Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Re: Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:11

Haha leuk om te lezen die briard streken :)
Het zijn ook echt dingen wat Dali ook doet.

Mirim, klopt ook en het zal ook wel een tijd duren, en voor hem is het zoveel beter
Maar helaas wordt het gemis daar niet minder op.

Met 4 katten hoeft ze zich idd niet te vervelen.
Dali wilt ook graag achter onze konijnen aan, gelukkig zitten ze in een hok anders had ik ze al niet meer haha.
Ik vertrouw haar voor geen meter bij ze. Ze heeft ze al 2x gepakt en hoorde ik de konijnen gillen XD

Vandaag me wedstrijd gehad, ben net thuis :D
Ik zet vanavond even de filmpjes met uitleg erop :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:17

Hahaha, ja ik vergete de konijnen..die zijn ook reuze interessant. Maar inderdaaad vertrouw ik Isch daar ook niet mee. De katten wel, dat blijft speelser, maar de konijnen......Mijn schoondochter heeft een hele vreemde cavia gehad, echt zo'n stoer, brutaal, onverschrokken beessie. Wij hebben daar tijdens hun vakantie eens opgepast. De cavia stond met hok en al in de kamer en de hond dacht even op haar manier kennis te maken. Voordat ze er op bedacht was had ze al een beet in haar neus te pakken van meneer Cavia. Die snuit _O- ....de cavia werd op afstand 'getollereerd'. :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:17

haha deed mijn konijn dat maar XD
Maar die rent wel achter de honden aan haha, bij alle honden schrikt het af maar ik denk bij Dali niet dus ga dat ook nooit uitproberen :+

Hier de filmpjes van Dali van onze wedstrijd :D Ben trots op dr.

Bij het eerste rondje ging ze dr eigen weg omdat ze de konijnenkeutels 'rook'.
Ik was te snel weg bij de tunnel omdat ik zelf eigenlijk beetje laks was en dacht van, ze gaat toch wel.
Kijk en geniet en lach haha

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:53

Leuk filmpje van Dali Femke +:)+ !!
Haha, dat eerste rondje maakt ze er idd een beetje een potje van :+ , maar de andere 2 deed ze echt keurig :) .
Dat filmpje van Gino is echt ontroerend <3 !!

*Tass, dochterlief heeft natuurlijk toch de foto van Fidel en Bobby gezien; en ja hoor: "ohh, die 2 samen zijn lief <3 !! 't Is toch zo leuk, zo'n grote en zo'n kleine hond samen. Lijkt je het nou echt niet leuk om er nog eentje bij te nemen??!"
Haha, ik wist het :D .

Ik vertrouw Mila ook niet zo met ons nijntje :n !
Ze vindt het altijd erg leuk om naar hem te kijken als 'ie buiten in de ren staat, maar meestal stuur ik haar weg. Niet dat nijn op z'n oude dag (hij is al 11) een hartaanval van dat lompe, harige ding krijgt := .

We gaan overgens zaterdag naar Thüringen, mini-Milaatjes bekijken :):) !
(En nee, er komt -helaas- defintief geen tweede bij :+ !)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 00:02

ooh wat leuk puppy's knuffelen :D
Maak je ook foto's ?

Ik heb gisteren sheltie pupjes geknuffeld van 3 weekjes <3
We mogen er geen hond erbij helaas, wil al een tijdje een sheltie

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:52

Sterre: Wat leuk :d.
- Leuk puppy's kroelen :D. Heb ik vorige week gedaan bij Fidel op cursus :D.

Ik zal thuis even het filmpje kijken :D.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:07

Tuuuurlijk gaat de *-:) zaterdag mee!!

Ben zooo trots op Mila; er is een iemand op deze wereld die ik werkelijk haat := :o ...
Ik heb 16 jr gedacht dat ze een van mijn beste vriendinnen was en Mila kent haar vanaf dag 1 dat ze bij ons in huis kwam.
Mila was altijd dol op haar, maar kan blijkbaar toch onderscheiden dat deze persoon zo vals-als-het-maar-zijn-kan, is :x .
Anyway, vanochtend liep ik met haar de grote ronde, toen deze persoon ons tegemoet kwam joggen.
Ze liep met een paar anderen en moest natuurlijk op mijn uiterst vriendelijke "goede morgen" wel terug antwoorden }> .
Bij het horen van haar stem, draaide Mili d'r koppie naar mij toe, zo van "met die willen wij niets meer te maken hebben hè!!"
Super hond <3 +:)+ :D .

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:13

Geweldig dat filmpje!! Hondlief vind het ook echt leuk he? :D.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:26

ontzettend leuk filmpje.....de lol straalt er af.
Ik kan de kleine lettertjes met geen mogelijkheid lezen Sterre. Puppy's blijven leuk. Maar ik laat me niet meer verleiden hoor! Wij hebben twee maal twee honden gehad die echt niet met elkaar door één deur konden en dat geeft zoveel stress. Ik houd het bij Isch en ik hoop dat ze nog een tijd bij ons is en na Isch kijken we weer verder.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:43

Ik ken dat wel Mirim; bij mijn vorige 2 hondjes was het reutje er het eerste en het teefje kwam 1,5 jr later.
In het begin heb ik echt gedacht dat ik het teefje weer terug moest brengen, zó lelijk deed het reutje tegen haar := ...
Na een aantal weken begon dit gelukkig te veranderen en na 3 mnd waren ze onafscheidelijk.
Toen het teefje 17 dagen na het reutje stierf ;( (ze was al ziek), heeft het er volgens mij zeker mee te maken gehad dat het reutje er niet meer was :\ .

Mila accepteerd het wel heel makkelijk als er hier een logeerhond is, dus ik denk niet dat het grote problemen zou opleveren als er nog een hond bij zou komen.
Maar 2 van die voddebalen kan ik gewoon niet aan :+ .
(Als je het bericht quote, kan je het ook lezen ;) .)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:52

Wij hebben ook heel bewust een briard. Jaren geleden is er hier een aangelopen die werd gezocht in de krant en met pijn in mijn hart heb ik haar toen weer meegegeven, had nog nooit zon fijne hond gehad
Een half jaar later stond de eigenaar met de hond weer voor mijn deur, zijn vrouw was er vandoor en hij hing de hele avond in de kroeg dus Carvin zo heette ze blafte de hele buurt bij elkaar
Ik zei ik wil haar graag hebben maar jullie nooit meer zien en zo is het gegaan
Tot haar dood heeft Carvin mij als dat kon nooit meer uit het oog gelaten, ze wilde beslist voor de slaapkamerdeur slapen dus daar heb ik een oude bank voor haar neergezet.
We hebben daarna een grote lieve lobbes van een Duitse Dog gehad naast de kleine Jack Hussels, maar die is 2 jaar geleden ingeslapen op hoge leeftijd en toen ben ik op Internet gaan speuren en vond het adres waar onze Ilias geboren is
Hij is inmiddels 2 1/2 en we genieten iedere dag van hem en zijn slimme truckjes, vrolijkheid en aanhankelijkheid
Ilias banjerd hier de hele dag op het erf dus ik laat hem niet zo lang in het haar en nu heeft hij weer de tijd van zijn leven met 2 veulens in de wei (zie onderschrift) die hij achter het hek nauwlettend gadeslaat en verdedigd tegen iedereen die het maar durft om langs te fietsen :D

Ilias 10 maanden
Afbeelding

Ilias 2 jaar bij mijn vriendin onder het mes

Afbeelding

Volledige naam en afstamming voor degenen die dat interessant vinden

Ilias du Domaine des Cypres moeder Dunedoree du Domaine des Cypres vader Cannibal Jag de la Chaum du Bois Dieu

Voor degenen die shows lopen die moeten zijn nestbroer Ittaque kennen die heeft allemaal mooie bekers en veel meer haar

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:07

Jammer dat je Ilias kort houdt, maar ik begrijp het wel. Isch loopt hier ook rond te banjeren om de boerderij en is een grote voddenbaal. Zelfs na het borstelen is ze maar kort 'mooi'. Ik heb haar ook een keer helemaal kaal moeten laten scheren :o Haar vacht was vervilt. Ik schaamde me dood, maar ze was inderdaad wel wekelijks geborsteld, maar niet grondig genoeg. Nu houd ik de vacht goed bij en tot nu toe gaat het goed. Haar vacht is nog niet helemaal op lengte, maar er was mij ook al gezegd dat dat twee jaar duurt.
De trimster had trouwens zelf ook een Braird gehad, maar vond de vacht wel heeeel erg bewerkelijk :? Voor een trimster lijkt het me de ultieme hond eigenlijk :) Zij deed haar hond een regenjas en sloffen aan als het nat en vies was buiten.
Nou dat gaat mij te ver, hoor! Isch vindt het trouwens heerlijk om door de regen te banjeren ( moet ik ook buiten zijn, hoor. In haar uppie vindt ze het buiten nooit leuk)
Hebben jullie wel eens een naaktslak op jullie hond gehad? Dat is leuk _O- Isch loopt ze regelmatig op als we haar uitlaten door het lange gras. Ze maakt dan koprollen en slaat met al haar poten om maar van dat ding af te komen..............en dat lukt dus niet :P Dan mogen wij zo'n vies, glibberig lijfje lostrekken uit de haren, jaks :r Dat is nu weer minder leuk, maar de capriolen van Isch zijn geweldig!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:50

Ohhh, hij is leuk Sarabande :) !!
Je laat hem dus kort trimmen, maar niet helemaal "bloot" :+ als ik het goed zie?! Hmm... dat is voor die van mij misschien ook een optie (maar ja, mijn dochter wil wel weer graag in jan. een show met d'r lopen := ...)
Chique naam heeft Ilias en ehh... hij is in de verte misschien wel met Mila verwand :D !
Mila's vader heet Aron Anao Nacambel, zijn vader heet Amadeo Antisc Avalanche en daar de vader (dus Mila's overgrootvader) heet Quemao du Domaine des Cyprès :) .
Mila's moeder komt uit Belgie en heet Flamini de l'Etoile de Panache.

Haha, gekke Isch met d'r naaktslakken :)) ! Nog nooit gehad hier, maar kan me goed voorstellen dat dat er erg grappig uit ziet :D ! Filmpje??!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:55

een filmpje?? Nee, Isch gaat natuurlijk niet voor paal op de film :D . Ik zal eens kijken of ik haar ongezien kan 'vastleggen'..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:11

Ilias is gefokt vlak onder Brussel zijn vader is een Franse reu die ook nogal wat gewonnen heeft her en der heb ik begrepen
Maar daar heb ik hem niet voor, puur als gezelschap- en waakhond en ik heb bewust in samenspraak met de Franse eigenaresse van de reu gezocht naar een nakomeling van hem, want hij deed me aan Carvin denken, dat opspringen en een piouette in de lucht, doet Ilias ook trouwens
Ilias zijn grootste lol is spelen met vogels, kraaien eksters duiven het geeft niet wat. Wij wonen buiten en ik wandel iedere dag over het landpaadje.
Als hij een vogel ziet zitten gaat hij er als een kanonskogel zo snel op af (hoe drekkig de grond ook is :P ) en vervolgens gaan de vogels hem uitdagen, opvliegen, laag vliegen en hij blijft er achteraan rennen en ik houdt mijn hart vast voor de vogel die een inschattinsgsfout maakt, maar het gaat altijd goed
Dan ga ik weer met een totaal uitgeputte hond naar huis
De Jack bekijkt het, veel te vermoeiend schijnt ze te denken ik ga straks wel weer achter de ratten aan.

Van Ouando heb ik wel een foto ik heb de hele pedigree in foto's gekregen, hij is ook de overgrootvader van Ilias

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:56

Sterre: Neem je toch een terrier erbij?? O:).
*Helpt dochterlief* O:) _O-.

Ik heb een vraagje over de vacht!
Onze Fidel heeft uitslag aan de binnenkant van zijn achterbenen, zou het kunnen dat door zijn lange vacht en het wolle kleed hij daar een reactie op geeft? Hij heeft er ook wat jeuk aan. Hij ligt zelf liever op de blote vloer dan op het kleed.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:04

Zou het geen vlooien kunnen zijn? Juist op de binnenkant van de achterpoten zit het minste haar...hebben de vlooien nog een kansje.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:06

Nee, niet dat ik weet. Hij is helemaal nagekeken. En onze andere hond en kat hebben nergens last van :).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:11

*Tass, ik heb bij Mila de binnenkant van d'r achterbenen kort geknipt.
Nu het warmer wordt is dat ook wat koeler en het scheelt een hoop met troep (zand, takjes etc) mee naar binnen nemen :+ .
Ik zou het gewoon kort wieken, dan kan je meteen zien of hij dan minder last heeft van uitslag.
En nee, er komt echtechtecht geen tweede hond bij, hoe jammer ik het ook vind :\ .
Ik wacht er gewoon op dat dochterlief zelf over een paar jaar een Westi of een Cairn neemt; die mag dan natuurlijk altijd komen logeren ;) .

*Mirim, een Briard staat toch nooit voor paal ;) !!

*Sarabande, Mila vind het ook altijd geweldig om op vogels te jagen :) ; nog leuker dan vogels op het veld te jagen, is achter de eenden aan te gaan die in de rivier liggen.
Daar rent ze op af, eenden vliegen op en zij langs de rivier er achteraan :+ .

Hier was Mila 32 dg oud en heette ze nog Fräulein Hellgrün ;) :
Afbeelding

Dit was de dag dat we d'r op gingen halen <3 :
Afbeelding

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:45

Ách hoe schattig :+:.

Ik zal inderdaad eens kijken om dat te doen bij hem :j.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:38

De volle broer Itaque als jeugdkampioen ergens

Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:16

Mooie foto. Ik krijg hier nooit foto's geplaatst...ik zal wel heel blond zijn, maar het lukt me niet. Dus jullie zullen nog moeten wachten op foto's van Ischa :o

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:53

Mooie hond Sarabande +:)+ !

*Mirim, wat lukt je niet? Ik kon het vroegâh ook nooit, maar het is eigenlijk redelijk simpel ;) .

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:02

Het uploaden lukt me nog wel, maar dan krijg ik het niet geplaatst tussen de img tekens of ik krijg het al niet van de uploadsite af :o? ;(

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:12

Wat je kan doen als je het niet tussen de img tekens krijgt: zet de pijl van je mouse op de foto, klikt met je rechter muisknop op de foto en scrol naar onderen naar "eigenschappen".
Dan staat er achter "adres" de gegevens van de foto. Die kopier je en plak je in een post.
Daarna ga je weer met je muis over de link van de foto, net alsof je wil kopieren. De link krijgt dan een blauwe achtergrond.
Nu klik je bovenaan de post op img en de tabs komen dan vanzelf voor en achter de link te staan.
Als het je echt niet lukt, kan je natuurlijk ook altijd nog [img ][/img ] (<-- zonder spaties, maar anders kan ik dat img hier niet neerzetten :+ ) met de hand voor én achter de foto zetten :) .