Iets meenemen waar hij écht verzot op is (en niet vaak wordt gebruikt) en dat ook laten merken dat je het bij je hebt
Ook af en toe gewoon uit het niets bij je roepen en goed belonen als ze komt.. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ook af en toe gewoon uit het niets bij je roepen en goed belonen als ze komt..

Dus die heeft nog niet echt los gelopen zegmaar. Maar aan de lange lijn doet ze het super! (we hebben overigens nu gewoone en touw, gaat ook prima en is lichter inderdaad!)_brunette schreef:Het probleem is dat ik er geen 100% vertrouwen in heb dat ze terugkomt. Daar maak ik me zorgen om dus misschien is ze er gewoon nog niet aan toe. Maar als ik het niet probeer zal ik het ook niet weten. Verder vindt ik dat een hond gewoon moet kunnen rennen!
reneetje8976 schreef:Wiij hebben een ridgeback die in juni 2 word.
Wij hebben onze pup NIET op cursus gedaan, maar wij hebben alles zelf gedaan aangezien wij veel ervaring hebben met het opvoeden van honden.
Onze pup heeft van kleins afaan altijd los gelopen.
Hij loopt nu ook niet meer weg en luistert perfect. Toch begrijp ik idd je angst goed!
Ik zou ergens waar er geen 'afleiding' is lekker oefenen.
Komt heus wel goed!
Succes.
Nikass schreef:Niet mee eens, Ridgebacks zijn juist heel moeilijk op te voeden. Doen precies waar ze zelf zin in hebben en communiceren slecht met andere honden.
hij liep vanaf dag 1 al los en is nooit vast geweest. Hij was 1 jaar toen hij kwam. guccio schreef:Misschien eens op een schoolplein met de bal gaan spelen nadat je haar hebt uitgelaten. Heb je tijdens de cursus geoefend met los lopen en volgen? Anders zou je daar eerst mee kunnen gaan oefenen.
_brunette schreef:Het probleem is dat ik er geen 100% vertrouwen in heb dat ze terugkomt. Daar maak ik me zorgen om dus misschien is ze er gewoon nog niet aan toe. Maar als ik het niet probeer zal ik het ook niet weten. Verder vindt ik dat een hond gewoon moet kunnen rennen!
En dan in kleine stapjes uitbouwen, ga op het tempo van je hondje, houd goed in de gaten hoeveel vrijheid ze aankan 
sowieso eerst met een hond die wel luistert.