Traditionele sterilisatie hond, of via een kijkoperatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: Traditionele sterilisatie hond, of via een kijkoperatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:23

ik wil er persoonlijk ook bij zijn bij het in slaap vallen en wakker worden; veel klinieken willen dit niet, het is 'lastiger' en men zegt dat de hond vaak onrustiger is met wakker worden. voor prijs/kwaliteit misschien niet belangrijk, maar wel een overweging bij het kiezen van een kliniek :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:11

tip kijk ook eens goed rond in de praktijk hoe netjes het is, de netheid van wachtzaal/medicijn kastjes etc is vaak toch beetje richtlijn over hoe netjes en steriel er gewerkt wordt :') . tenzij het uiteraard erg druk is dan is het echt onmogelijk om netjes te houden maar anders is t toch vaak een richtlijn. daarnaast ook belangrijk of er een 2de arts of een assitent aanwezig is bij de operatie, zo ja is meer controle etc dan enkel alleen werken. ook handig te vragen wat ze gebruiken om de hond te monitoren tijdens operatie (hebben ze bijvoorbeeld een apperaat die ademhaling weergeeft in piepjes bijv of kijken ze gewoon naar beweging borstkast (laatste is dus lastig vol te houden als je zelf opereerd je kan immers slecht op 2 plekken te gelijk kijken)

matasja

Re: Traditionele sterilisatie hond, of via een kijkoperatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:25

*Vraag eens na of ze een aparte operatiekamer hebben, praktijk waar ik als eerste stage liep deed het letterlijk op de keukentafel, daar moesten wij die middag weer thee aan drinken....
*Hechten onderhuids voor sneller herstel
*Op afspraak werken dus niet uren hond in hok laten stressen, maar erbij zijn met de eerste spuit.
*Gasanestesie gebruikten ze bij mijn slechtste stageplaatsen ook, dus dat zal overal wel gebeuren
*evt vragen of ze een ecg meter voor het hart en co2 meter gebruiken omdat het al een iets oudere hond is

Verder weinig tips, ga wel naar een grotere kliniek, evt op internet zoeken naar ervaringen als je twijfelt.
Waar woon je trouwens? Heb in 4 goede klinieken gewerkt, wellicht is het in de buurt.

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:06

Ik woon in Almere en zit er aan te denken om haar bij Dierenziekenhuis Almere te laten steriliseren. ( http://www.dierenziekenhuisalmere.nl/ )
Hier is ze een paar keer eerder geweest en dat is me super bevallen.
Bedankt voor de tips en het lijstje, dit ga ik even navragen aan klinieken!