wendy1987 schreef:Ik heb haar net voor het eerst op heterdaad betrapt, een schreeuw gegeven in de hoop dat ze stopte (moest nog van de bank omhoog komen) opgepakt, naar beneden, maar ze hoefde niets meer te doen.. Ik wil alleen niet te negatief benaderen. (al is dat erg moeilijk op het moment!!!! )
Edit: Wat kiwi1990 ook zegt.
Wij laten haar buiten altijd op een vaste plek uit. Wandelen doen we daarna, of op een ander tijdstip. Ze weet dus dat ze het daar moet doen, vaak doet ze het ook na het wandelen op deze plek weer.
Elma_ Als de hond het in kwestie onder je ogen doet, ook negeren? Dat vind ik namelijk wel lastig..
Ja dan ook negeren, ook in de zin van niet roepen. Gewoon er zo snel mogelijk naar toe lopen, oppakken en buiten zetten.
Als je niet snel genoeg kan zijn en je wilt het onderbreken liet ik altijd "zomaar" en sleutelbos hard op de grond kletteren (niet aankijken moet voor hun ook een ongelukje zijn
)En dan snel oppakken en buiten zetten. Ben je te laat dan is het jammer gewoon rustig opruimen met schoonmaakazijn of dethol (haalt de urinegeur weg zodat het minder aantrekkelijk is)
Wat misschien ook handig is om eerst krant of kattenbak zindelijk te maken, als ze dan volledig op de krant of bak gaat, datgene achter een deur leggen. Bijvoorbeeld de voordeur. Zo kunnen ze het ook leren aangeven omdat ze dan niet bij hun plasplek kunnen. (ze zullen niet meteen gaan piepen/blaffen of krabben, maar als je haar die kant uit ziet lopen kan je haar meteen pakken en naar buiten. En zo verder opbouwen)
) opgepakt, naar beneden, maar ze hoefde niets meer te doen.. Ik wil alleen niet te negatief benaderen. (al is dat erg moeilijk op het moment!!!! )
.

Ik heb ook nergens gezegd dat ALLE honden bang worden ervan.