We betalen hondenbelasting, en krijgen ervoor terug.. !?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:11

Hier ekenen ze geen hondenbelasting maar hebben ze het wel netjes op orde.
In elke wijk minimaal 2 losloopgebieden, stukken zonder opruimplicht en stukken met opruimplicht allemaal netjes aangegeven met borden en waar opruimplicht is staan regelmatig prullenbakken.
http://assen.nl/Wonen_in_Assen/Leefbaar ... laatbeleid

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:17

Hier krijg je er heel veel voor terug..................
Heel veel verboden voor honden borden! :(

Haarbal

Re: We betalen hondenbelasting, en krijgen ervoor terug.. !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:22

:roll: Gaan we weer... Was er vorige maand ook niet zo'n topic, en de maand daarvoor, en daarvoor?

Nu alleen nog even iemand die over de loslopende en poepende katten begint, zal ik dat dan maar doen? 8)7

"niet eerlijk, loslopende katten die in mijn tuin schijten betalen niks!"
:O :evaw:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:10

R.X. schreef:
Hier krijg je er heel veel voor terug..................
Heel veel verboden voor honden borden! :(

Goh woon je bij ons in de buurt of zo. We hebben hier een beperkt aantal strookjes waar de hond los mag, waarvan een langs een randweg door een woonwijk, levensgevaarlijk. 2 fietspaden waarvan een van 800 meter die zwaar overbevolkt wordt door honden en bazen die panisch zijn voor loslopende honden en er een drukke fietsknooppunten route overheen loopt. De andere is ook 800 meter en wat rustiger gelukkig, ligt alleen weer wat verder weg. En een van 300 meter langs een parkje, ook zwaar overbevolkt en langs een drukke verbindingsweg. Een heel mooi kilometerslang fietspad voor de deur langs het water, geen vee, geen huizen maar helemaal verboden voor honden. Een losloopstuk hier langs het huis en door een parkje is opgeheven en mogen ze alleen nog aangelijnd komen.

We moeten ze dus met de auto meenemen om ze lekker te kunnen laten rennen, en dat in een vrij groene gemeente. En we hebben overal opruimplicht en betalen bijna 300 euro per jaar voor 3 honden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:19

Hier is de poep door de hele straat aangekaart bij de gemeente maar helaas geen resultaat :n

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:20

Haarbal schreef:
:roll: Gaan we weer... Was er vorige maand ook niet zo'n topic, en de maand daarvoor, en daarvoor?

Nu alleen nog even iemand die over de loslopende en poepende katten begint, zal ik dat dan maar doen? 8)7

"niet eerlijk, loslopende katten die in mijn tuin schijten betalen niks!"
:O :evaw:

Zonder je te willen beledigen, maar er zit rechtbovin een heel mooi kruisje :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:22

Hier hebben ze een petitie gestart en zijn zelf met ideeën gekomen.

Er is nu een loslooppad waar je een lange ronde kunt lopen,keurig aangegeven met bordjes, speelvelden en uitrengebieden. (ja incl vuilnisbakken om de poep in te mikken)

Dus als je wilt dat er wat verandert, doe er dan zelf ook iets aan :)
Mobiliseer een groep hondenbezitters, start een actie commitee op en bedenk wat.

(hoe denk je immers dat al die andere verenigingen aan een nieuwe lokatie zijn gekomen? :') gewoon maar afwachten?? Nee hoor, daar zit een heel plan van aanpak achter. Niet klagen maar actie ondernemen ;) )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:44

Vuurneon, zoiets hebben we geprobeert maar zonder effect. De gemeente is niet groot en heeft ook geen behoefte om iets meer te doen. Het losloopstuk bij ons is teruggedraaid omdat iemand die vriendjes is met de juiste personen zijn eigen aangelijnde hond niet wilde uitlaten als er honden los mochten lopen. En voldoende invloed dus.

Het fietspad is van waterbeheer, de verantwoordelijke dijkgravin (noem je een vrouwelijke dijkgraaf zo?) is vies van honden, alleen haar gebied is op een ministukje na verboden voor honden op de dijk. De rest eromheen is wel toegestaan en vaak nog loslopend ook.

Edit aangepast om discussie te voorkomen
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-04-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:49

Bij mijn vriendin mag de hond nergens los, overal moet de poep worden opgeruimd, het enige wat er bij t dorp is, een klein stukje bos wat afgezet is voor de honden als je daar door heen loopt ben je ook met 10 minuten klaar. maar daar moet je dan weer met de auto heen.... en hondenbelasting inderdaad 100 euro per jaar.....of zoiets

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:57

karuna schreef:
Het losloopstuk bij ons is teruggedraaid omdat iemand die vriendjes is met wat agenten zijn eigen aangelijnde hond niet wilde uitlaten als er honden los mochten lopen. En voldoende invloed dus.

Over dat soort besluiten heeft de politie niets te zeggen hoor...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:07

Joh je meent het, dat weten wij ook, maar die vriendschap is kennelijk genoeg om net iets meer invloed te hebben. Daarnaast is het een wat "apart" type met een kort lontje waar je geen ruzie mee wil hebben en veel mensen meer van hem accepteren dan van een ander. Wij hebben een keer een akkefietje gehad met hem omdat ik de auto niet helemaal recht in een parkeervak had gezet terwijl er 3 plekken vrij waren. Heeft ook een stuk gemeentestruiken platgewalst om een pad aan te leggen zodat hij met zijn bus via gemeentegroen en fietspad bij zijn huis kan komen. Dit wordt getolereerd. De man heeft een hekel aan loslopende honden en honden die niet 100 % gedrilt zijn, woef zeggen is al erg onopgevoed. Maar zelf poep opruimen doet ie niet, die regel geldt natuurlijk niet voor hem, maar een ander erbij lappen erom dat natuurlijk wel. En ook dat wordt door de vingers gezien.

En als hij bepaald dat hij er last van heeft gebeurt het ook helaas. Gemeente en stadje zijn hetzelfde is dus niet zo groot.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:17

bij ons moet gewoon iedere eigenaar hondenbelasting betalen, ongeacht of je met de hond van je terrein af gaat of niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:24

En heeft één van de klagende mensen al contact opgenomen met de gemeente in kwestie? Gevraagd om een overzicht wát er dan van die hondenbelasting gedaan wordt?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:52

@ Gamblerscup: dat wil ik gaan doen, weet niet wat voor'n soort antwoordt ik kan verwachten maar ben er wel benieuwd naar.

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:55

Bij ons mogen ze nergens mee loslopen |(
Daar komt nog is bij dat ze dagelijks controleren..
- punt één als ze zien dat je hond losloopt.. €85,-
- Als ze zien dat je een drol niet opruimt.. €120,-
- Als je dan je ID Kaart niet bij je hebt.. €75,-

EDIT: prijs per hond....

We gaan nu sws elke avond maar naar het bos waar ze dan nog wel los mogen... :(:)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:59

Mijn ouders betalen ook hondenbelasting. En hier idd ook geen mogelijkheden waar de hond even lekker los mag. Eerst hadden we nog een leuk veldje, daar hebben ze een moeras van gemaakt. Dus ze doen er helemaal niks mee, maar we kunnen dat niet meer gebruiken natuurlijk. Verder zijn er bijna geen hondentoiletten. Er is er namelijk maar 1. Als onze hond iets doet, en we willen dat opruimen lopen we soms 2 a 3 km met een zakje stront in onze handen omdat we het nergens kwijt kunnen. Dat is echt mijn irritatie ten top.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:04

xx_Kelly_xx schreef:
@ Gamblerscup: dat wil ik gaan doen, weet niet wat voor'n soort antwoordt ik kan verwachten maar ben er wel benieuwd naar.

Probeer even een afspraak te maken met iemand van ruimtelijke ontwikkeling of civiel, verkeer en groen. Dan kan je face to face even, eventueel met een kaartje erbij, je probleem bespreken en samen kijken naar oplossingen. Ze zullen geen deur in je gezicht gooien hoor :)

@mrjlnx: Beetje dezelfde tip voor jou. Geef duidelijk aan waar je een prullenbak wil zien staan, gemeente zal waarschijnlijk wel bereid zijn om daar iets aan te doen hoor.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:12

xx_Kelly_xx schreef:
Hallo Bokkers,

Wij betalen ong. 100 euro aan hondenbelasting per jaar, maar krijgen hier bar weinig voor terug... eigenlijk helemaal niks.. -O-

Het mooie sportpark waar eerst ook velden waren voor de honden zijn verdwenen, en wat is daar voor in de plaats gekomen?
Nou dit: een grote scholengemeenschap, de plaatselijke 'scouting', nieuw voetbalveld en de plaatselijke ruitervereniging..

Toen konden we nog een weiland in voor het sportpark, helaas.. de gemeente gaat daar peperdure huizen neerzetten die nooit verkocht worden...
En nu? Ik vraag me af waarom wij nog hondenbelasting betalen... waar gaat dat heen? Niet naar de hond...

Zijn er nog meer Bokkers met dezelfde frustraties of ben ik de enige...? Ik vraag me af wanneer dit stopt..
We verdienen steeds minder en moeten steeds meer betalen, waar is de grens?

Je hebt helemaal gelijk.. Wij hebben 2 honden en wij betalen ons scheel.. Nu betalen we maar voor 1 hond de andere is een chi en voor zo'n klein beestje zoveel geld betalen? No way! Vroeger deden we het wel keurig maar nu gaat als ons geld naar nutteloze dingen zoals een polder vol laten lopen... Tses.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:46

Ondanks het geklaag hier denk ik dat 5 op de 10 mensen geen eens hondenbelasting betaald maar dit wel zegt i.v.m verlinking of dergelijke..

Hier hebben wij genoeg mogelijkheden om de hond uit te laten, Maar ik vind het absurd dat elke gemeente een ander bedrag hier voor vraagt.. Ik bedoel of de drollenschoonmaakauto nou in mijn gemeente rijd of in drenthe neem aan dat voor de bezine prijs niet uit maakt.. Als die dingen daar al op rijden :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:52

Bij ons hebben ze stukken waar je wel aangelijnd mag lopen (door de wijk) maar ik hem vaak gewoon los heb (kort plas rondje) daarnaast zijn er enkele hondenweides, maar daar kom ik nooit, zitten niet in de buurt, maar eigenlijk ga ik altijd naar bos o.i.d. om te wandelen...Is er niets bij jullie in de buurt waar dat kan?

Ik betaal geloof ik 90,00 maar ik ruim ook geen enkele drol op (tenzij op de stoep per ongeluk ofzo) dus ik maak me er zodoende ook niet echt druk om. Als ik wel ook nog zelf moest opruimen zou ik daar de gemeente wel over willen spreken ja, want waar betaal je dan voor?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:03

Hier in de wijk gaat het wel heel goed. Onze wijk heeft een vereniging van hondeneigenaren opgericht en daardoor hebben we nu verschillende ómheinde losloopveldje en komt er 1x per maand een poepzuiger.
De hondebelasting is hier 54,84 elke hond die daarop volgt is 109,68.

Maar ik moet iets bekennen, we betalen nog geen hondenbelasting :+ We melden hem pas aan als ze aan de deur komen controleren :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:19

hier in heiloo zijn ze ook heel goed in bonnetjes uitschrijven zodra ze je hond ook maar enigsinds zien loslopen op plekken waar t niet mag of dat ze zien dat je ze drolletje niet opruimt..

hier in t bos heb je een voorstukje waar ze niet los mogen vaak gooien mensen al daar hun hond los en hoppa meneer agent staat dagelijks uren gewoon fijn bonnetjes uit te delen.
daarna heb je een stuk bos waar je hond dan wel los mag maar je moet de kak opruimen maar er staan wel vullisbakken maar geen poepzak dingetjes waar je poepzakjes vandaan kan halen.

ik vind het echt te ver gaan qua honden belasting... mijn hondje schijt net zoveel als een kat maar al die katten houders die laten hun katten heerlijk bij een ander in de tuin schijten of op een speelveldje voor kinderen of zoals bij sommige scholen gaan ze lekker in de zandbakken zitten schijten en daar hoeven die mensen niet voor te betalen terwijl die katten ook buiten schijten.

bij me oudjes in hun tuinen hadden we t al heel rigoreus aangepakt om de katten uit de tuin te houden op de muren 2 draden schrikdraad..naast de muur planken met spijker (en ja dan ben ik maar een dierenbeul maar ik hoef niet iedere keer bij me geplante plantjes in de kattenschijt te grijpen en na een paar maanden katvrije tuin ben ik blij :D) want ik ga toch niet aan de eigenaars vragen van de katten of ze even komen stront ruimen in mijn tuin dat vind ik te ver gaan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:24

hafjelinger schreef:
Hier in de wijk gaat het wel heel goed. Onze wijk heeft een vereniging van hondeneigenaren opgericht en daardoor hebben we nu verschillende ómheinde losloopveldje en komt er 1x per maand een poepzuiger.
De hondebelasting is hier 54,84 elke hond die daarop volgt is 109,68.

Maar ik moet iets bekennen, we betalen nog geen hondenbelasting :+ We melden hem pas aan als ze aan de deur komen controleren :P

Dat klinkt wel fijn hoor! Zeker als het weggehaald wordt!

Wij hadden ook gewacht met dat ze aan de deur kwamen, ik gok dat onze lieve buren gebeld hebben, onze beste vrienden :+ Maar goed, die 90 per jaar, het zal me verder aan m'n witte kont jeuken, zolang ik hem dan maar wel lekker in de bossen los kan laten lopen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:26

@ NathalieB, zelf een kat nemen, ben je van de kattenpoep af ;-)

Ik heb 3 katten lopen, de buren zijn er soms niet blij mee, snap ik best, heb al gezegd dat ze de tuinslang er maar op moeten zetten als ze ze zien, en 1 ervan gaat altijd met z'n vieze/stoffige pootjes op de wekelijks gewassen praalauto van de buurman zitten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:27

koenlover schreef:
Misschien is het in Duitsland anders, maar hier in Nederland hoef ik ook niet te betalen voor de honden die niet van het terrein af gaan.

Dat verschilt per gemeente. Hier moet je ook hondenbelasting betalen als je hond op het terrein blijft. Mijn schoonouders hadden dat namelijk jarenlang. Toch echt zonde van dat geld.