Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:22

Ik heb bij onze dierenwinkel van die speciale kluif-dingen gezien van hout dat niet splintert, dat krijgt ze toch niet kapot?!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:22

F_Orumster schreef:
Ik wil niet vervelend zijn maar ik krijg ook een akelig gevoel bij het zien van de bench. Nu heb ik al een hekel aan benches, maar deze oogt wel erg klein hoor!

Een bench is niet snel te klein. Wij hadden ooit voor elke hond één bench van de maat op de foto (honden zijn ong net zo groot), maar twee hebben we maar weer opgeborgen aangezien ze altijd met zijn drieën (opelkaar) in deze liggen (staat overigens altijd open).

Honden graven in het wild een hol waar het veel krapper is dan in de benches die wij mensen gebruiken, het schijnt dat honden juist rustiger zijn in een kleinere bench.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:23

Ik zeg: verlatingsangst...

Wij hebben een pitt-bull teef gehad die zit ook had.... die trok de lamellen voor de ramen vandaan en zelf een keer een hordeur, uit de keuken, door de gang in de kamer terug gevonden... een groot drama...

Wij hebben toen een kennel laten lassen die net door de deur kon, dus goed ruim, platen tegen de muren en daat de kennel tegenaan, zo kon ze niks meer slopen, we lieten haar er ook in slapen waardoor het haar "veilige plek" werd... En het werkte, eerst had ze nog veel stress maar langzaamaan ging het beter... we stonden echt op punt haar weg te brengen want mijn hele nieuwe huisje was gesloopt... maar mijn principe is altijd, alles gaat bij mij dood!! ;-) Dat is ook zo gegaan, ze is uteindelijk 13 jaar geworden!

Succes!!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:23

MissBambi schreef:
we wandelen inderdaad niet 3 maal daags een uur, eigenlijk tot ze haar behoefte heeft gedaan. Op het moment dat we thuis zijn haalt ze het ook niet in haar hoofd iets kapot te bijten.
..

Tja, hier heb je het antwoord zelf al gegeven. Alleen wandelen om een behoefte te laten doen is zeker niet genoeg. Ga 3x per dag een uur flink aan de bak met haar en ik denk dat het gedrag zal verdwijnen. Waarschijnlijk zit ze vol met energie en weet ze niet hoe ze dit op een positieve manier kwijt kan. Succes :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:24

Afbeelding

Krijgt ze die ook kapot?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:26

Ik wil niet gemeen overkomen ofzo maar ik vind 2 uur op een dag van 24 uur vrij weinig beweging voor een hond die dat veel nodig heeft. Ze zit ook al de hele nacht in een bench opgesloten dus dan beweegt ze ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:28

sallandval schreef:
F_Orumster schreef:
Ik wil niet vervelend zijn maar ik krijg ook een akelig gevoel bij het zien van de bench. Nu heb ik al een hekel aan benches, maar deze oogt wel erg klein hoor!

Een bench is niet snel te klein. Wij hadden ooit voor elke hond één bench van de maat op de foto (honden zijn ong net zo groot), maar twee hebben we maar weer opgeborgen aangezien ze altijd met zijn drieën (opelkaar) in deze liggen (staat overigens altijd open).

Honden graven in het wild een hol waar het veel krapper is dan in de benches die wij mensen gebruiken, het schijnt dat honden juist rustiger zijn in een kleinere bench.

Daar heb je eigenlijk wel een punt. Maar als ik zie hoe vaak een hond eventjes opstaat, zich volledig uitstrekt van voor en van achteren, dat past niet in de bench. Even een rondje wandelt, uit het raam kijkt en weer terug in zn mandje kruipt, dan vinden ze die ruimte toch ook wel waardevol. In de mand liggen ze inderdaad het liefst heel erg krap en de grote hond pikt het mandje van de kleine in waar die helemaal niet in past :D

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:30

rocymax schreef:
Ik wil niet banketstaaf doen maar op de foto lijkt de bench wel erg klein, kan natuurlijk ook aan de foto liggen...
Misschien een heel groot kauwbot als jullie weggaan?? doet ze het niet als jullie thuis zijn?

ik vind hem ook best wel klein ..

hoevaak laat je haar per dag uit ? je zou ook een goed stuk met haar kunnen gaan fietsen voordat je weg gaat en ze dus in de bench moet . zodat ze haar energie wat kwijt is in de hoop dat ze minder gaat slopen .
hoelang zit ze gemiddelt per dag in de bench ?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:39

Wat ik mis in je verhaal TS, wat je leuk vind aan de hond.
Ik durf niet te geloven dat 3 keer per dag een uur lopen (of 2 uur naar je paard)....dat dat alles is. 21 uur opgesloten?
Met positieve aandacht denkt ik dat heel wat sloopgedrag verdwijnen zal. De bench is niet te klein, maar de uren dat je de hond erin gaat wél te lang!
Als de hond het niet erg vind zo lang in de bench te zitten , dan krijg ik het gevoel dat dit de enige plek is waar hij zich veilig voelt
Help me uit deze nare gedachte, schrijf me welke leuke dingen je met de hond doet!
Laatst bijgewerkt door Ersina op 06-05-12 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:41

MissBambi schreef:
Dat doet echt de foto ;) Hond zit ook helemaal opgekruld in het hoekje (schuldbewust misschien? :=)

Pff, iedere keer een groot bot wanneer we weg zijn? een kouwstaaf van 20 cm gaat ook maar ongeveer 20 minuten mee. Zoude we toch met héle grote op de proppen mee moeten komen.

koop anders zo'n groot bot bij de slager die hebben wij ook voor onze labjes zijn ze lekker lang zoet mee, een dijbeen oid weet zo niet hoe het heet :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

Je hebt gewoon te weinig tijd om je hele leven naar deze hond te aan te passen om ze voldoende beweging te kunnen geven.

Deze hond is beter af bij iemand die echte hondensport doet en ermee traint en elke dag ermee aan de slag gaat dan enkel ff uit te laten om de behoefte te laten doen.

En dat is behoorlijk intensief, zelf heb ik daar ook geen tijd voor, daarom hebben we ook geen hond, wel vroeger gehad bij mijn ouderlijke huis, nu ik samenwoon hebben we geen honden.

Tenzij je een boerderij hebt waar de honden hele dag naar eigen behoefte met elkaar kunnen spelen en kan ravotten.

Ik vind die bench ook wat te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:43

Sorry maar je zal het toch helemaal bij jezelf moeten zoeken en niet bij de hond...

Het is voor een hond geen leven om als jullie gaan werken of slapen uren achter elkaar in een bench te moeten zitten. En stoppen met wandelen nadat ze hun behoefte hebben gedaan...? Dan kon ik bij mijn honden na vijf minuten al terugkeren.

Wat ik zou doen is...:

1. zoals hier eerder aangegeven: ELKE dag een fatsoenlijke wandeling doen (min. uur) waarbij je haar écht moe maakt (zoals je zelf zegt, met balletje gooien etc.. maar ook gehoorzaamheidsoefeningen) + daarnaast nog eens blokje om gaan.

2. ga naar een hondenschool, zodat ze ook mentaal aan het werk gezet kan worden (want dat is het grootste probleem volgens mij, te weinig mentale uitdaging)

3. extreem veel discipline invoeren --> bv. nooit tegen mensen op laten springen, niet van tafel voeren, niet laten schooien, niet laten zeuren, niet eerst door deur laten, enz.. Niet te veel vertroetelen, zeker niet als ze in een zenuwachtige of opdringerige staat is.

4. goede voeding geven (dus geen supermarktbrokken), in combinatie met voldoende kauwbotjes

5. als je de mogelijkheid hebt: leer haar het onderscheid maken tussen leven in de tuin, en leven in huis: mijn honden mogen in de tuin stokjes stukbijten, speeltjes, oude vodden,... maar binnen wordt er NIETS aangeraakt. Ze komen ook alleen maar binnen als ze rustig zijn..

Tenslotte.. na hun tweede jaar worden ze meestal wel rustig. Maar het probleem speelt zich nu af en ik denk dat je echt zélf als baasje in actie zult moeten schieten. De ene hond heeft al meer nodig dan de andere en jammer genoeg hebben jullie een hond die extreem veel aandacht nodig heeft. Het komt wel goed maar dat vraagt een inspanning (heb ongeveer hetzelfde meegemaakt)

Succes in elk geval en zeker niet opgeven :)

xRomana

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:47

Wat is de maat van de bench?
Ik heb hier ook veel slopers (gehad) meestal stopte het van de een op de andere dag als ze gewoon ouder werden. En wat ook helpt is gaan barfen, lekker knagen op stukken karkas, dat laat het stofje endorfine vrijkomen, worden ze rustig van.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:55

Ben het 100% mee eens dat die bench écht te klein is,hier ligt mijn JR 's nachts in.....
Dan is die ook nog eens niet op haar kaken gemaakt,dus zo kapot..... en met regelmaat afleiding is ook geen overbodige luxe.
Zowieso moet je hond een bench associeren met leuk en fijn,eigen plekje,een flink kauwbot (hiel vd koe bv),
een bench mag nooit als srafhok gezien worden.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:57

Zet haar geestelijk aan het werk!
Ze wordt van denken veel meer moe dan van rennen.
Onze staff/bull pup van 9,5 maand begint gelijk met haar schoenenverzameling zodra ze een dag geen denkwerk heeft hoeven te doen. En veel kauwbotten en kluiven groot, klein maakt niet uit

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:02

Heb je een tuin? Dan kun je daar een fatsoenlijke hondenkennel in bouwen met verwarmd binnenhok.

Verder veel meer geestelijke uitdaging geven. De bench is te klein, en ik hoop niet dat ze het merendeel van de dag opgesloten zit?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:18

een bench die ze kapot kauwt? dat getuigd niet van een bench van hoogwaardig kwaliteit
ook laat de ruimte wel wat te wensen over voor een hond die er zoveel uren in door moet brengen
is het geen optie om haar in een kale gang op te sluiten?
Wat betreft kauwmateriaal, is een mergpijpen voor haar geen uitdaging
wel eens een groot runderbot met wat vlees eraan geprobeerd? Zijn ze wel ff mee bezig en krijgen ze ook nog schone tanden van ;)

Wat doe je nog meer met de hond behalve 3 x per dag 1 uur lopen?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:19

_Apple_ schreef:
Afbeelding

Krijgt ze die ook kapot?

Jup ;)

Ze komt ook veel in de achtertuin ;) Vooral als het mooi weer is, ook zijn we de halve dag bezig met spelen (continu op en neer rennen achter een bal aan ;))

Ik ben ook bang dat ze misschien nóg te veel energie heeft.

En inderdaad het ís een hele lieve hond, zit geen kwaad in. Daarom dat ik hier ook zo van baal.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:20

Ojajoh schreef:
een bench die ze kapot kauwt? dat getuigd niet van een bench van hoogwaardig kwaliteit
ook laat de ruimte wel wat te wensen over voor een hond die er zoveel uren in door moet brengen
is het geen optie om haar in een kale gang op te sluiten?
Wat betreft kauwmateriaal, is een mergpijpen voor haar geen uitdaging
wel eens een groot runderbot met wat vlees eraan geprobeerd? Zijn ze wel ff mee bezig en krijgen ze ook nog schone tanden van ;)

Wat doe je nog meer met de hond behalve 3 x per dag 1 uur lopen?

Dat was onze eerste keuze, gevolg: Plintjes gingen eraan ..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:21

Ik zou overigens geen botten o.i.d. geven als je er niet bij bent. :n
Ik heb te vaak een stuk bot uit de bek van mijn hond moeten halen, omdat het vast was komen te zitten achterin haar bek....

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:24

Ragdollcat schreef:
Je hebt gewoon te weinig tijd om je hele leven naar deze hond te aan te passen om ze voldoende beweging te kunnen geven.

Deze hond is beter af bij iemand die echte hondensport doet en ermee traint en elke dag ermee aan de slag gaat dan enkel ff uit te laten om de behoefte te laten doen.

En dat is behoorlijk intensief, zelf heb ik daar ook geen tijd voor, daarom hebben we ook geen hond, wel vroeger gehad bij mijn ouderlijke huis, nu ik samenwoon hebben we geen honden.

Tenzij je een boerderij hebt waar de honden hele dag naar eigen behoefte met elkaar kunnen spelen en kan ravotten.

Ik vind die bench ook wat te klein.

We hebben tijd zat ;) Zitten beide de hele dag thuis.

De bench is 60 cm breed en 50 cm hoog, hond is kleiner ;) Hond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien.

We gaan de komende tijd in ieder geval kijken of we haar nog meer beweging kunnen geven.
Dat zwemmen is inderdaad een goed idee, dat deden we al als we naar de bossen gingen. Echter is het een slechte zwemmer (lees, kont zinkt en Mw. spartelt met haar voorpoten en krijgt veel water binnen)

Iig allemaal alvast bedankt voor de tips.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:26

MissBambi schreef:
Dat was onze eerste keuze, gevolg: Plintjes gingen eraan ..

ja ben ik mij terdege van bewust, ik heb dit ook gehad met mijn bullmastiff reu
er is nou eenmaal bij dat soort honden een bepaalde leeftijd dat ze dit kunnen gaan doen
ik heb de plintjes als een kleine investering gezien en de hond daarmee toch meer ruimte gegeven (lange gang)
ook zorgde ik voor een hondenuitlaat als ik meer als 6 uur van huis was
niet zozeer vanwege ontlastingsnood maar het doorbreken van het alleen zijn en de eventuele verveling

plinten heb ik later weer vervangen en ik was nog geen 50 euro kwijt, en de tijd van slopen ging vanzelf voorbij
wel hielp ik de plintjes wat door op de gebeten stukken peper te smeren

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:30

heb het niet vorbij zien komen maar van de grote buffelhuid botten daar doet die van ons ook lang mee :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:34

MissBambi schreef:
We hebben tijd zat ;) Zitten beide de hele dag thuis.

De bench is 60 cm breed en 50 cm hoog, hond is kleiner ;) Hond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien.

We gaan de komende tijd in ieder geval kijken of we haar nog meer beweging kunnen geven.
Dat zwemmen is inderdaad een goed idee, dat deden we al als we naar de bossen gingen. Echter is het een slechte zwemmer (lees, kont zinkt en Mw. spartelt met haar voorpoten en krijgt veel water binnen)

Iig allemaal alvast bedankt voor de tips.

Goed om te horen *\o/*

Kan ze apporteren? Dat vinden de onze echt helemaal het einde, dan kijken ze niet eens meer naar andere honden en gaan ze helemaal los! Voor zwemmen zijn deze honden niet helemaal gemaakt (beetje topzwaar) maar door met korte stukje te beginnen trainen ze hun achterpoten en gaat het steeds beter.

Regelmaat werkt het beste maar ik zou in elk geval zorgen dat de hond moe is als jullie weg gaan, dan gaat ze vanzelf slapen in de bench!

SUCCES!!!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:37

@ojajoh de hond komt geen 3x per dag 1uur buiten, dat is nu juist het probleem. De hond moet niet 1x per dag 2uur maar meer x per dag + meer uitdagingen Krijgen

idd goed om te horen dat je de hond meer beweging gaat geven