Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:12

We wilden het balkon katveilig maken, door gaas te spannen en een deurtje om detrapt te bereiken, maar dit wil onze huurbaas niet hebben..

Het is echt een lastige situatie..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:13

Wat vervelend en wat een lastige situatie. Onze achterbuurman heeft gedreigd om onze kat dood te trappen als hij nog eens daar in de tuin (cq binnen, het is nogal een bijdehandje) kwam. Wij hebben direct een petsafe onzichtbare omheining aangeschaft en dit werkt perfect! Leg dit systeem uit aan mevrouw en laat het desnoods zien. Maak haar op die manier duidelijk dat ze niet meer de tuin uit KUNNEN. Misschien kun je haar wel aanbieden dat ze eens afspreekt om met ze te kroelen?
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-04-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:14

@Lottie84: Daar zijn we ook hard over aan het denken.. Maar t is een flinke kostenpost.. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:17

ja zeker aangezien je meerdere katten hebt, dan moet je 3 bandjes aanschaffen.
Al eens op MP gekeken voor een tweedehands set?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:18

Wij hebben trouwens ook 3 katten, voor ons is het het geld meer dan waard geweest. Geen stress voor snel rijdend verkeer, vergiftiging, weglopen of wat dan ook..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:21

wat waren jullie kwijt aan de omheining dan?
Wij hebben ook 3 katten en van mijn man mogen ze niet naar buiten. Ik wil wel de deur open kunnen zetten en daarom gaan we in ons huidige huis maar voor een middenweg, namelijk een kattenren.
Ik wou de petsafe wel , maar voor 3 katten werd het wel duur inderdaad en mijn man is bang dat ze er toch overheen gaan en uit angst niet meer terug durven te komen.
Daarnaast hebben wij veel katten van anderen in de tuin en ik weet niet hoe dat dan zal verlopen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:22

Buffelo schreef:
ben ik nou zo onredelijk of ? je gaat je toch niet aanpassen aan iemand die dat ook niet voor jou doet? laat het haar maar eens duidelijk worden dat het gewoon onacceptabel is wat we doet! ik zou de wijk agent bellen, moet toch niet gekker worden dat jij een hoop centen moet gaan uitgeven voor iemand anders? ook al heeft ze een beperking, ze kan normaal praten. . dus ook gewoon luisteren

zo amen _/-\o_
inderdaad hoop geld uitgeven omdat de buurvrouw niet van de af kan blijven.
en een kattenren..? nou trek je portomonee maar open. als je een mooie ruime wilt hebben.

ik zou ook de wijkagent bellen, even uitleggen en dan kijken of die bij de buurvouw langs wilt gaan om te praten.

succes,

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:22

@lottie84: ik heb dezelfde vragen als opisop_shop.. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:23

maar sowiezo hoor je eingelijk je katten in je eigen tuin te houden ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:23

@Gypsyboy, ook daar zijn we aan aanhet denken, maar ivm haar impulsieve en onvoorspelbare gedrag willen we daar nog even mee wahten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:23

Joh het afzetten van je balkon daar ga je toch geen toestemming voor vragen? Gaat je huisbaas toch niks aan wat jij met jouw balkon doet :?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:24

@little_birdy: In den beginne (:P) hebben we alles netjes overlegd en gevraagd aan buurvrouwlief.. Zij maakte er geen probleem van.. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:27

Sonja schreef:
Joh het afzetten van je balkon daar ga je toch geen toestemming voor vragen? Gaat je huisbaas toch niks aan wat jij met jouw balkon doet :?

Believe me, hij is niet de makkelijkste.. Een tijdje terug heeft een kraai zich doodgevlogen op ons raam aan de voorkant..
Resultaat: Scheur in het raam..
Verzekering opgebeld, mannetje gekomen, raam opgemeten, zou een paar weken duren en dan kregen we een nieuw raam.. Prima geregeld dus..

2 dagen later krijgen we een email van de huurbaas.. Hij had het gezien en wilde ons dringend verzoeken het snel te regelen en ook echt hetzelfde gas etc te gebruiken.. Dus big brother is watching us en hij is niet de gemakkelijkste.. :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:48

Zijn er serieus mensen die echt denken dat een wijkagent hier wat aan gaat doen?
Ik weet niet wat voor buurt het is, maar hier lachen ze je vierkant uit en zeggen ze je beesten binnen te houden
Jij hebt er voor gekozen, jouw verantwoordelijkheid is wat je dan te horen krijgt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:54

om eerlijk te zijn, denk ik ook dat hij eens lacht.. Maar het is op zich wel een aardige man..
Altijd in voor een praatje :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:57

Ze gaan er niet overheen, je krijgt meer dan voldoende draad, je brengt een draad aan in de grond en 1 bovenlangs. Als de katten in de buurt komen dan piept het bandje, komen ze dichterbij dan piept hij steeds sneller. Als ze toch doorlopen dan krijgen ze een schokje. Normaalgesproken gebeurt dit 2 keer en dan begrijpen ze precies hoe het zit. Je krijgt er zelfs vlaggetjes bij om de omheining in de trainingsperiode duidelijk zichtbaar te maken voor ze. Wat heeft het gekost... Tsja... Er staat me iets bij van €400? Dat kosten onze katten per stuk dus ik vind het de moeite en het geld zeker waard.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:01

Wijkagenten zijn juist voor dit soort akkefietjes en liever nu dan wanneer het echt uit de hand is gelopen en er serieuze buurtbemiddeling nodig is of er een keer ongelukken gebeuren.
Wellicht maakt een praatje van de wijkagent meer indruk op deze mevrouw dan jullie zelf..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:02

en dat was voor 3 katten?
Dat valt me nog wel mee dan.
Denk dat wij aan onze (zelfbouw) ren straks ongeveer de helft kwijt zijn, maar dan hebben ze natuurlijk wel minder de ruimte en moet je ze steeds heen en weer brengen (aan huis vast kan in ons geval niet).
Onze katten waren allemaal gratis maar zijn me iedere investering wel waard hoor :D

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:04

Die vrouw kan de bandjes toch ook gewoon af doen dan? Of komt ze jullie tuin niet in?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:05

@RMhorse: Wilde net zeggen dat t wel een oplossin was, maar jij komt idd met een sterk argument..
Ja, die komt ze wel in.. :(

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:07

Ja een ren is toch ook een doorn in het oog en ze zijn nog niet echt vrij, maar ik een soort kooi.
Ja dat was voor 3 poesjes. Als je goed zoekt zijn ze voor goede prijzen te vinden. Ik zou wel meteen extra bandjes erbij kopen, want die slijten wel. We hebben inmiddels al 2 nieuwe bandjes in gebruik genomen, je kunt gewoon een Petsafe nylon bandje kopen en daar het kastje op plaatsen. De losse bandjes kosten ongeveer 6 euro per stuk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:08

Geef die vrouw ook een bandje, dan kan ze niet in de buurt komen van je tuin :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:09

Lottie84 schreef:
Geef die vrouw ook een bandje, dan kan ze niet in de buurt komen van je tuin :+

+1.. :D

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:10

Wat een vervelende situatie!
Zat ook te denken aan zon ondergrondse afrastering. Maar als ze ze lokt met brokjes is het ook best oneerlijk tegen over de katten, als ze dan een schok krijgen := Misschien idd eens de politie of wijkagent inschakelen als ze het nog eens doet..

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:11

Dat ze in je tuin komt mag zowiezo niet, daar kun je wel de politie voor bellen. En anders ipv een hek een grote plant/grote pot voor de ingang +dat petsafe systeem