Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Wildgirl schreef:Volgens de politie zal de eigenaar schriftelijk bericht krijgen, maar daar ga ik niet op zitten wachten, mijn moeder durft met de hond nu niet meer naar buiten.
Wat is raadzaam en wat kan ik in dit geval eisen/recht op hebben?
Niet akkoord gaan met melding maar eisen dat ze er een "aangifte" van maken. Eventueel de aangifte doen met meerdere slachtoffers. Ik zou ook een melding doen naar de burgemeester in je woonplaats doen ivm handhaven van plaatselijke verordening. Ook op uitlaatplaatsen/losloopgebieden hoort een hond onder appèl te staan.

goed zo, laat ze hun werk maar doen, deze hond heeft bloed geproefd en zal het blijven doen. Zeker bij deze mensen. Er zijn testen die ze doen om te zien hoe het gedrag is van een hond naar andere honden, word ook door de politie gedaan. Vraag er maar eens naar. Op deze test zijn vele bijters gezakt, en ingeslapen.
ik kan er echt niet bij! 

Juliette86 schreef:Volgende keer neus dicht houden en stok zijn strot in duwen, binnen een minuut moet hij los laten. Ik heb altijd een zakmes bij (gewoonte vanuit de paarden) en komt hij mij tegen dan heeft hij pech want ik snij zn keel door. Heb al 1 keer een agressieve hond aan een riek geprikt die een kindje op stal wilde pakken. Een paar weken later kwam ik die mensen op weg naar stal weer tegen en liep de hond weer los. Ze kregen nog 1 kans om aan te lijnen of ik zou er overheen rijden met mn auto. Heb hem nooit meer loslopend gezien.
Ik ben dol op beestjes en heb zelf 2 honden. Ik weet dat die hond zelf er echt niets aan kan doen maar sommigen zijn echt een gevaar voor anderen.
Voor nu zou ik persoonlijk naar het politie bureau gaan en aangifte doen. Niet alleen van de aanval maar ook van het feit dat de eigenaren niet ingrepen.
Zijn genoeg andere manieren om een hond los te krijgen hoor