BraveSpots schreef:Hoeveel betaal nu precies voor eentje met stamboom?
Ik ben absoluut tegen broodfok, maar dat ze prijs zo hoog ligt is omdat er (veel) vraag naar is.
Je kunt namelijk niet broodfokkers beschuldigen als geldwolven als je zelf ook een belachelijke prijd hanteerd. want net die prijs jaag mensen naar een goedkoper segment en dan komen er broodfokkers in het spel.
Als ik een onwetende pupkoper was zou 600 euro er ook leuker uitzien dan (ik gok maar wat) 1500 euro. En ergens kun je die mensen niet kwalijk nemen.
Voor die 800 euro vcerschil kun je namelijk wel al eens zelf een inenting halen bij de DA.
Ik snap je punt wel maar het verschil is dat een goeie fokker alles netjes afleverd. Daar zit ontzettend veel tijd en geld in. Niet alleen in de pups maar ook in de teef & de dekreu. Dat kun je er allemaal al aftrekken en dat is het verschil met een brood fokker. Vind dus het ''jagen naar een broodfokker'' een beetje cru gezegd. Dat doen ze niet. Een goeie fokker heeft een hart voor zijn beesten en heeft daar geld voor over. Dus zijn de pups automatisch duurder. En ze hebben ook geen ongelijk. Beter een dure pup van een fokker met een goeie naam dan een goedkope pup van een teefje dat als machine gebruikt wordt.
Voor een chi met stamboom van een echte goeie fokker vroegen ze vorig jaar 900 euro. Maar dat loopt erg uiteen. Bij een typische broodfokker betaal je 450. (dit zijn voorbeelden die ik weet)

geloof niet dat moeder natuur dat in gedachten had destijds....)