Amaris schreef:zoooo wat een goede tips komen hier voorbij. Kippenforum... hele goede! Dat ik daar zelf weer niet aan heb gedacht...
Happinez: jij hebt dus niets overdekt zie ik, en dat gaat goed? Maar jou kipjes zijn geen krielkipjes en kunnen dus niet vliegen?
Kipjes zijn formaat Kriel. Klein maatje dus.
Heb ze gekortwiekt ooit want eerst gingen ze mooi eroverheen, nu blijven ze braaf binnen de ren.
het is niet overdekt enkel het hok met vaste ren wat erbij staat.
Heb geen problemen met andere katten of roofdieren, alleen in de winter/voorjaar sluit ik ze snachts op in het hok.
Omdat ik geen risico wil lopen met vossen of dat soort spul.
in lelystad hadden we een tuintje van 10 bij 5 waarvan de dames de helft konden gebruiken met zijn 4 en. De struiken bleven aardig heel, behalve de heel lekkere die tot spronghoogte kaal waren. Nu hebben ze de hele tuin hier, ongeveer 300 m2 hier staan veel struiken die vanaf 35 cm hoog mooi groen zijn, andere zoals laurier laten ze met rust.
ongeveer 6 bij 2. Niet groot maar voor extreme omstandigheden zodat we zeker weten dat ze niet uit de tuin kunnen komen. Wordt gebruikt bij een paar dagen weg. Met struiken, ren en nachthok, zitstokken voor overdag bij regen naast hun binnenhok in de garage dat ongeveer 2 bij 4 is met etages. Die struiken vlier, framboos druif en buxus zijn nog mooi groen boven snavelhoogte. De buitenring is 10 bij 5 met ook nog rodondendron, extra buxus, beukhaag en kamperfoelie. Netjes groen ook. dit is voor max 10 kleine krieltjes.