Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:11

AniiQue schreef:
@Texelse, Djenna was inderdaad niet aangelijnd.

Sowieso natuurlijk stom om een loopse hond niet aangelijnd te hebben,
zeker als de wandeling langs de manege gaat en je weet dat daar de honden loslopen.

Liek_ mag dan wel een apart taalgebruik hebben,maar vind wel dat ze een punt heeft.
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 19-04-12 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:12

Hoewel ik de manier van spreken niet goedkeur ben ik het wel met de boodschap van Liek eens.
Jouw hond, dus jouw verantwoordelijkheid. Als je weet dat je hond loops is, dan altijd zelf mee lopen als je moeder er geen gezag over heeft, of nadrukkelijk nog benoemen voordat ze haar meeneemt.
Even langs de DA inderdaad...

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:13

@kohtje, op jou advies ben ik even gaan googlen...
De "gezondheidsklachten" die ik tegen kom bij sterilliseren zijn:
- verandering in gedrag vaak erg mild
- Verandering in gewicht (dikker worden) voer aanpassen is een makkelijke oplossing
- Verandering in plasgewoontes

Als ik kijk wat er kan gebeuren als je NIET sterilliseert:
- (chronische) schijndracht
- ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder
- Melkkliertumoren
- mammatumoren (borstkanker)
- baarmoederkanker
- suikerziekte

Ik zou het wel weten hoor, dan maar een iets dikkere teef met andere plasgewoontes.

Bijna elke website die ik tegen kom adviseert te sterilliseren vanwege hoge risico's bij niet gesterilliseerde teven.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:14

Klopt heb je gelijk in Caira. Maar helaas gaan deze honden ook zonder teefjes het terrein af.

En Elma_ meestal ben ik allang voorbij de plek voordat die honden het eens door hebben dat er een teef loopt. En het is nog een stuk naast die manege dus die beesten lopen eerst een stuk.

En ik loop richting die plek omdat ik dat alleen over hoef te steken en in de bos ben. Ik ga echt niet 10 km om lopen omdat die *** honden daar lopen.

Misschien heeft liek wel een punt. Maar ik vind dat ze niet moet praten voordat ze uberhaupt iets weet. Ze doet net alsof ik nooit uit me nest kom voor mijn hond. Wat dus wel is.
Ben meestal toch rond 9/half10 op dus zeg ook vaker laat haar maar hier en dat doet ze dus ook niet. Dus beide zijn koppig :)
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 19-04-12 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:14

Ik vind persoonlijk niet dat je dit op de manege kunt afschuiven. Jij hebt een teefje, die je niet hebt laten helpen en die gewoon los mag lopen terwijl ze loops is en blijkbaar niet onder commando staat.

Naar de DA er mee, morning after halen en eens goed bij je zelf na gaan wat je nu eigenlijk wilt. Als je besluit dat laten helpen nutteloos is, klaag dan ook niet dat ze gedekt wordt. Is gewoon natuurlijk gedrag wat je eventueel zou kunnen voorkomen door echt de baas te zijn over je hond.

AniiQue

Re: Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:18

Judith_ ik ben de baas over mijn hond. Helaas laat Djen het nog wel eens afweten bij mijn moeder.
Ik laat haar helpen binnenkort, stond zowiezo al in de planning, zit helaas ook wel een beetje met de nadelen ervan te kijken.

Klopt ook wel wat je zegt. Maar moet ik mijn hond de vrijheid gaan verbieden van lekker loslopen alleen maar omdat andere mensen niet op hun honden kunnen letten?

Anoniem

Re: Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:19

Dat vind ik een rare gedachtegang. Jij let in dit geval toch ook niet op je loopse hond?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:20

Deze discussie kun je nog wel een uur voeren.. Maar heel pracktisch gezien zou ik haar gewoon nu laten sterriliseren, dan heb je dit gehannes ook niet meer. Of doe haar aan de pil.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:20

kohtje schreef:
En wel laten "helpen" kan ook heel veel gezondheidsklachten geven.

Ik ook, mijn hond wordt binnekort geholpen hoor. Haar loopsheid duurt veel langer dan normaal en ze heeft er echt last van.

En ts.

Ik weet niet wat de afspraken in huis zijn maar een paar dingen vallen me wel op.

Allereerst al stom dat je een loopse teef die duidelijk niet onder appel hebt los te laten. Jou hond is jou verantwoording. Op het moment dat je er moeder er voor kiest de hond uit te laten omdat jij in je bed blijft liggen mag je hier alleen maar dankbaar om zijn.

Dat ze je daarna wakker maakt vind ik niet meer dan normaal.

En tja dat de mensen van de manege hun hond laten loslopen, vind ik niet normaal, maargoed als je dat weet kun je je daar op instellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:21

Voortaan je hond zelf uitlaten, of gewoon echt tegen degene die hem gaat uitlaten goed zeggen dat ze aangelijnd moet zijn! Misschien even als ze loops is en er zijn echt reuen dicht in de buurt even buiten haar de behoeftes laten doen en dan in de tuin laten spelen. Als je die hebt natuurlijk! :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:21

de nadelen van steriliseren wegen echt niet op tegen de voordelen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:22

Ik heb om precies dezelfde reden mijn volwassen hengst vorige week laten castreren en toen was er niemand die met nadelen kwam wapperen, terwijl die er wel degelijk zijn....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:22

opisop_shop schreef:
de nadelen van steriliseren wegen echt niet op tegen de voordelen

Welke nadelen? Wat is er ineens mis met sterriliseren?

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:23

Persoonlijk ben ik van mening dat het ook ern beetje je eigen schuld is. Je laat een teefje dat loops is los lopen. En gaat dan ook nog lans een plek waar reuen lopen? Datvis vragen om problemen als je het mij vraagt. Je zou ook eens langs die manege kunnen gaan en het verhaal uitleggen dat hun hond op die van jou heeft gezeten. Maar ik zou er vooral voor zorgen dat ze in de toekomst aangelijnd is als ze loops is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:24

Je (of in dit geval je moeder) hebt een loopse hond die je los laat lopen op een plek waarvan je weet dat er reuen rondlopen :?
De honden doen wat de natuur ze ingeeft.
En jij bent boos :?

Sorry, maar erg krom.
Als je teef loops is en je wil geen pups, dan moet je haar aangelijnd houden en niet ergens gaan lopen waarvan je weet dat er reuen loslopen.
Jóuw hond, jóuw verantwoordelijkheid. Neem je die niet, moet je ook niet miepen dat het fout gaat.

Je hoeft overigens ook niet je hond te laten helpen. Prikpil is ook een optie. En anders gewoon een paar dagen aanlijnen.
Ik snap dat je er van baalt. Maar dit had je zelf, of je moeder, kunnen voorkomen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:25

De manege en een ieder ander hoort de honden bij zich te houden.
Je moeder had de hond gewoon aan moeten lijnen.
Geen van beide kan je enkel de schuld geven,dit is meer samenloop van omstandigheden.
(wat wel voorkomen had kunnen worden!)

Zoiezo vind ik dat je een loopse hond aan de lijn moet doen als je weet dat je ergens bent waar je honden tegen kan komen,strand,straat etc.

Je moeder wist dat de hond niet 100% naar haar luistert,waarom dan los laten lopen? en vooral als ze loops is. :\
Dat moeders een keer beide honden uitlaat omdat jij nog op je bed ligt dat kan ik wel begrijpen. Honden vinden wandelen leuk en 1 achterlaten omdat die van de dochter is dat zou ik niet doen. (Al zou ik dus wel aangelijnd lopen!)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:25

AniiQue schreef:
Klopt ook wel wat je zegt. Maar moet ik mijn hond de vrijheid gaan verbieden van lekker loslopen alleen maar omdat andere mensen niet op hun honden kunnen letten?

als ze loops is wel ja :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:26

nientje78 schreef:
AniiQue schreef:

als ze loops is wel ja :j

Dat is toch je eigen verantwoording?? Of is de hele wereld van jou en moet de hele stad zijn reuen maar binnen gaan houden omdat jou teef eraan komt? :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:27

tja als je je hond lekker los wilt laten lopen,dan zou ik zeker steriliseren( castreren is het eigenlijk) ,je bind de kat behoorlijk op het spek door met een loopse hond langs een manege te lopen waar volle reuen los lopen...als je niet wilt castreren zal je je verantwoordelijkheid moeten nemen en dus voor die paar weken een andere route moeten kiezen...

overigens heeft castreren van teven helemaal niet veel nadelen,het dikker worden valt reuze mee,heb hier alleen maar ( voor de eerste loopsheid) gecastreerde teven en ze zijn niet dik te krijgen,ik vind de gezondsheidsproblemen die teven krijgen door vol te blijven eigenlijk vervelender als die paar genoemde nadelen( andere plasgewoontes?? :? ,geen idee wat ze daarmee bedoelen,ze plassen hier 1 x en dan is het klaar.).

vachtproblemen krijg je vooral bij langharige honden,en bij gecastreerde reuen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:34

Tiffany, ik ben niet degene die haar los heeft gelaten. Ik let altijd heel goed op mijn hond met wandelen loops of niet loops. Ik kijk altijd waar ze is wat ze doet.
Ik laat haar los lopen omdat ik weet dat ik leuker ben dan andere honden (oke soms gaat ze inderdaad wel even kijken maar komt terug) Als ik met haar wandel loop ik bijna de hele tijd achterste voren of zorg dat ze voor me blijf dus ik weet constant waar djenna is.

Ik lag nog in me bed omdat ik super moe ben.

Mams laat vaker de hond uit, ben ik ook blij mee vooral als ik niet kan of ik ben te laat terug.
Maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat mijn moeder zegt dat mijn hond niet luisterd en dan allemaal dingen op haar af gaat schuiven. En dat ik het dan maar moet oplossen. Ik heb niks op te lossen want bij mij doet ze het niet..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:36

Ach ik heb wel eens ruzie gehad met een eigenaar van 5 labrador reuen die maar 1 riem bij zich had. Mijn hond was net loopsaf en werd geterroriseerd door zijn honden, die hij duidelijk niet onder controle had, ik moest mijn hond maar opsluiten en hoe ik het in me hoofd haalde naar buiten met haar te gaan. Ja dikke doei hoor.

Ook loopt hier een reu los in de buurt, eigenaar is waarschijnlijk bang dat hij smelt als die naar buiten gaat, maar als hij al aankomt draai ik me om. Maargoed de natuur houd je niet tegen dus komt hij een poging wagen. Leuk is het niet natuurlijk want het is veromde lastig met een teef aan de riem een losse reu op afstand te houden.

Maar het kan ook gewoon goed gaan hoor! Ik ga niet op haar hoogtepunt naar het bos natuurlijk maar bij het zien van een hond lijn ik haar aan en vraag even aan mijn medeboswandelaars of ze een reu of een teef hebben. Hebben ze een reu leg ik even uit dat ze loops is en 9 van de 10 x wordt de reu aangelijnd geen probleem. De andere keer heeft de eigenaar zijn hond onder controle en loopt de reu netjes mee. ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:37

AniiQue schreef:
Tiffany, ik ben niet degene die haar los heeft gelaten. Ik let altijd heel goed op mijn hond met wandelen loops of niet loops. Ik kijk altijd waar ze is wat ze doet.
Ik laat haar los lopen omdat ik weet dat ik leuker ben dan andere honden (oke soms gaat ze inderdaad wel even kijken maar komt terug) Als ik met haar wandel loop ik bijna de hele tijd achterste voren of zorg dat ze voor me blijf dus ik weet constant waar djenna is.

Ik lag nog in me bed omdat ik super moe ben.

Mams laat vaker de hond uit, ben ik ook blij mee vooral als ik niet kan of ik ben te laat terug.
Maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat mijn moeder zegt dat mijn hond niet luisterd en dan allemaal dingen op haar af gaat schuiven. En dat ik het dan maar moet oplossen. Ik heb niks op te lossen want bij mij doet ze het niet..

Dan heb je duidelijk wel wat op te lossen ;) Dat is om te zorgen dat je zelf je hond uit gaat laten. Dan kunnen dit soort dingen ook niet gebeuren ;).

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:41

Maar goed ze ligt nu in der mand, en durft er ook echt niet uit te komen.

Ik doe altijd zowiezo voordat ik haar los laat kijken of er een van die honden loopt, dan pas gaat ze los, en ze moet bij mij blijven. Mag even rennen weer terug komen en dan direct doorlopen naar het bos, ik weet dus niet hoe mijn moeder dat doet.

Zijn ook dagen dat ze gewoon vast blijft. Ik heb tegen mijn moeder gezegd, je krijgt weer de flexlijn en gaat niet meer los.

en nu ga ik eens de auto van mijn vriend poetsen omdat ze daar met haar mooie modder poten in heeft gezeten. gelukkig weet hij dat niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:41

Wat ga je nu doen dan? Naar de da vanmiddag?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:43

Tiffany, Misschien heb ik wel iets op te lossen. Ik zou niet weten hoe, heb mijn moeder vaker uitgelegd hoe ik het doe. Maar geen idee of ze er iets mee doet.

Ik ga inderdaad naar de dierenarts. Ik moet zo even bellen, en anders morgen vroeg..