Ether als euthanasie middel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:32

Toch wel een beetje luguber al die ideeën die hier worden aangedragen om zo'n beestje zelf om zeep te helpen... -O-
Hoop niet dat het mensen op ideeën brengt :n Ook voor dit soort dingen ga je mijn inziens gewoon naar een DA

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:37

little_birdy

Re: Ether als euthanasie middel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:46

poeh 70 euro is veelste veel hoor
snel een andere DA bellen
mijn parkiet had ook een tumor en die wilde ik ook waardig in laten slapen
dat kostte 15 euro bij mijn DA,
was heel mooi ze had het diertje goed vast en hield hem ok vast tot ze helemaal weg was ,
dus zou echt naar een DA gaan en niet zelf aan gaan kloten met allerlei middelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:46

amy_leftover schreef:
Toch wel een beetje luguber al die ideeën die hier worden aangedragen om zo'n beestje zelf om zeep te helpen... -O-
Hoop niet dat het mensen op ideeën brengt :n Ook voor dit soort dingen ga je mijn inziens gewoon naar een DA

Nee hoor, hoe gigantisch veel van mijn dieren. Maar een hamster of konijn word toch echt afgemaakt door mijn vader of vriend van mijn moeder.
Als ze al zo ziek zijn, ga ik niet nog eens slepen met die beestjes. Veelste veel stress voor.

En dat geld van het inslapen kan ik weer in het potje doen voor als het er echt iets nodig is.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:02

Zo wat een verschillen in prijzen! Sowieso ga ik niks zelf uitproberen. Ik ben er dan bang voor dat ze veel meer pijn krijgt en niet in 1 keer dood is. En dat wil ik helemaal niet hebben! Ik heb iniedergeval al 10 euro mogen lenen van een vriendin, en ik heb zelf nog 24 euro dus ik ga nu gelijk even wat dierenartsen bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:27

love_western schreef:
amy_leftover schreef:

Nee hoor, hoe gigantisch veel van mijn dieren. Maar een hamster of konijn word toch echt afgemaakt door mijn vader of vriend van mijn moeder.
Als ze al zo ziek zijn, ga ik niet nog eens slepen met die beestjes. Veelste veel stress voor.

En dat geld van het inslapen kan ik weer in het potje doen voor als het er echt iets nodig is.

Kan zijn, maar dit lijken mij geen dingen die je zo maar moet gaan uitproberen. De TS geeft dan wel aan niet zelf te willen aanrommelen, maar wat doen anderen met deze informatie? Toch l*llig voor zo'n dier waarbij het net niet helemaal goed gaat, omdat iemand iets probeert wat ergens op een forum geschreven staat >;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:31

amy_leftover schreef:

Hoezo? Als ik een dier dood maak is het in 1 tel dood hoor, het enige punt is dat je echt niet moet nadenken dat je het zielig vind of wat dan ook, want als je het maar half af maakt (beetje letterlijk :o ) dán is het zielig inderdaad.

70 euro voor een ratje, pff.. als je het echt graag op deze manier wilt laten doen kun je beter even een rondje bellen, dat is echt geen normale prijs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:35

jemig... Ik sta werkelijk te kijken van wat voor 'n 'tips' er gegeven worden?!??! Zoiets ga je toch niet uitproberen??? OF je zoekt een dierenarts die een normale prijs hanteerd, OF je zoekt iemand die weet wat ie doet en het beestje in 1x uit zijn lijden verlost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:36

amy_leftover schreef:
love_western schreef:

Kan zijn, maar dit lijken mij geen dingen die je zo maar moet gaan uitproberen. De TS geeft dan wel aan niet zelf te willen aanrommelen, maar wat doen anderen met deze informatie? Toch l*llig voor zo'n dier waarbij het net niet helemaal goed gaat, omdat iemand iets probeert wat ergens op een forum geschreven staat >;)

Tjah, ze kunnen zelf ook wel indenken als ze het durven of niet. Zelf begin ik er niet aan, waarom ik kan het gewoon niet.
Maar de vriend van mijn moeder en mijn vader, slachten al jaren. Eerder was dat normaal op de boerderij.
Dus die twijfelen echt niet.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:37

Ik heb het bij de rat van een vriendin als volgt gedaan, ik heb het diertje in een handdoek gerold en toen een enorme dreun op zijn hoofd met een zwaar stuk hout (lees weipaal)
Was afdoende en laat je niet afzetten door een dierenarts, die maken al meer dan genoeg misbruik van de dierenliefde van een mens.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:04

Ik zou zeggen zoek een dierenarts en vraag of je in termijnen kan betalen.

Wat betreft Chloroform ik vindt dat een nettere oplossing dan de nek breken enz. Want dat gaat vaak pas na een aantal pogingen goed. Bij Chloroform gaat het erg snel en pijnloos. Maar als je er geen ervaring mee hebt zou ik gewoon naar de dierenarts gaan.

70 euro is bij veel dierenartsen een niet zo gek bedrag. Vaak is het consult al 25 euro en voor een rat heb je in verhouding al aardig wat euthanasie middelen nodig. Dan is het nog de vraag of er eerst narcose wordt gegeven wat ook weer meer kost.
Zo heb ik van de week bijna 100 euro betaald voor het inslapen van een kip omdat ik dat niet zelf kan en een waardig afscheid wilde.
Dat is nou eenmaal als je dieren hebt. En je moet ook altijd zorgen dat je dat bedrag er hebt liggen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:07

Wilawander schreef:
70 euro is bij veel dierenartsen een niet zo gek bedrag. Vaak is het consult al 25 euro en voor een rat heb je in verhouding al aardig wat euthanasie middelen nodig. Dan is het nog de vraag of er eerst narcose wordt gegeven wat ook weer meer kost.
Zo heb ik van de week bijna 100 euro betaald voor het inslapen van een kip omdat ik dat niet zelf kan en een waardig afscheid wilde.
Dat is nou eenmaal als je dieren hebt. En je moet ook altijd zorgen dat je dat bedrag er hebt liggen.

Nee maar sommige dierenartsen vinden zo'n bedrag voor een ratje ook onredeliljk, en eerlijk is eerlijk het is maar 1 tel werk en je hebt maar zo weinig van dat euthenasiemiddel nodig.. als je geluk hebt vind je er eentje die niet de volle 35 euro consult gaat zitten rekenen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:08

Pikeur schreef:
Wilawander schreef:

Nee maar sommige dierenartsen vinden zo'n bedrag voor een ratje ook onredeliljk, en eerlijk is eerlijk het is maar 1 tel werk en je hebt maar zo weinig van dat euthenasiemiddel nodig.. als je geluk hebt vind je er eentje die niet de volle 35 euro consult gaat zitten rekenen

Tuurlijk zijn die er ook. Maar die moet je net even vinden.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:11

Ik vind overigens 70 euro voor euthanasie van een rat erg veel!!!! Voor onze hond waren we rond de 70euro
kwijt. En geloof he, die woog toch heel veel meer :=

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:17

Ik heb een da gevonden die voor 40 euro mijn ratje in wilt laten slapen. Het is alleen wel een half uur rijden met de auto. Wat zouden jullie doen? Ik vind het een beetje een moeilijke beslissing.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:17

Ik zou zeggen DOEN!
Heel veel sterkte in het ieder geval!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:20

In jouw geval zou ik het dan doen, je moet de manier kiezen waarop jij er rust mee kunt krijgen

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:25

Belachelijk die prijzen! Ik zou het nog een keer checken!Ik heb verleden week mijn cavia in laten slapen, kosten 22 euro!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:30

Joline_ schreef:
Ik vind overigens 70 euro voor euthanasie van een rat erg veel!!!! Voor onze hond waren we rond de 70euro
kwijt. En geloof he, die woog toch heel veel meer :=

Een rat heeft een snellere stofwisseling en daardoor veel meer nodig dan je zou verwachten. Dat kan behoorlijk oplopen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:32

Volgens mij klopt die 70 euro niet, ik was voor mijn hamster 15 euro kwijt en voor mijn konijn 30.
*edit, als je totaal een uur aan het rijden bent bent je qua benzine kosten ook veel geld kwijt tegenwoordig, -O-
* edit 2, daarnaast heb je zelf voor een huisdier gekozen, neem dan ook de verantwoordelijkheid als deze ziek is en draai voor de kosten op.
Laatst bijgewerkt door _Noah op 02-05-12 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:32

Vind die prijzen ook echt belachelijk gewoon! Heb voor t inslapen van een muis ooit eens 14,50 euro betaald... TS succes iig!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:35

love_western schreef:
Toevallig geen luchtbuks in huis?

:') -O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:36

:wow: ,100 euro voor een kip...we hebben hier laatst een paard van 1.80m hoog in laten slapen,was 150 euro...

waar gaat dit nog over die prijzen... :x

TS 40 euro is ook nog flink aan de prijs hoor,maar goed 30 minder als die ander..half uurtje is zo gereden dat is het probleem niet...je moet doen waar je je prettig bij voelt :j

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:40

Ik draai ook zelf voor de kosten op. Had ook nog wat geld achter gehouden maar ik had zelf ook niet verwacht dat de dierenarts zoveel geld zou vragen. Toch bedankt allemaal voor het meedenken. Ze gaat zo in haar reismandje en dan gaan we naar de dierenarts. Het is niet makkelijk maar wel beter voor haar. Ze is al bijna 4 dus dat vind ik een goeie leeftijd om afscheid te nemen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:43

Bij ons is een rat euth 20 euro.. Dus hoe ze aan 70 euro komen???? :roll: Misschien omdat ze eerst het beestje verder willen onderzoeken? Geen idee hoor.. Wij spreken ook nooit een euth af door de telefoon, eerst het dier bekijken, dan in overleg besluiten wat het beste is. Wij gaan uit van het dier, niet van de persoon :+ Daarbij heb je wel kans dat er nog bewaar kosten bijkomen. Beestje moet netjes afgevoerd worden, kost natuurlijk ook geld..
Maargoed, je hebt wel gekozen voor een dier. Jammer dat je moeder nu terugtrekt. Want nu lijd het diertje en dat is ook niet fijn :n

Succes bij de DA zo, afscheid nemen is nooit leuk :n