SPOED! dwerghamster gevonden, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Re: SPOED! dwerghamster gevonden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 01:04

Hebben geen grote pan.. (studenten.. :p) Maar hij zit nu goed :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:08

En wat ga je morgen met de hamster doen? Wil je hem tijdelijk zelf houden zou je er echt een kooitje voor moeten houden en anders even de dierenambulance bellen die kunnen hem naar een opvang brengen als het goed is :)

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 01:11

We gaan morgen een mooie kooi kopen en alles wat erbij hoort en dat blijft ie lekker bij ons. Vriendin heeft ervaring met ratten/konijnen/hamsters, dus komt goed! En zij is genoeg thuis :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:16

Nou niet te voorbarig, ik zou eerst maar eens een rondje doen door de buurt, weet je of er kinderen in de buurt wonen? Ga daar dan eerst eens lang, een hamster kan nooit zoveel terrein afleggen, is nogal makkelijke prooi/slachtoffer voor zo'n beetje alles.
En even een briefje oid ophangen bij de supermarkt lijkt me wel een goed idee.

Dus ik zou morgen eerst eens op zolder oid kijken wat je nog hebt liggen waar hij tijdelijk in kan wonen. Straks komt er over een paar dagen een lief kind hem ophalen heb jij voor niks 100 euro uitgegeven.

En wil je dan toch een kooi kopen, koop dan een oud (lek) aquarium, dat kost je maar een tientje en is veruit perfekt voor een hamster. De kooien die je bij dierenwinkels koopt zijn standaard veel te klein en bovendien belachelijk duur.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 01:23

We hebben al op marktplaats en Amivedi gekeken, daar staan geen vermissingen op. Zal dit de komende tijd in de gaten houden en geven niet te veel uit, zo rijk zijn we ook niet. Mocht die alsnog weggaan dan hebben we een plekje voor eventueel een beestje uit t asiel/opvang. Vind het sneu om het beestje nu een paar dagen in een lege la te laten zitten..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:34

Ach dat maakt voor dat dier niet uit, paar lege wc rolletjes erin, wat oude kranten of een pluk hooi, lap oude stof, van een oude doos een leuk huisje knutselen, klaar is kees. Hamster heeft niet zoveel nodig hoor, als je erbij bent kun je hem rond laten lopen door de kamer (let op kabels en snoeren) ofzo.

Ik zou eerst eens in de buurt gaan vragen, veel mensen denken er ook niet aan om een oproep te plaatsen of weten niet eens van het bestaan van de site's die je noemt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:56

Hamster heeft wel geluk gehad met jullie hoor, top dat jullie hem zo opvangen :) De kans om gevonden te worden voor een gedumpte / ontsnapte hamster lijkt me niet groot en dan ook al gelijk terecht komen bij iemand die er zo goed voor wil zorgen :D

Ik zou idd nog wel even een oproepje plaatsen in de buurt en hem als gevonden dier aanmelden bij amivedi dan weet je zeker dat er geen verdrietig baasje ergens op hem zit te wachten. Wel heel 'toevallig' dat morgen de meivakantie begint je zou toch haast denken dat het vinden van oppas teveel van het goede was...