Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_MC_ schreef:Ik heb gister toevallig nog een aflevering gezien van Cesar Millan met een super bange Akita... dit verhaal doet me daar verschrikkelijk aan denken! Misschien kun je die aflevering opzoeken en goed bestuderen! en je zou eens contact op kunnen nemen met een goede hondenschool...
Sassol schreef:Het is natuurlijk lastig om zo een tip te geven. Ik ben ook wel benieuwd wat de laatste GT allemaal aanraadde/heeft gedaan?
En wat wordt er voor mentaal werk met deze hond gedaan? Onderdanig angstige honden kunnen het heel goed doen als ze een taak krijgen.
Hoe is het nu met de gezondheid van de hond?
Fielychi schreef:Dit gedrag gaan straffen op een Cesar Milian-manier zal je hond alleen maar angstiger maken.
Citaat:We zijn nu een hele tijd verder, en er veranderd maar niks..Ze is niet de Rottweiler die ik dacht te kopen, nog niet een beetje..
Ondertussen kan de dierenarts haar niet helpen zonder te muilkorven. Als ik mijn honden tegelijk uitlaat, kunnen er geen andere honden bij komen, want daar is ze vals op als Lucky erbij is. Haar riem kan ik nogsteeds niet 'normaal' omdoen. Ze gaat dan op haar rug liggen. Van een vreemde wil ze absoluut geen aandacht, want daar is ze bang van.Als ze iets doet wat niet mag (en ze sloopt nogal veel), kan ik er eigenlijk niks over zeggen (ook niet op een vriendelijke manier), want dan loopt ze bang weg.
In December heb ik besloten er een honden therapeut bij te halen, want die kunnen de meeste dingen wel oplossen.
Bij Ziggy heeft dit niet geholpen.
) en ben toen samen met een andere hond waar ze mee op het veld zit gaan wandelen op de parkeerplaats, dat vond ze in het begin natuurlijk eng (ging liggen, wilde niet mee ) belangrijk is om dan niet mee te gaan in die angst, ik trek haar dan dus gewoon mee. Sorry als ik nu half bokt over me heen krijg matasja schreef:@mika11 en dan na te gaan dat onze hond van een erkend fokker kwam met stamboom ed alles erbij. man mag nu niet meer fokken door slechte omstandigheden en geknoei met dekdatums waardoor de moeder veel te veel nestjes kreeg. helaas heeft hij het bedrijf nu op naam van zijn vrouw gezet en gaan ze vrolijk verder, schandalig is het.
@TS dat is inderdaad wel een extreme probleemhond inderdaad, onze hond had epilepsie en een giga onderbeet maar verder eigelijk best wel gezond, alleen bang.
ik begrijp je keuze heel goed van inslapen mocht er iets helemaal niet goed zijn al klinkt het voor anderen misschien hard.
maar ja, Eyck is niet angstig aangelegd.