Nestje puppies, tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:53

meestal wordt idd wel zon doodligrand aangeraden maar met de rassen waarover jij het hebt zal het redelijk meevallen met de kans op dooddrukken, het is ooral ook van belang dat de pups niet te koud krijgen, de meeste fokkers raden eerste paar dagen een warmte lamp aan om meer warmte te creeeren (de pups kuknnen hun temperatuur nog niet zelf hooggenoeg houden in het 'wild' maakt de nest en lichaamstemperatuur van de moeder dit wel maar of dit in je kamer lukt dat weet ik zo net nog niet). Belangrijk is dus ook je pups af en toe te temperaturen dat ze niet afkoelen, en ook de teef te temperaturen als dat lukt om te controleren dat ze geen koorts ontwikkeld (tekenen van baarmoeder ontsteking door achtergebleven placenta/pup), het is wel normaal dat de teef eerste dagen nog uitvloei heeft maar hierna moet dit stoppen. Verder klintk het alsof het super gaat en ben benieuwd naar een fototje

ps heel raar verhaal van dierenasiel...

Rytm

Re: Nestje puppies, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 22:59

Ik laat ze zeker nog checken door de DA, maar ik mag hem dus pas op een 'werkdag' laten komen.
Verder krijgen ze de zorg en aandacht alsof het mijn eigen zijn, maar dat zijn ze dus inderdaad niet. Maar anders moesten ze buiten bij de andere honden en dat leek me niet zo'n sterk plan.

Warmtelamp kan ik niet zo 1,2,3 ergens vandaan halen nu, maar het is echt heel warm in mijn kamer, rond de 24 graden, of is dat ook te koud?

Ik heb het idee dat de moeder wel echt goed oplet waar ze gaat liggen en ook dat de pups niet te ver weg kruipen dus.

Ja, stom verhaal over dat castreren. De vader is een geadopteerde hond uit Spanje, misschien dat ze daar dat met een korreltje zout nemen maar er zat een officiele DA verklaring bij dus ja.. maargoed, niks meer aan te doen en ik vind ze natuurlijk wel heel leuk hoor!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 07:26

24 graden is eigenlijk te weinig voor eerste paar dagen maar zal lukken als niet op de toch en ze goed bij de moeder blijven liggen idd. goed opletten dat ze lkkr bewegelijk zijn en dat niet een uit het nest kruipt. Zoals eerder gezegd niet op de tocht, miss zo van die handdoeken ofzo tegen deur om daar de trek weg te houden. Het is natuurlijk wel heel leuk om een smee te maken en het zijn er gelukkig maar 3 dat zal wel lukken om baasjes voor te vinden

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 07:54

Bedankt voor de tip. Beweeglijk zijn ze zeker en ik ga nu op zoek naar iets waarmee ik een hoek van de kamer kan afzetten dat ze wat meer de ruimte heeft en dat de pups niet weg kunnen als ze staks beginnen kruipen en lopen. Nu ligt ze nog gewoon in haar hondenmand waar ze buiten altijd in lag.

Ze zien er iig nog even goed uit als gisteravond. Moeder heeft alleen vannacht midden in de kamer geplast, die is niet echt zindelijk natuurlijk omdat ze altijd buiten zat. Had wel kranten neergelegd maar tevergeefs. Net eventjes naar buiten gelaten maar ze wilde nog niet echt iets doen. Nouja, geeft allemaal niets, het is een stenen vloer dus makkelijk schoon te maken.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:09

had je wel een kruik? deze zou je er nog bij kunnen leggen. en zijn de pups al gewogen?
hihi mama geeft dus niet echt t goede voorbeeld, gelukkig heb je dan een stenen vloer. let wel op dat er van een stenen vloer een hoop kou vanaf kan komen dus dan lijkt de kamer warm maar van de grond komt dan de kou.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 10:21

Ja heb je gelijk in. Ik heb een heleboel kranten en handdoeken neergelegd maar ben ook een beetje bang dat ze daarin verwikkeld raken. Al houdt de mama ze wel goed bij zich maar toch.

Ik heb een stuk van de kamer afgezet met een houten stellage en ze accepteerde het verhuizen wel goed. Nu nog een van de vieze kleden die in haar oorspronkelijke nestje lagen erbij gelegd, deze kan ik morgen wel weghalen toch, als de geur in het nieuwe nestje hangt? Hij is namelijk errug vies.

Ja ze zijn gewogen!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:27

heb je dan niet gezien dat ze loops was ? >;)
en de reu moet er ook op gereageerd hebben...dan zie je 2 honden met een afwijkend gedrag.
(ik ga ervan uit dat de teef niet "gecastreerd " was, want bij een reu zie je het verschil wel..)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:30

heb je alleen kranten en handdoeken op de vloer? hou dan de temp goed in de gaten ze kunnen snel afkoelen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 10:34

Ja en een vloerkleedje die wel warm is maar die beslaat niet het hele opp.

Nee de reu is niet gecastreerd maar wat ik eerder al schreef, bij controle door de DA (wij zagen natuurlijk ook die ballen wel hangen) zei hij dat waarsch de zaadleiders doorgesneden werden omdat ze dat volgens hem soms zo doen in Spanje.
We hebben wel gezien dat ze loops was ja, maar we dachten dus dat het geen probleem was.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:37

hoe gaat het met de pups? is de DA er al bij geweest?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 13:18

Ze doen het heel goed! De DA komt een dezer dagen een merrie scannen dus die zal dan ook wel even kijken bij de pups, ik denk niet dat hij speciaal voor de honden gaat langskomen. Zie op dit moment ook geen reden waarom. Ze groeien goed en doen alles wat ze moeten doen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:25

meschien heb je hier wat aanhttp://www.google.nl/url?sa=t&rct=j& ... SEB0_lhCRQ
als je nog vragen heb vraag maar heb zelf ook al 2 nestjes groot gebracht
maar je mag nu zeker niet heel de dag gaan wedrken hoor want mams kan ook er bij weg gaan en dan liggen ze echt te koud ook al is het 24 graden in huis op de plek boven hun moet het al zo rond de 22 graden zijn dus ga proberen om aan een warmte lamp te komen !!!!!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 13:27

Heb je wel gelezen? Ik woon en werk op een paardenbedrijf en daar zijn ze geboren, we zijn dus met z'n 6en praktisch altijd thuis.

Ze liggen in een verwarmde kamer waar geen greintje tocht in kan en de moeder blijft er gewoon bij liggen tot nu toe.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:30

Rytm schreef:
Heb je wel gelezen? Ik woon en werk op een paardenbedrijf en daar zijn ze geboren, we zijn dus met z'n 6en praktisch altijd thuis.

Ze liggen in een verwarmde kamer waar geen greintje tocht in kan en de moeder blijft er gewoon bij liggen tot nu toe.

o sorry over dat werk heb ik over heen gelezen dan
en over mams de pups kunen twee weken hun eigen tempratuur niet regelen
dus als mams weg loopt (en dat gaat sneller dan je denkt ) kunnen ze snel af koelen
ik bedoel het goed hoor zeker niet aangevallen bedoelt

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:18

mocht ts geen warmte lamp hebben (wat ik me best voor kan stellen) kan ze altijd nog een kruik pakken.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:08

Jep, ik zal het wel in de gaten houden als de moeder begint weg te lopen. Nu is ze er echter nog niet weg te slaan. <3

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:20

heb je nog een foto :+

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 07:45

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:49

ag wat schattig.

is ook lekker, dan als je later pas achter kom dat hij helEMAAL niet is gecastreed is

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:17

aah wat zien ze er lief uit. Ben blij dat ze het zo goed doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:22

wat een schatjes zeg, ik blijf volgen! :D