wat doe jij als je moet werken en je huidier is ernstig ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:16

TS je hebt een PB

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:18

aerdenhout1 schreef:
Al was ik mijn baan kwijt, mijn dieren gaan dan toch echt voor!
Heb ook jaren voor een baas gewerkt en bij het eerste gesprek al direct doorgegeven dat mijn beesten op nr1 staan.
Een konijn kan je trouwens vast ergens onder brengen, ook bij de dierenarts, al zit daar wel een prijskaartje aan vrees ik.

Nou, met de arbeidsmarkt van tegenwoordig is dat niet heel slim ;)
Als mijn dieren ziek zijn werk ik een extra dagje thuis(paard/hond)of zorg ik voor goede oppas(stalhouder/vriendin/moeder).
Ik zou persoonlijk niet tegen een baas zeggen: ''Ik neem vandaag een vrije dag want mijn konijn is ziek''.
Dan zou je imo niet meer terug hoeven te komen.
Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar dit de instelling was, en waar er gewoon een hoop geld bleef liggen als ik er niet was...in die tijd zorgde ik dus voor een vast opvangadres.
Wellicht is dat voor jou, mocht er een volgende keer komen, ook een optie?
Dieren houden = verantwoordelijkheid nemen ;-)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:21

Dan heb je 2 keuzes of mee naar je werk of je ziek melden.

Wat voor werk doe je ?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:28

Somebitch schreef:
Ik heb geen vrienden, familie werkt ook gewoon en buren ook

Iedereen heeft toch wel vrienden of ben ik nou gek := en daarbij is een kort autoritje niet heel erg lijkt me. Gooi een handdoek over de doos of bak of weet ik t en beest merkt er niks van.

Sorry als mn reactie bot overkomt maar het lijkt n beetje of je niemand anders voor je konijn wil laten zorgen :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:30

Stravero schreef:
Somebitch schreef:
Ik heb geen vrienden, familie werkt ook gewoon en buren ook

Iedereen heeft toch wel vrienden of ben ik nou gek := en daarbij is een kort autoritje niet heel erg lijkt me. Gooi een handdoek over de doos of bak of weet ik t en beest merkt er niks van.

Sorry als mn reactie bot overkomt maar het lijkt n beetje of je niemand anders voor je konijn wil laten zorgen :=

Wat jij denkt, je mag je eigen mening hebben. Gekukkig weet je verder niks van de situatie af.

Stravero

Re: wat doe jij als je moet werken en je huidier is ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:32

Maar ik neem aan dat t konijn ook nr de da is geweest voor onderzoek?? Dan moettie toch ook in de auto.

En daarbij krijg je genoeg tips, maar oeral wordt 'nee' op geantwoord. Je moet soms ook weleens wa aannemen van een ander.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:36

Eerlijk? Uiteraard moet je goed voor je dieren zorgen maar als je niet hebt kunnen ruilen met je werk en je 'moet' komen dan kun je, je moeilijk ziek gaan melden. Dat is niet verstandig in deze tijden.

Ik zou toch even de dierenarts bellen. Daar is het dier zeker in goede handen en dan maar een beetje stress van de autorit. Niet leuk maar het gaat om het beste voor het beestje en de hele dag alleen zitten dat is ook geen optie.

En wil je dat niet.. tja toch nog eens je baas bellen om wat te regelen. Veel sterkte.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:37

Ik ben ook weg hier, arm konijn. TS wil gewoon niks, doet er geen moer voor. Ik hoop niet dat we morgen een topic vinden met "konijn is de pijp uit".

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:38

GamblersCup schreef:
Ik ben ook weg hier, arm konijn. TS wil gewoon niks, doet er geen moer voor. Ik hoop niet dat we morgen een topic vinden met "konijn is de pijp uit".

een beetje minder mag ook wel... TS zal heus wel doen wat ze kan. misschien zet ze wel niet alles op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:39

Ik zou thuis blijven en voor het diertje zorgen, of ik laat mijn moeder erop passen. Wat voor werk doe je?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:39

wat een overdreven banketstaaf reacties zeg, TS is niet verplicht om van alles te vertellen.

@ TS honderdak is niet ideaal kan ik je vertellen. Welke DA heb je?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:40

Nee, beetje minder niet, op alles is "nee, kan niet, nee, heb ik niet, nee, niet goed voor konijn, nee, minstens 20 graden".
Kom op zeg, als je wil dat het beest overleefd dan had je al een oplossing gevonden. Ik heb niet het idee dat TS er "alles voor doet" met haar nee, nee, nee, gaat niet, lukt niet, heb ik niet, kan ik niet. :( Arm dier.

Veel succes er mee.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:43

Tuurlijk doet ze wel haar best, als het haar niet geïnteresseerd had, had ze uberhaupt geen bokt topic geopend.
Opties wat meer open bekijken kan in mijn ogen inderdaad ook geen kwaad, maar ik vind het niet kunnen te zeggen dat ze geen moer doet voor het diertje. :)

Heeft je konijn toevallig E. Cuculli (oid)?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:44

GamblersCup schreef:

Klopt helemaal, ze doet er geen moer voor. Ze slaapt niet, rijd geen paard, gaat niet op visite en zou het liefst niet gaan werken om hem te redden...........

Een normale reactie en niet meteen conclusies trekken over iemand die met de handen in het haar zit zou wel fijn zijn eigenlijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:45

De meeste mensen hadden hem allang laten in slapen maar ik ben eruit. Bedankt voor de mensen die wel begrip kunnen tonen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:23

Ik zou mezelf ziekmelden. Mijn beesten gaan voor alles. Zelfs mijn goudvissen. Dus als ik niet vrij zou kunnen krijgen of kan wisselen heeft baas gewoon pech, want ik kan dan simpelweg niet van huis..

Je stopt je zieke kind ook niet achter in de auto met handdoek er over heen, ze moeten het maar snappen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:30

Cynthiaaapje schreef:
Ik zou mezelf ziekmelden. Mijn beesten gaan voor alles. Zelfs mijn goudvissen. Dus als ik niet vrij zou kunnen krijgen of kan wisselen heeft baas gewoon pech, want ik kan dan simpelweg niet van huis..

Je stopt je zieke kind ook niet achter in de auto met handdoek er over heen, ze moeten het maar snappen.

Zo denk ik er ook over :o Bij mij staan dieren echt op nummer 1 en ik heb in het verleden mijn baas wel eens moeten bellen, sorry maar ik kom later want de DA kan hier ieder moment op de stoep staan vanwege een koliekgeval bij mijn pony. Was een kort maar krachtige gesprekje en baas had naderhand zoiets gehad van wow wat is daar aan de hand? Dus tegen de tijd dat ik op mijn werk aan kwam (een uurtje of 2 later) toen wist hij al wat koliek was en het 1ste wat ie vroeg was en hoe is het met je pony? Gaat het nu weer beter? Geen woord over het feit dat ik later was etc etc... En dan te bedenken dat het een kille zakenman was zonder huisdieren :')

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:31

ik zou thuis blijven, mijn dieren gaan voor alles.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:36

Tja.. dieren hebben zeker zorg nodig máár er zijn zeker wel oplossingen te vinden. Te denken aan de buurman die op past tot een asiel, dierenarts, opvang etc. die je tegen een kleine vergoeding echt wel kunt laten oppassen op een ziek dier als je andere verplichtingen hebt. Zeker voor een konijn is echt wel iemand te vinden op korte termijn die er een paar uurtjes goed voor wil zorgen. Kwestie van regelen meer niet.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:37

GamblersCup schreef:
Nee, beetje minder niet, op alles is "nee, kan niet, nee, heb ik niet, nee, niet goed voor konijn, nee, minstens 20 graden".
Kom op zeg, als je wil dat het beest overleefd dan had je al een oplossing gevonden. Ik heb niet het idee dat TS er "alles voor doet" met haar nee, nee, nee, gaat niet, lukt niet, heb ik niet, kan ik niet. :( Arm dier.

Veel succes er mee.

jeetje ben jij altijd ongesteld ofzo, zie wel meer topics waar je zo reageerd, beetje vriendelijker mag ook wel?!

@ts succes met het zoeken naar een oplossing ik kan je helaas ook niet helpen woon in brabant.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:38

Ik heb mn opleiding laten schieten omdat mn hond vermist was.. No way dat ik op school ga zitten als mn hond ergens in het dorp zwerft, niet in de laatste plaats omdat ze vreselijk schuw is naar vreemden. Kostte me mn propedeuse en vervolgens mn hele opleiding, maar het was het meer dan waard want ze ligt hier nog heerlijk te slapen op haar kleedje :)

Voor een ernstig ziek dier laat ik rustig alles schieten. Meld ik me wel ziek. Heb met mn vorige hondje ook vaak genoeg gedaan, bleef rustig thuis als zij niet in orde was.

Heb ik misschien makkelijk praten want zulke spannende banen heb ik ook niet gehad, maar aan de andere kant zou ik ook geen baan willen waarbij ik die mogelijkheden absoluut niet heb. Houd er niet van om met mn rug tegen de muur te staan.
Tsja, maar wat niet gaat dat gaat natuurlijk ook niet :) Zou me in jouw geval, als er echt geen andere mogelijkheid is, gewoon ziek melden. Dan maar hoor...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:41

Cynthiaaapje schreef:

Welkom in de grote mensen wereld, met die instelling kan je een carriére verdergaand dan cassiére bij een supermarkt wel vergeten(niet dat daar iets mis mee is overigens).
Ik zie mijn baas al kijken, als ik een conference call met London heb voor een investering van 20 k en ik vervolgens aangeef dat ik thuis blijf aangezien mijn goudvis ziek is.... 8)7

@Amyz, een opleiding is alweer anders dan een baan, ik heb wél zo'n baan waarbij ik volgens jou met mijn rug tegen de muur sta maar geloof me, alles is te koop, ook goede zorg voor dieren op de momenten dat ik even niet kan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:45

Nou... Of het heel anders is vraag ik me af, want ik ben nu wel diploma-loos en mag gaan terugbetalen. Denk maar niet dat er begrip was voor het feit dat mn hond belangrijker was, helaas. Heb ik het wel even over de keer dat mn hond vermist was hoor :)

Maar goed, ik gaf ook al aan dat wat niet gaat, dat gaat niet :) Ik heb een simpel baantje en een hoop flexibiliteit maar dat is niet overal zo, zo simpel is het ook. De andere kant is ook dat jij waarschijnlijk iets meer te besteden hebt aan opvang in zo'n situatie dan ik :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:49

zou je zo willen helpen maar helaas als het een dodelijke ziekte is dan zou ik al weer vrezen voor mijn nijnen en morgen moet ik ook een zeer lange dag werken.

Bovendien de zorg over nemen over een doodziek dier zou ik ook niet durven van een onbekende. Stel dat het dier overlijd in de tijd dat de eigenaar werkt.....

Wat moet je konijn om de 3 uur krijgen? Ik zou het ook mee naar mijn werk nemen en wel in mijn auto laten (zeker gezien het weer dat ze afgeven, altijd wel letten op de temp in de auto).
Daar is het rustig, gewoon een hondenbench erin en elke pauze even richting auto om alles te checken en te doen wat nodig is. Auto rijden kunnen ze rot vinden maar als hij stil staat is dat weg. Wel een tip in dat geval maak dat als hij/zij plast niet op de bank of andere bedekking in de auto kan plassen. Dat blijf je ruiken dus doe er een zeil onder bijv.
Tijdens het rijden zelf zo klein mogelijk huisvesten zodat hij niet kan gaan schuiven door de ruimte e.d.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:04

achter in de auto, kruik mee