Poes plast in huis.. Iemand tips.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Re: Poes plast in huis.. Iemand tips.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:53

Onze buurvrouw klaagde laatst dat ze in haar tuin platsen enzv. Maar ze heeft zeg maar koffiedik (wat er in de filter overbl9ijft na dat je koffie hebt gezet) en dat helpt. Ik geloof dat het ook wel met andere dingen kan maar het is maar iets wat in me opkomt :D

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:55

Als een kat of poes ineens onzindelijk word kan dit duiden op een blaasontsteking.
Ik zou even wat plas op proberen te vangen en dit na laten kijken door een da.
Is dit goed dan kan het inderdaad van de krolsheid komen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:00

Lijkt idd op blaasontsteking.. wat zei de DA?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:09

De regel bij katten is eigenlijk aantal katten + 1= aantal kattenbakken. dus in jou geval 3! Misschien wil ze idd gewoon een eigen kattenbak!
Voer neerzetten op de plaatsen waar ze plast wil ook nog wel eens helpen. Katten vervuilen inprinciepe hun eigen etensplek niet.
En idd medische dingen laten uitsluiten.

Mijn katten deden t uit protest om op de deurmat te poepen iedere keer. Dus heb een jaar lang geen deur mat meer gehad maar die van mij doen het iig niet meer!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:02

Het kan zijn dat je kat geschrokken is toen ze uit de dichte kattenbak kwam en er daarom nu niet meer op durft. Wij hebben dit ook gehad, kat erg geschrokken, omdat de hond hem vrolijk op had gewacht bij de opening.
Daarna kreeg hij blaasontsteking en na een kuur ging het goed.
Helaas kwam het weer terug en bleek hij ook nog blaasgruis te hebben, nu heeft hij een dieet.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:22

Eas_Mon schreef:
Het kan zijn dat je kat geschrokken is toen ze uit de dichte kattenbak kwam en er daarom nu niet meer op durft. Wij hebben dit ook gehad, kat erg geschrokken, omdat de hond hem vrolijk op had gewacht bij de opening.
Daarna kreeg hij blaasontsteking en na een kuur ging het goed.
Helaas kwam het weer terug en bleek hij ook nog blaasgruis te hebben, nu heeft hij een dieet.

Dan zou ze ook buiten de bak moeten poepen

xSCWxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:25

Onze poes plastte ook ineens op de vreemdste plekken, toen bleek dat ze suikerziekte had.
We merkten niks aan haar toen ze op gekke plekken ging plassen verder, maar later werd heel haar vacht lelijk, ze werd dun, dronk onwijs veel. En sinds we insuline spuiten gaat het gewoon weer goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:28

Wij hebben de hoop opgegeven met onze poes, zij sproeit.
Ze is geholpen, is gezond en mag fijn naar buiten (waar ze onze hele tuin ondersproeid :+ ) en dat laatste is ook het enige dat helpt bij ons; zeker 3 keer op een dag naar buiten zetten zodat ze los kan gaan op de plantenbakken, coniferen etc. Dan laat ze de kamer ook met rust gelukkig!
Wij dachten eerst dat de oorzaak lag bij stress door onze andere kat die zeer dominant was.... Maar na zijn dood is onze poes wel rustiger geworden maar het sproeien blijft :+

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:44

allerlei nieuwe berichtjes maar verder geen reactie van ts ...
ben toch wel benieuwd eigenlijk......... :)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:12

Hoi, sorrie hier ben ik weer. Ik heb een schokkende ontdekking gedaan. :) ik was er van overtuigd dat het het poesje was. Maar nu blijkt dat het de jeweetwel kater is. Heb de DA gebeld en moet morgen tussen 8 en 9 terugbellen. Omdat er dan een soort telefonisch spreekuur is.
Komt Miss een beetje ongeloofwaardig over dat het nu ineens de kater is, maar ik zag hem op m'n wasmand met schone was klimmen, hurken en sassen maar. Een uur later, was hem inmiddels in de gaten aan het houden deed toe het onder de radiator.
Laatst bijgewerkt door annewill op 25-04-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:14

Meen je :')
Hahaha had je blik graag willen zien :D

Toch maar even onder de staart gekeken? :P

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:16

Ja ik was zachtgezegd niet very happy.. Man o man..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:20

hahaha ik had alleen verwacht behalve dit berichtje van je ts!

Ze denken dus al een jaar dat het een poes is terwijl het een kater is?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:23

Nou haha het is gelukkig nog geen jaar bezig, maar toen madam krols werd begon het plassen ook ong, ik weet het hele slechte aanname om gelijk te denken dat zij het was. Maar nu ik weet dat die kleine jeweetwel smiesterd het doet is dat toch ook wel een pak van m'n hart, ik wou het poesje namelijk voorlopig nog niet laten steraliseren. Zou de reden zijn blaas kunne zijn. Wat me wel is opgevallen de laatste tijd dat hij overal op de grond, op de raarste plekken gaat liggen, heel kort vaak, dan staat die weer op om vervolgend een paar meter verderop weer neer te ploffen.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:25

laura1987 schreef:
hahaha ik had alleen verwacht behalve dit berichtje van je ts!

Ze denken dus al een jaar dat het een poes is terwijl het een kater is?

Haha nee het is toch echt een kater, maar omdat madam krols werd dacht ik eigenlijk dat zij het was. Het is een beetje een stress katje dus ja.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 06:45

Dan heb ik toch het vermoeden dat ondanks dat hij een exkater is dat hij zijn terratoruim afbakerd voor de poes als ze krols is en daar nooit meer mee opgehouden is.
Hij beschouwd haar zeg maar als zijn poes enplast daarom om het terrein af te bakenen.
Zou dit wel even vermelden bij de da omdat het begonnen is op het moment dat de poes voor de eerste keer krols werd en daarmee dus toevankelijk is voor katers.

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:06

Ik vind 1 kattenbak ook te weinig eigenlijk. Hier heb ik 2 kattenbakken op de 1 poepen ze en op de ander plassen ze. Ze stappen ook letterlijk van de 1 in de ander. Eerder had ik ook 1 bak staan en plasten ze ook wel eens in de mand op aanraden dierenarts een bak erbij en het is nooit meer gebeurd!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:00

DA is gebeld en we mogen vanmiddag langskomen, gelukkig. Ben er toch niet helemaal gerust op. Ze gaan waarschijnlijk urine uit zijn blaas halen o.i.d. DA zelf dacht miss aan blaasgruis.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:03

Ik volg, wij hebben nu een kater, allemaal gesneden en gesteriliseerd, die sinds een ongewenste bezoeker binnen geplast heeft, nu overal tegenaan plast.
Vies boeltje zeg maar...
Wij hebben 1 kattin en 2 katers.
Wij hebben 3 kattenbakken in huis en ze lopen buiten ook.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:29

Dan sta je idd wel raar te kijken, wel mooi dat dit ontdekt is!!
nou maar weer afwachten wat de da eventueel vind, zou goed te maken kunnen hebben met de krolsheid van madame

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 10:58

Het gekke is dat als ik nu terug ga denken het me opvalt dat hij zich iets anders is gaan gedragen, hij ligt regelmatig met zn buik plat op de koude vloer, en er zijn ook veel minder plasballen in de kattenbak te vinden. Ook niet gek als het door je hele huis ligt natuurlijk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:04

Mijn kat heeft inderdaad ook blaasgruis gehad even wat plas opvangen en meenemen.
Ik had de kattenbak leeg gemaakt en als ze erop was geweest met een spuitje opgezogen en in een potje meengenomen.

Maar me kat heeft bij de vorige eigenaar ook een trauma meegemaakt.
Ze is super lief maar door dat trauma blijft ze altijd gestrest. heb clomicalm gehad van de dierenarts maar me kat leek wel van de wereld. geef die troep niet meer.
Soms twijfel ik wel want dan plast ze weer alles onder. Heb het nog staan en denk dan zal ik haar dan minder van de dosis geven dan de dierenarts zegt....

Soms gaat het weken goed soms paar dagen plast ze weer.
Bij mij is het denk ik ook als er veel andere katten om het huis hangen dan raakt ze gestrest dan valt ze ook weer in haar gedrag.

Omdat ik al meerdere keren vloerbedekking en laminaat heb vervangen omdat het stinkt urine van de kat.
En ik er helemaal klaar mee was.
Heb ik missy me kat pas een sessie laten doen bij Els Basten.
Veel mensen vinden het onzin en geldklopperij.
Baadt het niet schaadt het niet ben ik voor.
Zij was pas in 'De wandeling' (programma) ze kan met dieren praten en voelt energieen.

Ze had een goed beeld van me kat en ook waar het probleem misschien wel zit. daar werken we nu aan. Afwachten komende weken/maanden.

Me kat is echt zoooo lief maar dat geplas in huis zo werkt zo irriterend. Dus erg moeilijk. Maar hoop dat we het nu onder controle krijgen.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:45

nou komen net bij de DA vandaan, meneer heeft idd blaasontsteking, had ook koorts. Heb nu een kuur van 14 dagen. Hopen dat het aaanslaat.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:02

kijk opzich dus goed nieuws, grote kans dat het na de kuur over is!!!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:29

Ja ik ben mega opgelucht, nu zij de DA dat dit vaak onstaat na stress, nu is er ong 3 maanden geleden bij ons ingebroken, en we hebben een paar dagen achter elkaar vreemd volk over de vloer gehad. Dus het kan best zijn dat het daarna is begonnen.