Onze Dino is aangevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:32

IMJ schreef:
Elke hond icm dit gedrag is gevaarlijk.
TS geeft aan geen kritiek op het ras te geven :)

Doel je nou op mij? Ik noem geen ras en geef ook geen kritiek op een ras. Maar een tekkel is toch echt iets makkelijker in z'n nekvel te grijpen dan een grote hond en heb ook nog nooit gehoord dat bijv. een tekkel een hond dood kan bijten. Ik bedoelde het dus zoals ik zei, combinatie type en dit gedrag kan letterlijk gevaarlijk zijn. Lijkt me heel erg trouwens als het je eigen hond is, je zal er maar over na moeten denken wat je ermee moet!

De insinuatie naar een ras maak jij dus in deze.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:34

DaphneR93 schreef:
Ik vind het soort hond icm dit gedrag een gevaar voor z'n omgeving. Haar baasje moet zich ook rot geschrokken zijn. Fijn dat jullie dit in ieder geval netjes kunnen regelen. Ik denk dat een hoop mensen van schrik anders zouden reageren.

Excusé.. hieruit maakte ik op dat jij het soort hond bedoelde.. want dat staat er letterlijk...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:36

Ik dacht juist dat een kaakklem bij honden soort van werd geimplanteerd om te voorkomen dat ze hun kaken helemaal dicht kunnen klappen. Maar dan had ik dat dus fout.
Ik hoorde achteraf inderdaad ook iemand die zij dat je iets met de achterpoten moest doen. Beetje uit elkaar trekken ofzo. Maar goed, gelukkig is het nu achter de rug.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:38

IMJ schreef:
DaphneR93 schreef:
Ik vind het soort hond icm dit gedrag een gevaar voor z'n omgeving. Haar baasje moet zich ook rot geschrokken zijn. Fijn dat jullie dit in ieder geval netjes kunnen regelen. Ik denk dat een hoop mensen van schrik anders zouden reageren.

Excusé.. hieruit maakte ik op dat jij het soort hond bedoelde.. want dat staat er letterlijk...

Zal het even aanpassen aangezien ik dat niet bedoel.

vencedor

Re: Onze Dino is aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:44

oef dat is schrikken..! Gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Ik vind het ook ontzettend sneu voor de eigenaar van de andere, je schrikt je dan ook echt rot! Schoppen en slaan heeft bij dit soort honden geen zin. Werkt juist tegenovergesteld, dus het zou zo maar kunnen zijn dat door het schoppen en het slaan de aanval verergerd is. Deze honden worden door pijn nog agressiever en zijn dan helemaal niet meer voor rede vatbaar.

Erg vervelende situatie voor beide partijnen. Zou ook niet graag in de schoenen van de andere eigenaar staan..brrr.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 08:23

Wij vonden dat inderdaad ook, ik weet niet wat ik zou doen als mijn hond zoiets bij een ander zou doen.

We zijn gisteravond nog even bij de dierenarts geweest. Het gaat goed met dr, alleen haar linkeroog was nog vuurrood, alle aderen zijn gesprongen, dus daar hebben we nog druppels voor mee gekregen en nog een paar pijnstillers.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:40

Bij dit soort honden is het nadeel dat je idd de kaak niet open krijgt. Wat ik laatst las was dat ze pas los kunnen laten als de adrenaline eruit is. Maar goed heb maar eens het geduld als een hond met een ander hondje in de bek staat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:19

Ach, wat vind je je hondje zielig bij zoiets he?
Hopelijk knapt haar oog ook gauw op.