Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
F_Orumster schreef:Ik wil niet vervelend zijn maar ik krijg ook een akelig gevoel bij het zien van de bench. Nu heb ik al een hekel aan benches, maar deze oogt wel erg klein hoor!

Dat is ook zo gegaan, ze is uteindelijk 13 jaar geworden!MissBambi schreef:we wandelen inderdaad niet 3 maal daags een uur, eigenlijk tot ze haar behoefte heeft gedaan. Op het moment dat we thuis zijn haalt ze het ook niet in haar hoofd iets kapot te bijten.
..
sallandval schreef:F_Orumster schreef:Ik wil niet vervelend zijn maar ik krijg ook een akelig gevoel bij het zien van de bench. Nu heb ik al een hekel aan benches, maar deze oogt wel erg klein hoor!
Een bench is niet snel te klein. Wij hadden ooit voor elke hond één bench van de maat op de foto (honden zijn ong net zo groot), maar twee hebben we maar weer opgeborgen aangezien ze altijd met zijn drieën (opelkaar) in deze liggen (staat overigens altijd open).
Honden graven in het wild een hol waar het veel krapper is dan in de benches die wij mensen gebruiken, het schijnt dat honden juist rustiger zijn in een kleinere bench.
rocymax schreef:Ik wil niet banketstaaf doen maar op de foto lijkt de bench wel erg klein, kan natuurlijk ook aan de foto liggen...
Misschien een heel groot kauwbot als jullie weggaan?? doet ze het niet als jullie thuis zijn?
MissBambi schreef:Dat doet echt de fotoHond zit ook helemaal opgekruld in het hoekje (schuldbewust misschien?
)
Pff, iedere keer een groot bot wanneer we weg zijn? een kouwstaaf van 20 cm gaat ook maar ongeveer 20 minuten mee. Zoude we toch met héle grote op de proppen mee moeten komen.

_Apple_ schreef:
Krijgt ze die ook kapot?

Vooral als het mooi weer is, ook zijn we de halve dag bezig met spelen (continu op en neer rennen achter een bal aan
)Ojajoh schreef:een bench die ze kapot kauwt? dat getuigd niet van een bench van hoogwaardig kwaliteit
ook laat de ruimte wel wat te wensen over voor een hond die er zoveel uren in door moet brengen
is het geen optie om haar in een kale gang op te sluiten?
Wat betreft kauwmateriaal, is een mergpijpen voor haar geen uitdaging
wel eens een groot runderbot met wat vlees eraan geprobeerd? Zijn ze wel ff mee bezig en krijgen ze ook nog schone tanden van
Wat doe je nog meer met de hond behalve 3 x per dag 1 uur lopen?
Ragdollcat schreef:Je hebt gewoon te weinig tijd om je hele leven naar deze hond te aan te passen om ze voldoende beweging te kunnen geven.
Deze hond is beter af bij iemand die echte hondensport doet en ermee traint en elke dag ermee aan de slag gaat dan enkel ff uit te laten om de behoefte te laten doen.
En dat is behoorlijk intensief, zelf heb ik daar ook geen tijd voor, daarom hebben we ook geen hond, wel vroeger gehad bij mijn ouderlijke huis, nu ik samenwoon hebben we geen honden.
Tenzij je een boerderij hebt waar de honden hele dag naar eigen behoefte met elkaar kunnen spelen en kan ravotten.
Ik vind die bench ook wat te klein.
Zitten beide de hele dag thuis.
Hond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien. MissBambi schreef:Dat was onze eerste keuze, gevolg: Plintjes gingen eraan ..
MissBambi schreef:We hebben tijd zatZitten beide de hele dag thuis.
De bench is 60 cm breed en 50 cm hoog, hond is kleinerHond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien.
We gaan de komende tijd in ieder geval kijken of we haar nog meer beweging kunnen geven.
Dat zwemmen is inderdaad een goed idee, dat deden we al als we naar de bossen gingen. Echter is het een slechte zwemmer (lees, kont zinkt en Mw. spartelt met haar voorpoten en krijgt veel water binnen)
Iig allemaal alvast bedankt voor de tips.