Balou de poes moet een deze dagen bevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

mooi katje om te zien.

Zijn de katers ook vrij van aids? Vele straatkatten hebben dat namelijk en als ze het hebben dan heeft je poes en de kittens het nu ook..........

Vind ze overigens zeer belabberd staan op de laatste foto en ze lijkt ook heel smal te zijn qua bouw (jong?) hopelijk red ze de bevalling wel. Hopelijk is dat echt een moment opname anders snap ik niet waarom je haar dit aan doet.

In de opvang inmiddels al ruim 30 kittens. Ook geweldig mooie kittens. Allemaal uit poezen die (al dan niet) drachtig (of niet geholpen) op straat gezet zijn door hun baasjes. De eerste 30 van de vermoedelijk zoals elk jaar ruim 300 kittens...... Hier zitten ook geweldig gave en mooie kittens tussen dus daar hoeft niet voor gef$ckt te worden.

Overigens karakter van moeder is nog niet half zo belangrijk als het karakter van de vader. Raar he, maar bij katten is het zo.

Hoop altijd nog steeds dat op een forum voor dieren ook mensen zitten die het beste met dieren voor hebben. Helaas blijkt het keer op keer niet.
Ik ben niet tegen fokken absoluut niet. Maar wel tegen dit soort nesten waar niets van bekend is, waar niets voor getest is en waar men de kat zomaar laat dekken door de eerste en beste straatkat die ze tegen komt. Of door verschillende straatkatten verkracht laat worden, leuk want wij willen kittens!!!
maar oh wee, straks 5 kittens en worden ze moeilijk en gaat ma ze opvoeden en dan moeten ze de deur uit. Liefst zo snel mogelijk en niet pas op 10 á 12 weken leeftijd. Nee 6 á 8 weken want gaat teveel tijd kosten en ze gaan in de gordijnen en bank hangen en worden irritant dus weg ermee.

Ik zeg niet dat het bij TS zo gaat maar helaas bij heel veel anderen wel. En elk jaar weer en weer en weer. Lijkt wel alsof je beter tegen bakstenen kan praten dan weet je tenminste zeer zeker dat het niet aan komt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:40

nynke55 schreef:
Ik begrijp dat ook niet helemaal. Als er met raskatten gefokt word, waar men kapitalen voor moet betalen, hoor je er niemand over. Integendeel, er wordt gepocht over al die prachtige kittens.
Maar als er een nestje Europese kortharen komt, is het gelijk verkeerd. Ik vind dat een beetje kort door de bocht.

Ik wil gerust voor een E.K of huis tuin en keuken kat net zoveel geld neer leggen als vboor mijn raskat. Geen enkel probleem maar dan verwacht ik wel geteste ouderdieren en 12 weken bij moeder en nestgenoten in huis opgroeien. Als dat allemaal gebeurd dan juich ik dat alleen maar toe!! Hier een kruising tussen 2 rassen maar wel uit geteste showwaardige ouders met geweldige karakters en overal vrij van. Geen kans op aids en straatkat karakter. Ik wist waar ik aan toe was en heb een enorm geweldige kat waarvan bij kitten al duidelijk was hoe ze zou worden en zijn. Kerngezond en enorm lief.

Echter als ik die sta foto zie van TS zou ik al nooit een kitten van deze kat willen. Ik denk gelijk al aan patella luxatie. Niet normaal de stand van dat achterpootje. Hoewel je er altijd rekening mee moet houden dat dit een moment opname kan zijn!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:42

Allemaal prima, ik ben ook niet tegen raskatten, hoewel ik de perzen met hun traanogen wel erg zielig vind. Maar er word erg overdreven gereageerd over het bewust nemen van een nestje Europese kortharen, net of zo'n kitten er niet mag zijn, of dat mensen niet zo'n kitten mogen aanschaffen.
Zwerfkatten zul je altijd houden.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:43

Het gaat er niet om dat zo'n kitten er niet mag zijn. Maar dat er bewust nagedacht wordt over fokken. Zoals eerder gezegd komt daar gewoon veel meer bij kijken.

nynke55

Re: Balou de poes moet een deze dagen bevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:50

Maar word er ook bewust nagedacht? Door veel kattenfokkers wel, neem ik aan, maar bv. met de perzen zijn ze te ver doorgeslagen. En met honden net zo, sommige honderassen kunnen niet eens normaal bevallen, door te dikke koppen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:53

nynke55 schreef:
Allemaal prima, ik ben ook niet tegen raskatten, hoewel ik de perzen met hun traanogen wel erg zielig vind. Maar er word erg overdreven gereageerd over het bewust nemen van een nestje Europese kortharen, net of zo'n kitten er niet mag zijn, of dat mensen niet zo'n kitten mogen aanschaffen.
Zwerfkatten zul je altijd houden.

Dit is toch niet bewust na gedacht over het fokken? Dit is bewust je niet geholpen poes op straat laten verkrachten door weet ik veel hoeveel kater en weet ik veel wat de gezondheid van die katers is. Oftewel: bewust je poes de kans te laten lopen om aids op te lopen. En die kans is echt niet klein meer tegenwoordig!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:00

nynke55 schreef:
Maar word er ook bewust nagedacht? Door veel kattenfokkers wel, neem ik aan, maar bv. met de perzen zijn ze te ver doorgeslagen. En met honden net zo, sommige honderassen kunnen niet eens normaal bevallen, door te dikke koppen.

Daarom is het zo belangrijk dat je er nu bewust over nadenkt. Bij de Bengalen bijvoorbeeld doen fokkers er zoveel mogelijk aan om raszuivere, volgens de standaard gefokte, gezonde kittens te fokken. Overigens vind ik fokkers van raskatten die ook niet verder denken dan hun neus lang is, net zo erg als zo even een nestje EK voor de leuk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:03

Verkrachten vind ik niet een woord dat je hier voor kunt gebruiken, als de poes niet wilde, hadden de katers ook geen belangstelling.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:06

Daar vergis je je schromelijk in. Als een poes krols is en de kater niet zo geduldig, dan duikt hij er gewoon bovenop. Dat gaat niet altijd zo zachtaardig.
Ik vind verkrachten ook wel een heftig woord, maar echt heel vriendelijk is het niet altijd.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:06

Ik ben erg benieuwd wat eruit komt!

Leven & laten leven .. :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:12

Wat heb je een leuke kat zeg! Ik ben ook helemaal benieuwd wat er uit gaat komen. Veel plezier met moeders en haar jonge grut strakjes :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:08

Tja toch blijft het jammer, ik werk zelf ook op het asiel, het stroomt nu weer binnen met kittens!!
En die kittens van jou die nou een baasje hebben, die konden ook het baasje worden van de kittens uit het asiel, als je haar gewoon op tijd had laten steriliseren, om het dan nog maar niet te hebben over de ziektes die jou poes nu mischien wel heeft, en die weer doorgegeven worden aan de kittens. Je weet niet eens wie de vader is? Bah! Word gewoon misselijk van zulke topics!! |o
Laatst bijgewerkt door princesmax op 09-05-12 00:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:15

Babsiej schreef:
3 katers?? Hopen maar dat ze geen kattenaids of leukemie heeft opgelopen..

Zou je haar ondertussen niet binnen houden ?

Ik snap dit ook niet helemaal?

"ik heb er drie mannen bij gezien.."
Het klinkt alsof je je poes zowat op straat hebt gegooid en haar maar hebt laten pakken door de eerste de beste kater die op haar sprong? Of ben ik het nu gewoon helemaal fout aan het lezen? :o?

Sorry, maar in dat geval heb ik er écht geen goed woord voor over en moet ik nog op mijn handen gaan zitten om vriendelijk te blijven. Dat is net alsof je tegen je dochter zegt: "ga maar lekker naar bed met allerlei vreemde jongens die je van haar nog pluim kent zonder condoom en zie maar wat er van komt joh!" . Een nestje van een HTK fokken is één, maar een nestje fokken bewust met lukrake straatkaters die god weet wat voor ziektes kunnen hebben... ;( . Ik hoop zo dat ik het niet goed lees en me heel hard moet excuseren ;( .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:29

Mooie kat is de moederpoes.
Alle katten die ik ooit heb gehad waren ook normale HTK katten van onbekende katers.
Nooit getest op ziektes, of wat dan ook. En allemaal gezonde katten geweest, zelfs eentje die nu bijna 20 jaar is.

Ik laat ze zelf wel altijd steriliseren/castreren.
Maar iemand die dat niet doet, is iemand z'n eigen keus.
Het fokken van ziekelijke/zwakke raskatten vind ik kwalijker.