De nieuwe ren van onze caafjes en nijn.(zelfbouw)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:33

WouOele schreef:
Mavelle schreef:
Mooi hok hoor! Misschien nog eens een keer een 2e verdieping maken?

ja er komt nog een goede anderhalve meter nachthok aan vast en wil wat plankjes en verdiepingen maken waar ze op kunnen klimmen en zitten..en komt ook nog een trapje aan de wijnton..met bovenop stro zodat ze daar ook opkunnen, tevens komt er nog een bak met zand in als het nachthok klaar is..Het is nu nog even behelpen maar het functioneerd.. :P

Behelpen? Denk dat een heleboel konijnen/cavia's hier van dromen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:40

Zo te lezen heb jij het beste met je dieren voor, dat is natuurlijk helemaal top! +:)+ !

Wat ik alleen niet begrijp; je hebt je konijn bij een opvang weg, broodmager, niet gecastreerd en zonder maatje. Welke opvang laat in godesnaam een ram ongecastreerd, broodmager en zonder maatje vertrekken? Dat vind ik toch wel heel 'bijzonder' en zet hier dan ook vraagtekens bij deze zogenaamde opvang.

Wat betreft het koppelen van een konijn; het geeft inderdaad even stress. Doe je dit echter bij een (bekwaam en kundige!) opvang, dan moet het koppelen helemaal goed komen. Bij een kundige opvang kennen ze de karakters van hun opvangdieren dus een match is vaak snel gemaakt, en tevens hebben hun de kennis en kunde om de koppeling zo prettig mogelijk te laten verlopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:44

Daphne__ schreef:
Oef, dat je deze combi aandurft. Nog nooit mis gegaan?

Wel lekker dat ze de ruimte hebben! Mooi hok, zo een mogen ze hier ook wel afleveren :))

Wat is er mis mee om cavia's en konijnen samen te houden?

Doen ze hier in de buurt allemaal en meeste hebben ook nog kippen erbij lopen.
En gaat altijd goed. Scheelt wel dat ze allemaal veel ruimte hebben en hun eigen slaaphokken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:53

Konijnen trappen nog wel eens de ribben van cavia's aan gort. Konijnen trappen bij gevaar oid met de achterpoten en een cavia heeft daar geen idee van. Het gebeurd dus ''wel eens'' dat een cavia volop getrapt word door een konijn, met botbreuken als gevolg.

Het kan goed gaan, maar het blijft altijd link en het kan zoineens gruwelijk fout gaan. Vandaar :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:00

Chaos schreef:
Welke afmetingen heeft deze en hoe waren de kosten ongeveer voor het hout en traliewerk? :)

Super gemaakt!

Ten eerste, wauw mooi hok! En ik ben eigenlijk naar hetzelfde benieuwd als Chaos, wil als ik ooit ga verhuizen naar een huis met tuin ook zoiets. Veel hokken die je kan kopen zijn maar 1,50 hoog en ik zou graag in de ren kunnen staan, net zoals dat nu binnen ook kan (ze hebben nu een eigen slaapkamer ;)). Maar buiten wil ik een ren wel overdekt zodat ze beschermd zijn tegen roofvogels en katten.

TiffanyJoy

Re: De nieuwe ren van onze caafjes en nijn.(zelfbouw)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:46

Zal de maten van de ren straks even navragen bij mijn man...

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:48

Daphne__ schreef:
Konijnen trappen nog wel eens de ribben van cavia's aan gort. Konijnen trappen bij gevaar oid met de achterpoten en een cavia heeft daar geen idee van. Het gebeurd dus ''wel eens'' dat een cavia volop getrapt word door een konijn, met botbreuken als gevolg.

Het kan goed gaan, maar het blijft altijd link en het kan zoineens gruwelijk fout gaan. Vandaar :)

Heb dit inderdaad wel een gehoord, maar dit konijn is echt een super schatje voor de caafjes, lief en behoedzaam, zoals ik al zei de caafjes liggen heerlijk op hem te slapen en hij likt ze ook steeds schoon haha.
Hij heeft echt een beetje papa gevoelens :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:32

Ik zou ook graag willen weten uit welke opvang je konijn komt, want vind het ook nogal vreemd :\
Was het echt een konijnenopvang of meer een asiel? En heb je je konijn de leeftijd nooit laten schatten bij de dierenarts? Dat is trouwens ook een taak van de opvang, maar sowieso je verkoopt toch geen mager/ongezond konijn.. :n

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 20:18

saskiakefie schreef:
Ik zou ook graag willen weten uit welke opvang je konijn komt, want vind het ook nogal vreemd :\
Was het echt een konijnenopvang of meer een asiel? En heb je je konijn de leeftijd nooit laten schatten bij de dierenarts? Dat is trouwens ook een taak van de opvang, maar sowieso je verkoopt toch geen mager/ongezond konijn.. :n

De opvang waar hij vandaan komt bestaat inmiddels niet meer..Ga er verder ook niet op in..Er zaten toen aardig wat dieren, maar dit konijn trok gelijk mijn aandacht en heb hem dus mee genomen en nog geen moment spijt van gehad. Leeftijd zegt me verder ook niet veel... :D :D
Het is gewoon een heerlijk vrolijk en happy mannetje die me elke dag weer een glimlach op mijn gezicht geeft met zijn komische streken :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:22

Mooi hok, lekker die ruimte voor de, zou inderdaad ook iets in de hoogte maken, dan benut je de ruimte nog meer..

En ik zou er inderdaad een konijn bij doen. Hebben wij ook gedaan, was even stressvol, maar nu genieten

Ik zou ook niet mn leven lang met een aap willen doorbrengen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:28

Nou je hebt het er net nog over dat je het misschien niet aandurft ivm de leeftijd en nu schrijf je dat leeftijd je niet zoveel zegt...

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 09:20

saskiakefie schreef:
Nou je hebt het er net nog over dat je het misschien niet aandurft ivm de leeftijd en nu schrijf je dat leeftijd je niet zoveel zegt...

Daar bedoelde ik mee dat ik niet persee een jong dier uit de opvang wilde halen..Dit konijn sprak me aan en dan maakt het mij niet uit of die 3 maanden of 3 jaar is :D

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:45

ziet er mooi uit! ze zullen het vast naar hun zin hebben daar :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:49

Gaaf! Wordt mooi!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:37

Mooi hok!

Ik wou nog even ingaan op één van de eerste posts van Saskiakefie over dat twee rammen niet samen gaan..
Bij ons op de zorgboerdrij hebben we ook een groepje met rammetjes, dit gaat prima! Beter dan de voedsters af en toe..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:52

Oké dan hebben jullie echt veel geluk, want het gaat bijna nooit goed. Maar ze hebben zeker ook veel ruimte?
(Voedsters samen is ook niet echt geweldig)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:12

Ja we hebben -zoals dat genoemd wordt- knuffelhokken. Dat zijn hokken waar én de konijnen in passen en nog 2 á 3 kids. Weet zo niet precies wat de oppervlakte is, maar zijn wel grote hokken ja. (Uiteraard hebben ze wel beschutting als ze geen zin hebben in ge-aai van de kindjes en de kindjes zitten niet non stop in de hokken)

Edit; er passen meer kinderen in, maar dat mag niet van ons als begeleiders..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:34

Eigenlijk kunnen nijntjes en caafjes niet bij elkaar ivm het verschil van periode van slapen, maar ze hebben de ruimte en dan gaat het over het algemeen wel goed.