wat Nagano al zegt was hem 15 a 30 min (liefst 30) zo komen de meeste haren los!
Maak je hond echt goed nat tot op de huid, goed met shampoo, uitspoelen en dan zal je bijna 30 min. bezig zijn. Aangezien de vacht vrij dik is dus moeilijk goed nat te krijgen.
In de trimsalon kam ik de honden daarna goed uit met de waterblazer erbij of de fohn zodat je de losse onderwol er goed uithaald.
De verharing zal niet weg zijn maar wel een heel stuk minder
Heb je eigenlijk een langhaar of korthaar?
Bij langhaar raad ik de furminator echt af! Dit omdat het dan de haren afsnijd!
Als je het te veel doet en niet goed krijg je een hele dove vacht.
Fammiie_x schreef:Nee, de vacht is hooguit een heel klein beetje vochtig.
Bij sommige vachten oogt het droog totdat je een borstel er overheen haalt dan zie je de natte plekken.
Want ik zet de waterblazer er eerst op in het bad zodat de hond vrijwel droog is en daarna zet ik hem pas weer op de trimtafel.
(anders ligt er heel veel water op je trimtafel).