Bali-dog 'geadopteerd', paar vragen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:10

Wat leuk dat je op Bali woont, hoe kom je daar toe?
Ik ben in November vorig jaar op het eiland geweest en dat was echt zo gaaf! Heb een rondreis gemaakt over het eiland, overigens weinig paarden gezien. Waren meer ossen.

Wel inderdaad veel zwerfhondjes, leuk dat jij er nu 1 een huisje hebt gegeven.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:20

Dank julie :)

Poppy doet het inderdaad onwijs goed! Vandaag was de tweede dag als 'huishond', en ze is eigenlijk helemaal niet meer bang. wel heeft ze vanmiddag tegen van die plakstrippen tegen muggen gelopen, en zit ze nu volledig onder de plak.. Morgen maar weer badderen dus :+

Als het mogelijk zou zijn haar mee te nemen zou ik het alsnog niet doen, tenzij ik naar een warm land ga, maar in NL zou ik haar nooit hetzelfde kunnen bieden (hele dag buiten).

Vandaag is ze dus ontwormt, zal ze daar ziek van worden?

wat is een normaal voed schema voor een driejarige pup? Ik voer haar nu 4 keer per dag, maar kan ook gewoon haar bakje de hele dag bijvullen (werk aan huis).

(vandaag hadden de andere meiden van kantoor haar bakje helemaal gevuld omdat ze zo 'zielig' was :(. toen ik weer thuis kwam had ze n hele dikke buik...)

Ik op Bali; ik heb hier een baan gevonden :), hiervoor werkte ik in Egypte en daarover ben ik toen het topic in m'n onderschrift gestart, vanaf pagina 180 gaat het over Bali :).

rockwitch

Re: Bali-dog 'geadopteerd', paar vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:39

Een pup kan heel goed wennen aan een leven als huishond. Wij vangen honden uit Turkije op en herplaatsen die. Die zijn ook gewend aan een buitenleven, maar passen zich allemaal geweldig aan en vinden het helemaal heerlijk zo'n zachte mand en de knuffels van hun nieuwe baasjes.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:58

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 08:36

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:32

Aa wat leuk, hoe vindt ze dat, op de scooter?

Qua voer.. Ik weet bij vers, dat je ongeveer 20 tot 30g per kilo lichaamsgewicht kunt aanhouden, en bij jonge honden ligt dat zelfs nog iets hoger (40 tot 50g per kg lichaamsgewicht?) maar bij brok ligt dat volgens mij weer anders en is dat ook nog een beetje afhankelijk van de soort brok die je voert? Staat het niet op de verpakking oid?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:39

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 01:29

met een pup kan je ook clickeren ooit bij haar. van wormen kuur worden ze niet zo snel ziek. vlooien kan je wel pipetjes krijgen mocht het nodig zijn of pilletjes misscien daar. steriliseren vanaf een maand of 8 tot 10 volgens mij. Je kan ze veel leren en ze zijn leergierig en trouw, toch weer iets anders als paarden. maar wat een bijzonder diertje. dat ze niet veel uitzichzelf loopt heeft denk ik ook wel te maken dat als ze veel loopt zonder voeding, toen ze nog niet bij jou was dat te veel energie kostte dus dat heeft ze wel door. verder hebben ze ook de eerste inentingen eerst nodig zoals in nederland en moet je ff vragen wanneer ze de anderen mag hebben zoal rabies weet niet vanaf hoeveel maanden dat mag moet je bij die kleintjes bij uitkijken evenals te vroeg ontwormen want dat is dan weer wel wat slechter maar een da kan je adt precies vertellen.
Leuk dat ze al meeloopt met lekkers weet ze het snel dat het niet eng is.
Nou nog leren zitten en blijf haha. Blij dat ze veilig is nu, hulde

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 05:53

Dank je!

Youtube filmpje is inderdaad handig! Ga de rest van zijn filmpjes vanavond even bekijken.

Om even te updaten;

Poppy komt inmiddels wanneer ik haar roep (8 van de 10 ker dan tenminste), is ontwormt, word morgen geënt, en krijg vlooiendruppels, en dan vraag ik gelijk na wbt steriliseren.
Ik heb d'r inmiddels nog een keer gewassen, maar het plakspul zit er nog op :+, ga d'r morgen weer wassen.

Ze lijkt al een stuk meer zelfverzekerd, en soms zelf een beetje stout (veters kauwen, stiekum achter mij aan naar stal, blaffen naar paarden)! Goed teken!

Ze is al lekker aangekomen, is is bijna op het punt dat ze te zwaar is om op te tillen voor langere tijd. ze is wel al een stuk energieker en ziet er stukken beter uit!
Haar dieet van brokjes, blikvoer, rijst en af en toe wat kip lijkt het dus goed te doen!

Op de scooter vind ze geweldig! In plaats van piepen en liggen wanneer ze het tuigje omheeft, klappert nu haar staart vrolijk heen en weer omdat ze weet dat ze op de scooter mag. ze kan er net niet in haar eentje op klimmen, maar wanneer ze er eenmaal op staat weet ze dat ze altijd met haar neus aan de rechterkant moet, en zodra ik de scooter start, gaat ze gelijk zitten. Ze kijkt telkens erg blij naar buiten onderweg, gister regende het, en verstopte ze haar neus in m'n knieholte om lekker warm te blijven :+. Ze loopt ook gewoon mee aan het tuigje (meestal).

Wel heeft ze een raar plekje bij haar oog nu... Ik ga morgen aan de DA vragen wat het is...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:00

wow klinkt allemaal goed zeg

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 09:14

Poppy heeft vandaag haar eerste vaccinatie gehad. Een booster en Rabies krijgt ze over een maand.
Het bultje bij haar oog het ik creme voor meegekregen, en de dokter wat het met me eens dat ze zo'n 3 maanden is nu, bijna 4.
Sterriliseren doen ze hier pas met 7 mnd.. :(

Ook ik ze voor het eerst na het strand geweest:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8225_n.jpg en https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7751_n.jpg
na een paar minuten weigeren te lopen, en kijken, snapte ze het, en begon ze vrolijk heen en weer te wandelen, en aangespoelde spullen te vangen :)

Ze groeit al flink, gister haar tuigje moeten verstellen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:53

wat een leuk hondje,en steriliseren met 7 maanden is goed hoor ,niet vroeger doen, :)

dat is eigenlijk een heel gewone leeftijd voor honden...