Valkparkieten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Valkparkieten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:21

Speelgoed zijn ze hier ook niet heel erg van. Ik doe ze meer plezier met wat takken die ze kunnen slopen, dat doen ze wel graag :j.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:33

Je hebt al voldoende goede tips gekregen zie ik :) ik kan alleen maar beamen dat het ontzettend leuke vogels zijn, al gaat mijn hart nog het meest uit naar rosella's. Ik heb beide soorten zitten.

Als enige nadeel kan ik het harde krijsen noemen, maar de mijne doet dat niet zo vaak, hij geeft wel vaak een mooi concert met allemaal verschillende fluitjes die hij heeft opgepikt. Hij aapt mijn rosella na waarmee hij de kooi deelt, das wel fijn, want die kan leuk fluiten. Beetje een toevallige combi, omdat we vroeger al een rosella hadden en daar een behoorlijk tamme witte valk bij hadden gedaan. Ging toen ook super goed. Nu ook met een wildkleur valk en een rode rosella. Allebei mannetjes, ze volgen elkaar overal in huis als ze los zijn :D De valk is ontzettend sociaal, niet zo tam, maar ik kan 'm wel pakken wanneer dat nodig is. Inmiddels is hij een jaar of 12 alweer.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:51

Ik heb 2 jaar geleden een valkparkiet opgevangen voor iemand die er niet meer voor kon zorgen. Bij ons in huis kom hij bijna dagelijks een ur uit zijn kooi om zijn vleugels lekker te strekken.

Echter zijn het wel slopers hoor vooral het behang vind hij erg leuk zodra hij houvast heeft begin hij er aan :D
Kwa eten krijgt hij valkparkieten zaad, trosgierst, stokjes fruit, en eikrachtvoer....voor het ruien.

Geluiden tsja schreeuwen kan hij wel hij houd niet van stilte dus als je wegbent is een radio aan op de achtergrond fijn. Ook maakt hij andere geluiden zoals zachtjes tjilpen en doet de kraan na :P

succes met jou vogels als je ze hebt ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:05

Nou dan hoop ik alleen dat ze niet al te hard en te vaak gaan krijzen want denk dat mijn vriend er dan snel zat van is haha.

Pff kan echt niet meer wachten!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:21

hmm trouwens een tip :P
eet geen slagroom (of pudding etc. ) met je valkjes in de buurt :P
mijn hele toetsenbord en de rand van de laptop zit onder de slagroom :+ :x

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:25

arabella2000 schreef:
hmm trouwens een tip :P
eet geen slagroom (of pudding etc. ) met je valkjes in de buurt :P
mijn hele toetsenbord en de rand van de laptop zit onder de slagroom :+ :x

Dan van mij ook een tip. Pas ermee op want dat bevat lactose en kunnen kromsnavels niet verdragen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:28

krijgen ze normaal ook niet, maar hij lande op de lepel toen ik hem uit de kom haalde ... Helaas denken ze dat alles dat ik eet ook goed voor vogeltjes is (dus sommige dingen moet ik echt niet eten als ze erbij zijn )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:32

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:33

Hahaha geniaaaaal. :')