Voeradvies gevraagd bar slechte eter(Dwergkees)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voeradvies gevraagd bar slechte eter(Dwergkees)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:08

Even heel wat anders: Hoe ziet het gebit van de hond er uit?
Als je schrijft dat alle harde brok problemen geeft, terwijl blikvoer en rodi wel gegeten wordt... Zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij de harde brok niet wil vanwege tandpijn/problemen.

Geheel overstappen op KVV zou ik inderdaad sowieso doen.
Veel gezonder voor je hond. En die diarree de eerste dagen gaat vanzelf over. :j

Maar check z'n gebit eens goed op tandbederf, tandplak, etc.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:13

rodi ging mijn hond ook van aan de race, ik voer nu smuldier en dat gaat prima. Berre had ook dat probleem, altijd moeilijk eten met brokken. We voeren nu 1x per dag 's avonds en alleen vers en dat was echt de oplossing.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:17

FloMax schreef:
@Kimmie: ja ik heb de complete voeding. Dus alleen hierop zou het het wel gewoon moeten doen?

Ontzettend bedankt, dan ga ik vanaf nu maar gewoon op alleen vlees zetten :D

:j ja dat is compleet voer en daar gaat ze het gewoon op doen :D . +:)+

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:25

Mijn eerste gedachte was ook: over naar KVV!

Onze franse bulldog kreeg eerst een blikje en wat brokjes per dag.. Brokjes at ze echt pas aan het eind van de dag op, als ze zeker wist dat ze niks beters kreeg. Vond ze dus echt niet lekker..

Nu krijgt ze elke dag Carnibest Light, en op het moment dat je het neerzet staat ze al naast je! Het is ook nog eens beter voor je hond.. Die dunne ontlasting wordt vanzelf beter.

Kijk anders even hier op het forum: www.barfplaats.nl

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:39

Ze is pas noh bij de DA geweest en die zei dat haar gebit er voor een kees wel goed uitzag. Ze mist een tandje maar voor de rest was t wel goed. Maar de brokken van Cavom zijn ook hard en die kauwt ze dan weer wel.

Ik heb dr vanaf nu gewoon op Rodi, moet goed komen :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:40

gaat het eten met alleen rodi wel goed?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:48

Tot nu toe wel, ze spingt een gat in de lucht als ik alleen al de doos tevoorschijn haal :')
Maar dat deed ze eerst ook met blik, daarna at ze het niet eens meer.
Kijken hoelang dit aanhoud, misschien is het wel een succes :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:49

das beter, en je kan ook alwisselen he,met andere kvv merken,dan hou je er een beetje variatie in :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 01:14

Ze blijft nog steeds eten van de Cavom brokken van Max...

Ik twijfel nu een beetje :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 06:32

Als je maar sowieso niet brokken en kvv tegelijk geeft, dat is heel slecht voor haar vertering.. Je kan eventueel in de ochtend brokken doen en 's avonds vlees, maar het liefst gewoon die brokken weg.. Zit toch alleen maar zooi in meestal..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:16

Hier ook een heel slechte eter.

Waar ik hem vandaan heb waren 22 volwassen dieren en een nest pups, deze moesten met een paar voerbakken samen doen, pups werden vaak gegrepen bij de voerbakken door de volwassen dieren.

Ik heb ook het idee dat daar zn anthipatie tegen eten vandaan komt.
Heb alles al geprobeerd, brok, vlees , vers vlees, bij het laatste stond ie bijna bij te kokken.

Heb ook al eens gedacht, je eet maar wat ik je voorzet, maar dan eet ie gerust dagen niet, en ik beweeg en sportte heel veel met mn hond, hij was op een gegeven moment zo zwak vh niet eten dat ie bijna door zn poten zakte, dus dat was ook geen optie.

Hond is superslank, niet verwend, al mn vorige honden aten altijd alles, dus dit is geval apart.

Als 1 vd katten of een andere hond het op zn voer voorzien heeft gaat ie na een hoop lawaai toch eten.

Hij heeft ook het nadeel dat ie erg gevoelig op zn huid is dus kan niet zomaar alles geven, voer hem nu royal canin Z/D ultra sensitive.
Lekker duur voer maar hij eet het zowaar en doet het goed erop, wel kook ik wat kipfilet en doe klein stukje met wat kookvocht over zn eten, dit gaat nu gelukkig al paar jaar goed en is hij eindelijk mooi op gewicht.
Komt nog wel regelmatig voor dat ie een dagje niet eet maar hij heeft nu wat gewicht om op te teren, hij was idd het verleden erg dun waarna hij na dag eten echt heel erg inviel.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 02:03

Tanya; Ik lees toch wel goede dingen over Cavom, en Max doet het er zeer goed op.
Sinds Vitani eten pikt van Max is ook haar ontlasting sterk verbeterd en heeft ze ook meer energie.
Ze is sowieso niet mager, heeft genoeg vetjes om op te teren, maar Cavom gaat er prima in.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:12

in cavom zit 18% vlees,de overige bestanddelen ( 82%) zijn beter geschikt voor een paardenvoerbak als voor een hondenvoerbak,maar goed dat zijn de meeste hondenbrokken...

ik zou haar gewoon op vlees houden en die paar brokjes die ze pikt zijn dan maar extra...

of nog beter,je andere hondje ook op vlees zetten , = 100% waar voor je geld,en 100% waar je hond iets aan heeft.. :)