Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Noa_M schreef:Nou ik heb in februari een poes uit het asiel gehaald. Hiervan weten ze niet zeker of ze geholpen is of niet, omdat het litteken zo klein is dat het niet te zien is?? (geen idee of het zo is hoor, maar dat is mij verteld) Nu ben ik dus al een aantal maanden aan het wachten of ze krolls word of niet. Tot op heden nog niet geweest. Omdat ik het dus niet zeker weet, mag ze ook niet naar buiten. Maar ooohhhww wat wilt ze graag!! Moet heel voorzichtig zijn, anders schiet ze zo naar buiten, en tja een ongelukje zit dan in een klein hoekje.. Dus het is niet altijd geldnood/zielig vinden/of andere smoesjes....

ivy_power89 schreef:nou hier..
Als je weet dat je kat weg geweest is, en je hebt een vermoeden...... waarom ga je dan niet naar de DA om ze te laten weg halen?
ivy_power89 schreef:Men zou gewoon eens een dag in het asiel moeten rond lopen, dan beseffen ze zich ook wel dat het beter is om de poes te laten helpen.......
Asiels zitten overvol,
Schattig, ja , dat wel, maar oh oh mensen, wat veel , en het asiel zat al nokje vol.... Onvoorstelbaar. Dan word je wel even met je neus op de feiten gedrukt hoor stef schreef:Maar niet ieder pretnestje resulteert in gedumpte kittens. De meeste mensen zoeken een goed baasje voor hun kittens.
Ik vind dat er hier nu een beetje de toon gezet wordt alsof iedereen die een pretnestje of oeps nestje heeft, vervolgens de kittens de hersens inslaat, verzuipt, of dumpt...
Asiels zitten overvol... moet je eens tegen die mensen zeggen die allemaal oh zo zielige hondjes en poesjes uit het buitenland halen...
stef schreef:ivy_power89 schreef:nou hier..
Als je weet dat je kat weg geweest is, en je hebt een vermoeden...... waarom ga je dan niet naar de DA om ze te laten weg halen?
Als je al mensen hebt die een kitten bij je willen nemen, waarom wel?
En ja, dat de asiels overvol zitten is een serieus probleem, maar ik denk dat hier de verkeerde groep aangesproken wordt.
stef schreef:Maar niet ieder pretnestje resulteert in gedumpte kittens. De meeste mensen zoeken een goed baasje voor hun kittens.
Ik vind dat er hier nu een beetje de toon gezet wordt alsof iedereen die een pretnestje of oeps nestje heeft, vervolgens de kittens de hersens inslaat, verzuipt, of dumpt...
Asiels zitten overvol... moet je eens tegen die mensen zeggen die allemaal oh zo zielige hondjes en poesjes uit het buitenland halen...
Ik zie alleen dat mensen het vooral over verantwoordelijkheid hebben.
We hebben er niet meer rasloze poezen/katten bij nodig, om in die behoefte te voorzien.
Amaris schreef:Ik geloof niet dat de strekking van dit topic is dat er mensen zijn die 'poezen uitmelken voor geld'. Wie doet dat? Fokkers van raspoezen?
Het gaat er juist om dat er mensen zijn die dus duidelijk niets tegen een enkel nestje hebben. En dat is het probleem. Teveel mensen hebben niets tegen een enkel nestje. En die enkele nestjes maken samen heeeel veeeeel nestjes. En er zijn al veel te veel poezen op de wereld (en vooral in de asiels rond deze tijd).
annepaardoes schreef:Amaris schreef:Ik geloof niet dat de strekking van dit topic is dat er mensen zijn die 'poezen uitmelken voor geld'. Wie doet dat? Fokkers van raspoezen?
Het gaat er juist om dat er mensen zijn die dus duidelijk niets tegen een enkel nestje hebben. En dat is het probleem. Teveel mensen hebben niets tegen een enkel nestje. En die enkele nestjes maken samen heeeel veeeeel nestjes. En er zijn al veel te veel poezen op de wereld (en vooral in de asiels rond deze tijd).
(In dit topic hebben we het over ongeplande nestjes.)
Nee, ik doel meer op de mensen die telkens maar een nestje met hun kat nemen om het geld die de kittens opleveren. De broodfokkers onder het kattenfokken.
Daarnaast komt het overschot van kittens natuurlijk niet alleen van de "oepsnetjes." Ik vraag mij erg af hoe groot het aandeel is van katten uit enkele nestjes. Maar denk aan de raskattenfokkerij (gelukkig worden deze katten vaak wel bewuster gekozen, maar nog komen hierdoor katten op de wereld dus ik maak nu even geen onderscheid), broodfok en kitten die met vrachtwagens uit het buitenland komen.
Waarom neem je je verantwoordelijkheid niet als je je poes dat nestje laat krijgen en al helemaal als je voor alle kittens ook nog een een mooi thuis hebt gevonden? Moeten we dan maar mensen het recht ontzeggen om een enkel nestje te fokken omdat er al zoveel katten zijn? Mensen zijn dan maar verplicht om de kittens te aborteren, omdat er veel mensen zijn die onbezonnen door blijven fokken met katten. (Want ik denk dat dat meer de rede is van de vele katten dan die aantal nestjes die er van komen omdat er binnenpoes ontsnapt is en weer zwanger terug komt.)
Ik vind dat je niet te verantwoordelijkheid neemt als je:
- Je kat in deze situatie niet van haar kittens af helpt als ze te jong of te oud is om een nest te krijgen.
- Je niet goed voorbereid om het komende nest.
- Niet goed zorgt voor de kittens. (Denk ook aan het medische aspect)
- Niet goed zorgt voor de moederpoes. (,,)
- Niet selectief bent in de aanstaande baasjes van de kittens.
annepaardoes schreef:Ik ben het trouwens niet eens met de mensen die niet geloven in per ongeluk laten ontsnappen.
Hoe vaak is er wel niet de situatie dat bijvoorbeeld de visite roept "mag de kat naar buiten?" en vervolgend de deur al een halve minuut open hebben staan.
daarnaast heb ik eens hier op bokt een filmpje gezien van een kat die zich op verbazingwekkende wijze zichzelf door een hoog raampje wist te proppen.
Amaris schreef:annepaardoes schreef:
Nee, ik doel meer op de mensen die telkens maar een nestje met hun kat nemen om het geld die de kittens opleveren. De broodfokkers onder het kattenfokken.
Daarnaast komt het overschot van kittens natuurlijk niet alleen van de "oepsnetjes." Ik vraag mij erg af hoe groot het aandeel is van katten uit enkele nestjes. Maar denk aan de raskattenfokkerij (gelukkig worden deze katten vaak wel bewuster gekozen, maar nog komen hierdoor katten op de wereld dus ik maak nu even geen onderscheid), broodfok en kitten die met vrachtwagens uit het buitenland komen.
Waarom neem je je verantwoordelijkheid niet als je je poes dat nestje laat krijgen en al helemaal als je voor alle kittens ook nog een een mooi thuis hebt gevonden? Moeten we dan maar mensen het recht ontzeggen om een enkel nestje te fokken omdat er al zoveel katten zijn? Mensen zijn dan maar verplicht om de kittens te aborteren, omdat er veel mensen zijn die onbezonnen door blijven fokken met katten. (Want ik denk dat dat meer de rede is van de vele katten dan die aantal nestjes die er van komen omdat er binnenpoes ontsnapt is en weer zwanger terug komt.)
Ik vind dat je niet te verantwoordelijkheid neemt als je:
- Je kat in deze situatie niet van haar kittens af helpt als ze te jong of te oud is om een nest te krijgen.
- Je niet goed voorbereid om het komende nest.
- Niet goed zorgt voor de kittens. (Denk ook aan het medische aspect)
- Niet goed zorgt voor de moederpoes. (,,)
- Niet selectief bent in de aanstaande baasjes van de kittens.
Jep.
Ik denk dat er ergere dingen zijn dan niet met je kat fokken. Mensen komen daar wel overheen.