Teckels zijn eigenwijs, maar die van ons slaat alles...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:43

wendy1987 schreef:
Ik heb haar net voor het eerst op heterdaad betrapt, een schreeuw gegeven in de hoop dat ze stopte (moest nog van de bank omhoog komen :') ) opgepakt, naar beneden, maar ze hoefde niets meer te doen.. Ik wil alleen niet te negatief benaderen. (al is dat erg moeilijk op het moment!!!! )
Edit: Wat kiwi1990 ook zegt.

Wij laten haar buiten altijd op een vaste plek uit. Wandelen doen we daarna, of op een ander tijdstip. Ze weet dus dat ze het daar moet doen, vaak doet ze het ook na het wandelen op deze plek weer.

Elma_ Als de hond het in kwestie onder je ogen doet, ook negeren? Dat vind ik namelijk wel lastig..

Ja dan ook negeren, ook in de zin van niet roepen. Gewoon er zo snel mogelijk naar toe lopen, oppakken en buiten zetten.
Als je niet snel genoeg kan zijn en je wilt het onderbreken liet ik altijd "zomaar" en sleutelbos hard op de grond kletteren (niet aankijken moet voor hun ook een ongelukje zijn :) )
En dan snel oppakken en buiten zetten. Ben je te laat dan is het jammer gewoon rustig opruimen met schoonmaakazijn of dethol (haalt de urinegeur weg zodat het minder aantrekkelijk is)

Wat misschien ook handig is om eerst krant of kattenbak zindelijk te maken, als ze dan volledig op de krant of bak gaat, datgene achter een deur leggen. Bijvoorbeeld de voordeur. Zo kunnen ze het ook leren aangeven omdat ze dan niet bij hun plasplek kunnen. (ze zullen niet meteen gaan piepen/blaffen of krabben, maar als je haar die kant uit ziet lopen kan je haar meteen pakken en naar buiten. En zo verder opbouwen)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:46

Regen...... Dat is hier ook drama.. Ze heeft zo'n ontzettende gruwelijke hekel aan regen :')

Ja, het is verder zo'n heerlijk hondje, heel makkelijk, kan overal mee naartoe, super braaf, kan goed luisteren. Dat is eigenlijk echt het enige minpuntje, het zindelijk zijn..

Sleutelbos doe ik idd ook wel eens als ze iets wat niet mag (plant eten ofzo) daarna met speeltje spelen zodat ze weer afgeleid is. Werkt prima!

Misschien dan toch maar kattenbak training gaan doen.. Het lijkt me zo dubbel, dan moet ik haar dus binnen laten plassen om dat te leren dan toch? Want nu ga ik naar buiten elke keer als ik maar half denk dat ze weer moet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:48

kiwi1990 schreef:
Ragdollcat schreef:
Gewoon duidelijk boos worden, ik denk dat het wel helpt ipv begripvol zijn, zeker als ze weten dat het niet mag.

Wij hebben ook pups gehad van diverse rassen en ze werden allemaal goed zindelijk, gewoon na elke drinken en of eten naar buiten toe op t gras en dan flink belonen en elke keer als ze wakker worden ook naar buiten op t gras dan valt t kwartje heel snel.

Natuurlijk zijn er ook ongelukjes, t blijven dieren/pups en dat is ook niet erg, het gaat erom dat ze weten dat ze het buiten moeten doen. Ze geven het ook altijd aan.

Vreemd dat het bij jouw hond niet het geval is, mogelijk voelt ie geen aandrang tot ie opeens moet????

En dan heeft ze opeens een hond die niet bij haar in de buurt de behoefte niet durft te doen en het dus stiekem gaat doen... :) (en dus buiten helemaal niet meer want baasje is erbij)
want een hond die weet dat het niet mag gaat niet zo nonchalant in een keer zitten en haar behoefte doen.

Jij bent jaloers dat het ons zo goed gelukt is dat wij op een vriendelijke manier ze zindelijk krijgen :D ;) .

Onze honden doen gewoon behoefte ook waar wij bij zijn, ze hebben geen angst voor ons, dus hoezo bang???

Wij blij met zindelijke dieren.

wendy1987

Re: Teckels zijn eigenwijs, maar die van ons slaat alles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:51

Manou beseft gewoon niet dat het binnen niet mag.. Ik hoop dat dat besef nog een keer gaat komen, dat die knop nog een keer omgaat...

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:53

Ragdollcat schreef:
Jij bent jaloers dat het ons zo goed gelukt is dat wij op een vriendelijke manier ze zindelijk krijgen :D ;) .

Onze honden doen gewoon behoefte ook waar wij bij zijn, ze hebben geen angst voor ons, dus hoezo bang???

Pardon, dat vind ik erg grappig want je hebt geen enkel flauw benul van mijn leven en van mijn dieren :D :D :D
Ik heb mijn honden tenminste zonder straffen voor een half jaar oud zindelijk kunnen krijgen. Ga nu maar iemand anders lopen aanvallen :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:57

wendy1987 schreef:
Manou beseft gewoon niet dat het binnen niet mag.. Ik hoop dat dat besef nog een keer gaat komen, dat die knop nog een keer omgaat...

Volgens mij is het met kattebaktraining net als bij krantentraining, als de blaas ver genoeg ontwikkeld is en de mentale knop is om doen ze het zelf liever buiten.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:57

Bij onze teckels heeft het ook wel een paar maanden geduurd voordat ze echt helemaal zindelijk waren. Bij beiden heeft het ongeveer een half jaar tot acht maanden geduurd voordat ook de ongelukjes over waren.

Er is mij wel eens verteld dat je een pup niet moet oppakken, maar juist zelf naar buiten moet laten lopen, dan leggen ze eerder de link dat ze hun behoeftes buiten moeten doen. weet niet of het klopt, maar heb die tip wel opgevolgd en onze teckels gaan keurig bij de deur staan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:00

Ragdollcat schreef:

Onzin; het nut van straffen is al láng geleden achterhaald. Zie bijv: http://www.azs.no/artikler/art_training_methods.pdf. Jullie honden waren hoogstwaarschijnlijk precies net zo snel (of sneller) zindelijk geworden zonder straf ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 21:01

Er is dus nog hoop.. Want het zijn wel meer ongelukjes denk ik. Want ze zit ook wel eens een ochtend alleen en dan is de gang gewoon droog. Terwijl de volgende keer ineens na een halfuur skaten(is ze daarvoor nog buiten geweest) er een drol en een plas ligt.. :?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:04

Van flinke beweging komen de darmen op gang en moeten ze vaak iets vaker.
Dat had ik als ik met rayos flink aan het wandelen was geweest. Dan moest ik altijd voordat we naar binnen gingen of zelfs tijdens het hardlopen hem nog de behoefte laten doen. Dat had hij met normale wandelrondes niet :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:05

[[/quote]

Pardon, dat vind ik erg grappig want je hebt geen enkel flauw benul van mijn leven en van mijn dieren :D :D :D
Ik heb mijn honden tenminste zonder straffen voor een half jaar oud zindelijk kunnen krijgen. Ga nu maar iemand anders lopen aanvallen :D[/quote]

Jij bent begonnen }:0

Jij hebt geen enkel flauw benul van mijn leven en mijn dieren dus ga niet vertellen dat mijn honden bang zijn en niet durven. :D :D :D

Wij hebben het hondvriendelijk gedaan dus dat betekend ook zonder straffen, kan je niet begrijpen wat hondvriendelijk betekend??? :o?
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 05-05-12 21:07, in het totaal 3 keer bewerkt

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:05

probeer geduld te houden en idd terug naar de basis. mijn kleinste hond heeft ook heeeell lang nodig gehad om zindelijk te worden. is eind juli geboren en rond de kerst/oud en nieuw pas zindelijk geworden.
succes!! komt echt goed! :-)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:06

Ragdollcat schreef:

En verder ga lekker je koest houden, dan kan er leuk gebokt worden. :D :D :D :+

Verder gaat ie wel helemaal APK? :')

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:08

Ragdollcat schreef:

Jij hebt geen enkel flauw benul van mijn leven en mijn dieren dus ga niet vertellen dat mijn honden bang zijn en niet durven. :D :D :D

En hou je aub koest zodat er verder gezellig gebokt kan worden. :j

Ik heb nergens gezegd dat jouw honden bang waren geworden :n Ik heb ook nergens gezegd dat ALLE honden bang worden ervan. :n
Wat ik bedoelde was dat het een veel voorkomend probleem is dat pups het dan niet meer in de buurt van de eigenaar durven te doen omdat ze de straf koppelen aan de behoefte zelf en niet aan de plaats.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 21:14

Jongens jongens, rustig aan..

Ik heb geen zin in een reltopic of straffen wel of niet goed is. Ik wil hier info over hoe het het beste moet ( negeren dus, gaan we daarmee door)
En ervaringen zodat ik hoop houd :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:10

Ik kan je maar een wijze tip geven die hier enorm helpt en dat is nergeren en zodra je het toch merkt snel optillen en naar buiten hollen.
wij hebben een pup die in juni 1 jaar wordt.
helaas een broodfok en zat in een doos met zijn eigen uitwerpselen.
Hij is nu eindelijk zo goed als zindelijk.
poepen deed die niet in huis maar plassen zonder pardon.
ook als die net buiten was geweest, gewoon hop plassen en dan als je m strafde kroop die ineen en plastte die nogmaals.(terwijl je bijv alleen foei zei)
hij is wat dat betreft erg onzeker en stem verheffing en tikje op neus hielpen niet.
Na 3 maanden lang negeren is die nu zo goed als zindelijk, afentoe nog een dagje een terugval.
hij is nu dus 11 maanden en nu is het dus over het plassen.
dus negeren als ze in huis plast maar heel uitbundig belonen als ze het buiten doet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:33

Mijn hond heeft het ook vrij lang gedaan hoor, lees dat je hondje net een half jaar is, hoop is er dus nog ;).
Een vrij onbezorgd type heb je denk ik. die van mij speelde ook en in een keer, oeps komt ie..... Dit is overgegaan naar het feit dat hij in een keer doorkreeg van he moet ik even aan denken, hij wist wel dat het niet mocht, toen voelde hij het wel aankomen, maar te laat uiteraard, bijgevolg plaste hij in paniek om naar de deur te rennen de hele kamer vol, liep ondertussen ook nog in paniek naar mij haha. Ook niet handig, maar een stap vooruit en uiteindelijk deed hij het helemaal niet meer. +:)+ Heeft toch ook langer dan 6 maand geduurd. Zolang ze doorheeft dat ze buiten moet plassen, en het meer is van spelen en oeps te laat, en niet eerst paar minuten rondsnuffelen en dan lekker gaan zitten, komt het wel goed. Probeer haar zoveel mogelijk buiten te laten, lege blaas vermindert toch de kans op dit soort ongelukjes. :)
En offtopic, maar wat een leuke teckel, <3 <3

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:34

wendy1987 schreef:

dat besef kun je prima aanleren hoor, als Eyck hier in huis zijn pootje licht krijgt hij toch echt een duidelijke nee te horen waarna we met gang naar buiten vertrekken waar hij op de juiste plek verder mag gaan met plassen , zo hebben we dit ook gedaan toen hij wat jonger was (hij word de 17de 8 maanden)

negeren is leuk, maar is echt niet zinvol in een hoop situaties. als ik hier al het "stoute" zou negeren had ik nu een huis bestaande uit versnipperde meubels en had ik zelf waarschijnlijk stompjes ipv handen :+
boos worden en echt straffen is ook niet zinvol , maar aanleren en corrigeren etc wel.
Als ik die kleine hier op den duur betrapte op binnen piesen (hij kende het word nee toen al wel heel goed en was in principe zindelijk op wat oepsies na bij afgeleid zijn door bijvoorbeeld spelen) dan kreeg hij een duidelijk Nee, waarbij we hem dus meenamen naar buiten waarbij hij op de juiste plek een vriendelijk "plassen" te horen kreeg en beloond werd nadat hij daar zijn zaakjes had afgehandeld.
hij is toendertijd ook begonnen met duidelijker aangeven dat hij moest, want dat was bij hem idd ook niet het geval , dat was gewoon rennen en opeens in de ankers om te piesen.

in het begin is dit natuurlijk geen optie, maar wanneer ze in principe zindelijk zijn en je dit gewoon op een duidelijke rustige manier doet word je hond echt niet bang van je .

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:44

Hebben hier ook een hondje van een half jaar dat moeilijk zindelijk was te krijgen... eerst natuurlijk altijd genegeerd binnen hup opgeruimd en verder niets gedaan deed ze het buiten belonen etc.

Ze had al snel door dat het buiten kon.. maar soms kwamen we van buiten en we waren binnen hup ging ze gelijk plassen nou dan pakte ik haar bij het nekvel en zette ik haar snel weer buiten hoor. En met een flinke foei. Ik sla haar nooit pak er alleen op en verhef mn stem gaat nu bijna vaak helemaal goed.